Autumn in Argerac - Een inter-Europees locdepot in de herfst

Gestart door Jappy, 15 februari 2015, 12:52:15 PM

Jappy

De titel is nogal veelzeggend, maar verwacht er nog niet al teveel van. Er is een reden waarom dit staat in "Ooit zal het klaar zijn"... Dit is het project waar ik momenteel aan het werk ben, de bouw vordert langzaam...heel langzaam. Het thema is een locdepot in het zuiden van ons land, waar regelmatig ook Duitse gastlocomotieven verschijnen, een excuus om de voornamelijk Duitse collectie van locs die ik over de jaren heb opgebouwd te kunnen tentoonstellen. Het depot bevindt zich aan de rand van de stad, en er zijn twee niveau's op de aachtergrond. Het hoogste niveau gaan vooral wat mooiere, maar toch licht verwaarloosde herenhuizen zijn, het onderste niveau vuile arbeiderswoningen. Gekozen is ervoor om het in de herfst te bouwen, om een nieuwe uitdaging wat betreft landschap aan te gaan. Ook is er gekozen om de gebouwen allemaal, of toch zoveel mogelijk, zelf uit pluimkarton te maken. Het eerste voorbeeld is de locloods zelf, die strucureel al zo goed als klaar is. Hieronder enkele foto's om aan te duiden hoe ver het al staat.


temp image upload


free picture hosting
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

DFS

Beetje zelfde idee als mijn baan, maar andere uitwerking, ben benieuwd naar het vervolg!

Jappy

Amaaaai, is het al zo lang geleden dat ik dit topic hier opende? In ieder geval, ik wou toch maar eens het resultaat tonen van mijn arbeid. Het is minder gelikt en gepolijst als sommige andere zaken die ik hier voorbij zie komen, maar dat zijn schoonheidsfoutjes die ik hoop er uit te halen met het steeds verbeteren van wat er staat. Ik ben in ieder geval blij met wat m'n eerste echte, serieuze modelbaan is geworden. Excuseer de kwaliteit van de foto's, ze zijn genomen met een gsm in het vroege ochtendzonnetje.











Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

chef garde


Floris


Pierre

Ik vind dit een heel smaakvol tafereeltje wat de herfst prima weergeeft. Tof gedaan. ;)
Groet Pierre.


Kautenbach


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

DFS

Er zitten stukken bij die ik best geslaagd vind, en de sfeer zit er inderdaad mooi in

Johnnytrein

Jammer de begin foto's zijn er niet meer dus daar kan ik geen commentaar opgeven, de rest van de foto's zijn geweldig .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

SuSke

#10
Je slaagt er toch in om de sfeer te scheppen, dat is al heel wat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Heel mooi gedaan, en zoals je zelf zegt, mits nog wat verfraaien wordt het een prima baan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik vind het ook best de moeite, en zeker ferm gemaakt.
Het komt mij persoonlijk wat druk over: Vele gebouwtjes, kleurcontrasten, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jappy

Dank voor de commentaren heren! Daarom dat ik dit draadje terug leven heb ingeroepen, zodat jullie de verdere afwerking kunnen volgen van mijn gebroddel met karton en verf. Het is allemaal wat ruwer dan bij andere banen maar dat maakt mij wat minder uit. Mijn geduld is niet zo groot en dan ben ik al wat meer bereid om toegevingen te doen. Zolang de sfeer maar goed zit.  ;)

Ik ben binnenkort wel ook van plan een nieuw draadje te openen voor een nieuwe baan. Weer Belgisch, en weer gesitueerd in de stad. Maar deze keer met wat meer rangeermogelijkheden en...in schaal N. Maar tot die tijd werk ik gewoon hier wat rustig verder aan in m'n spaarzame vrije tijd.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn