Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

PIKO SmartControl PDF

Gestart door eve, 05 februari 2015, 08:58:18 AM

ceuleer

He Philippe,
De ecos controler is er niet voor de iPhone, ik gebruik TouchCab, maar het nadeel is dat de regeling op de ecos niet meer werkt wanneer TouchCab de besturing overneemt.
Het zou beter zijn als de 2 toestellen samen te bedienen zijn.
Ik heb geen idee of er een app is waarmee ze beiden te bedienen blijven.

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 05 februari 2015, 11:47:45 AM

Bvb het downloaden van ontelbare sounds,ik denk dat dit aanbod bij UH niet zo uitgebreid is,
En ook de mogelijkheden die de moderne Esu V4.0 biedt,zoals hij in de loc's van Esu beschikbaar is...
Ik denk niet dat UH iets dergelijks in zijn aanbod heeft,
of ben ik niet voldoende geinformeerd? :-\

;)

Ik twijfel niet aan de grootte van uw informatiebestand.
Wat u echter aanhaalt zijn zaken betreffende de decoders.

Ik verwachtte, omdat het hier over een controller gaat, eerder verschillen wat betreft deze controllers.

Maar geen probleem. Piko en ESU zijn samenwerkend. Punt. Waarom geen Uhlenbrock is bijzaak, zelfs geen zaak.

Erik

bellejt

niet vergeten dat dit toestel eigenlijk een centrale is terwijl de esu mobile control (II) een ecos nodig heeft om te werken.Dit dus wel een goedkopere oplossing als je de functies van de ecos niet nodig hebt.

loebaske

Vind dat ook, belangrijkste is dat wij er goed van worden en betrouwbaar is...

pandur

Gunter,
Kan je verduidelijken waarom TouchCab voor problemen kan zorgen met ECoS
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

dani

Citaat van: bellejt op 05 februari 2015, 14:54:48 PM
niet vergeten dat dit toestel eigenlijk een centrale is terwijl de esu mobile control (II) een ecos nodig heeft om te werken.Dit dus wel een goedkopere oplossing als je de functies van de ecos niet nodig hebt.
Is het toestel echt de centrale en is de  "smart control" box dan echt enkel een booster ?  Ik dacht eerder dat een deel van de intelligentie van de controller ook in de "box" zat en de controller eerder de interface is gelijk de smartphone app bij  bvb Roco of ESU.


Maar soit, wat het ook moge wezen, het is een fijn ding zo te zien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

zal vermoedelijk niet enkel de booster zijn want er zitten daar ook de aansluitingen voor verdere boosters ,loconet en terugmelding op.Vind er momenteel geen foto van.

Gert1

Citaat van: loebaske op 05 februari 2015, 13:02:21 PM
Zou in samen werking zijn met ESU, iets meer uitgebreid en goedkoper, dit stond al op men verlanglijstje...

Nee dus. Juist iets beperkt. Alleen DCC. De overige digitale formats die bij ESU wel worden ondersteund, kent dit apparaat niet.

mvg,
Gert

ceuleer

Citaat van: pandur op 05 februari 2015, 15:23:53 PM
Gunter,
Kan je verduidelijken waarom TouchCab voor problemen kan zorgen met ECoS
Eric

Problemen zijn er niet echt, ik vind het spijtig wanneer TouchCab de ecos overneemt, de besturing via de ecos niet meer kan. Tegelijk bedienen gaat niet. Wanneer je met de iPhone de loc bedient, en je bent in de buurt van de ecos, dan zou het gemakkelijker zijn dat de knoppen op de ecos ook nog werken.

dani

om één of andere reden heb ik dat probleem dus NIET.

Ecos -II in combinatie met   iPhone en  Touchcab.

Een hint : probeer eens te zoeken naar  "OneDotFive" in plaats van "touchcab free".  Die is recenter
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Ik heb TouchCab en Touchcab free, allebei hetzelfde probleem.
Het is misschien een instelling die ik moet aanpassen.

eve

Citaat van: Gert1 op 05 februari 2015, 16:24:27 PM
Citaat van: loebaske op 05 februari 2015, 13:02:21 PM
Zou in samen werking zijn met ESU, iets meer uitgebreid en goedkoper, dit stond al op men verlanglijstje...

Nee dus. Juist iets beperkt. Alleen DCC. De overige digitale formats die bij ESU wel worden ondersteund, kent dit apparaat niet.

mvg,
Gert

Gert,

Als je DCC gekozen hebt, dan is dat toch geen probleem.
Waarom moet je bijbetalen voor formats die je niet gebruikt ?

Erik

Gert1

Als je DCC hebt gekozen dan is dat zeker geen probleem. Loebaske suggereert echter dat de Piko-variant iets meer uitgebreid is en dat is dus niet het geval.

mvg,
Gert

loebaske

Daar wil ik meer van weten....info kan nooit kwaad

minitreintje

Als die SmartControl echt op een App draait dan moet die APK wel ergens te vinden zijn in de SmartControl. Hoe dat dat moet weet ik niet en ga ik ook niet proberen.
Er zit WiFi op dus de App overzetten naar een PC moet mogelijk zijn en dan is het nog maar installeren op een andere Android Phone.


groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino