Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Röwa baureihe 89 6009

Gestart door Peter, 18 februari 2015, 15:23:38 PM

Peter

Een hele tijd geleden heeft een forumlid deze lok voor mij elektrisch terug in orde gebracht en voorzien van een digitale aansluiting.
Helaas heeft het forumlid, waarvan ik vermoede dat hij die ombouw had gedaan, me daarstraks laten weten dat hij het niet was.
Zelf weet ik het ook niet meer, dus....de ware staat op aub.

Inmiddels is de lok al bijna helemaal gerestaureerd, gesmeerd, Allensteuering hersteld en het zwart opnieuw geschildert.
Enkel de beschrifting, van Gassner, moet nog geplaatst worden, en de lok gedigitaliseerd.
Ik weet, het Fleischmann modelletje is recenter en misschien nog meer gedetailleerd, maar het Röwa modelle heb ik (van de kinderen) ooit.vele jaren geleden, voor mijn verjaardag  gekregen en zoiets doe je nooit weg, maar hou je met beide handen vast.

DSCN1590 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN1589 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Ik zie daar draden lopen tussen tender en loc; dus gok ik op de tender.

Peter

#2
De eerste metalen schildjes zijn geplaatst maar hier en daar moet de kast nog een beetje bijgewerkt worden want de speciale lijm van Gassner vreet op de plaatsen die je per ongeluk raakt, de verf weg. De schildjes zelf zijn in flinterdun metaal en moeten eerst nog met zwarte verf geschildert worden en na het drogen moet de tekst terug blank geschuurd worden (zonder ze te krassen, hé) dus omgekeerd op een blad printerpapier leggen en wrijven ,wrijven en nog eens wrijven tot de tekst mooi blank is. (zucht)
PS: het onderste schildje is slechts 1,5 x 0,7 mm  ;D

Een eerste indruk:

DSCN1600 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

en ook hier staan de foto's weer
Met vriendelijke groeten
Peter