Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

PIKO SmartControl PDF

Gestart door eve, 05 februari 2015, 08:58:18 AM

LokSound

Citaat van: eve op 05 februari 2015, 09:45:35 AM
Het trekt wat op de ESU Mobile Control II...

Erik

ik kan bevestigen: dit is de Mobile Control II van ESU samen met een booster en randapparatuur.
Dit vormt een centrale.

Bij ESU werkt het samen met de ECoS: is daar dus een "uitbreiding" voor de ECoS.

mvg,

P.

loebaske

Patrick heb je daar meer info over...

centauri167

Iemand die deze centrale soms al heeft of in gebruik gezien, ervaringen gelezen, ...; staat op dit moment wel op mijn verlanglijst, maar ik hoor het allemaal liever van gebruikers dan van de fabrieksfolder.

loebaske

Ben ook nog aan het wachten op meer info

centauri167

Citaat van: loebaske op 28 maart 2015, 20:14:07 PM
Ben ook nog aan het wachten op meer info

Misschien kunnen we dan samen wachten ...   8)

Metpetergaathetbeter

SAMEN .......SAMEN....SAMEN (op zijn Limburgs) ;)

tunnelmotor2000

Ondertussen veel water onder de brug en dan dit:http://www.esu.eu/en/products/digital-control/cabcontrol/
ESU komt met systeem uit speciaal voor de US markt. Krek hetzelfde als de Piko smart control.
Mocht mijn Lenz het begeven, dan zou Piko sterk worden overwogen.
Hier de NL handleiding: http://www.scaletrading.nl/import/images/59112-90-7000_Handbuch_PIKO_SmartControl_v3.0_NL.pdf
 

loebaske

Ondertussen al lang men PikoSmart in gebruik, had wel pech dat het niet echt werkte zoals het moet, ondertussen een andere en is echt een droom, je zet het aan en al wat in het geheugen zit weet dat ding, de eerder ingestelde snelheid, het adres, de rijrichting...ene enz, adressen uitlezen, CV programmeren, je kan elke loc een adres en nr. geven en kan je zo opvragen,simpel scrollen op de Smart,  snel éénvoudig en zonder die connectie kabel, je loop gewoon rond met je SmartControler van links naar recht op de baan en bestuurd je uw loc.
Meerdere Smarth  kunnen gebruikt worden, weet nu niet meteen hoeveel, maar in een club zal dit meer dan voldoende zijn....de rest hang toch aan de bar en is ook belangrijk voor de clubkas  ;)
Bijna al wat er in de ESU Smart zit is ook bij de Piko aanwezig, enige verschil is de prijs...
Als je die uit elkaar haalt dan pas merk je maar dat elk onderdeel het logo van ESU heeft.
Wie het nog niet in huist heeft en dringend iets digitaal nodig heeft.....tja aan u de keuze.

stoomlokje

Eric , wat was het probleem nu op MTD , dat het niet werkte ?

Saskia

loebaske

Had daar geen Wifi, en dat is dan het nadeel van zo een SmartController tenzij men een LAN verbinding heeft,
in Leuven-Aalst-Gent was dat geen probleem.

Geert

Snel even de handleiding gelezen.

Er is een LocoNet uitgang voorzien, maar de software zit er niet in. Ik vraag me af hoe ze de hardware dan getest hebben. Mogelijk zijn ze bezig met een licentie te verkrijgen bij Digitrax.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

OlivierV

Citaat van: loebaske op 04 november 2017, 06:57:05 AM
Had daar geen Wifi, en dat is dan het nadeel van zo een SmartController tenzij men een LAN verbinding heeft,
in Leuven-Aalst-Gent was dat geen probleem.
Ik denk dat je het een en ander door mekaar draait Eric.

Bij die centrale zit normaal een router, net zoals bij de Z/z21. De controller in dit geval eentje die sterk op de ESU mobile control II lijkt wordt er verbinding gemaakt via een lokaal netwerk (LAN). Verbinding met dat lokaal netwerkje gebeurt over WiFi, het communicatiekanaal. (dit kan ook gewoon via een bekabelde ethernetverbinding wanneer beide toestellen met een kabeltje met de router zouden verbonden zijn) ;) Zowel de controller als de feitelijke centrale moeten samen in hetzelfde lokale netwerk zitten. ;)

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan