Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Even iets anders... LEGO

Gestart door Thomas, 08 februari 2015, 13:21:27 PM

Peter

Blijft toch prachtig, al die modellen in Lego.
Wat de snelheid betreft: de meeste kinderen houden van die "snelle" treinen. Onze kleinzoon in elk geval. Nu hij hij ouder wordt (volgende maand 11) zijn de treinen van opa veel mooier en die moeten dan ook zo hard niet rijden (als ze maar geluid maken)

Onze zoon heeft heel de Lego verzameling van onze kleinzoon te koop gezet (omdat hij die kleine stukjes niet meer ziet) De waarde was meer dan 300 euro. De meeste modellen (auto's, huizen, schepen enz) zijn terug uit elkaar gehaald en in plastiek zakjes gestoken (komplete sets). Waarschijnlijk is er eindelijk een koper voor alles, die bereid is er 150 euro voor te geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

Thomas

Klopt volledig wat hier over snelheid wordt geschreven. Zelf streef ik naar een zo realistisch mogelijke benadering van het geheel, snelheid hoort daar ook bij. In een later stadium zou ik al mijn locs ook van een (niet LEGO) geluidsmodule willen voorzien, maar wanneer dat zal zijn ...

Op dit moment kan ik weinig tonen, jammer genoeg, want het is gewoon wachten op enkele bestellingen steentjes, hopelijk duurt het deze keer wat minder lang.
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

Thomas

Lange tijd niets laten horen, even andere prioriteiten maar het project gaat door. Intussen weet ik min of meer hoe ik het diorama wil gaan aanpakken. De opbouw zal in modules gebeuren en de afmetingen zullen +/- 200 op 90 cm zijn.

Nog een kleine vrachtloods (wacht nog op een paar steentjes):



Er wordt zelfs al wat gewerkt:



De vloerder en dakwerker moeten wel nog even langskomen:



Drijfstangen, daar moet ik nog wat op verzinnen:



En al 2 DB TEE rijtuigen, want er zal uiteraard niet enkel vrachtvervoer zijn.



Nog even voor de duidelijkheid. Alle bouwwerken zijn naar voorbeeld van wat anderen reeds hebben gebouwd in LEGO. Alle creativiteit komt hen dus toe.
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

dani

super !!!  waar is de tijd dat lego enkel vierkante en rechthoekige blokjes waren waarmee je een huis als een baksteen kon maken....

Dit is mooi om te zien
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.