PIKO SmartControl PDF

Gestart door eve, 05 februari 2015, 08:58:18 AM

eve


eve

Blijkbaar een probleem met de link bij Piko.de

Erik  >:(

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 05 februari 2015, 09:33:06 AM
Blijkbaar een probleem met de link bij Piko.de

Erik  >:(

Erik,
Ik heb de link kunnen openen en alles kunnen bekijken,maar na het lezen van dit bericht nogmaals geprobeerd en toen ging het inderdaad niet meer...

Ziet er knap uit,maar misschien ook even wachten tot ze verschijnen op Ebay,uit startsets komende,
dus heel wat goedkoper zoals het met de z21 gegaan is.

;)

eve

Ja, idd je kunt het maar 1x openen precies...

>:( >:( >:(

Erik

eve

Het gaat soms wel, soms niet !!!!????

??? ??? ???

Erik

eve

Het trekt wat op de ESU Mobile Control II...

Erik

bellejt

kan het hier gewoon zoveel openen als ik wil met IE. Anders gewoon openen en doen zoals ik : saven op HDD

dani

Citaat van: eve op 05 februari 2015, 09:45:35 AM
Het trekt wat op de ESU Mobile Control II...
Erik
"wat" is een understatement, ik heb de indruk dat het bijna hetzelfde toestelletje is...
Een (vermoedelijk Android gestuurd) touch screentoestel, een draaiknop, en een "app'je" der op.  Klaar.
En de "control SmartBox" lijkt ook kwa behuizing verdacht veel op die van een ESU booster, al zit er dan misschien wel wat meer of andere technologie in.  Ik heb een vermoeden dat de binnenkant van die centrale sterk zou kunne gelijken op de z21 van Roco-Fleischmann.

Waarom het warm water heruitvinden als je kan de kraan open zetten ?    uiteindelijk hebben we de laatste jaren stilaan de evolutie gezien van "hardware" naar "software" oplossingen.

Vroeger had je voor alles specifieke hardware nodig, en verschillende merken gebruikten verschillende toestellen.  Tegenwoordig vind je bijna in alles een microcontroller die zorgt voor ingangen en uitgangen, en de rest wordt gewoon door software geregeld, hoe alles op elkaar reageert en met elkaar om gaat.    Dus ja...  the sky is almost the limit.   Het zat er wel aan te komen dat ook Piko op deze markt  zijn graantje zou mee pikken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 05 februari 2015, 10:13:44 AM
En de "control SmartBox" lijkt ook kwa behuizing verdacht veel op die van een ESU booster, al zit er dan misschien wel wat meer of andere technologie in.

Het is dan ook effectief ESU,alhoewel Piko vroeger twee handen op één buik was met Uhlenbrock.
Zouden ze ruzie gehad hebben,een haar in de boter? ;D ;D
Of zouden ze bij Piko gewoon gesnapt hebben dat ESU nét dat ietsje betere kwaliteit en mogelijkheden heeft...

;)

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 05 februari 2015, 11:12:14 AM
Citaat van: dani op 05 februari 2015, 10:13:44 AM
En de "control SmartBox" lijkt ook kwa behuizing verdacht veel op die van een ESU booster, al zit er dan misschien wel wat meer of andere technologie in.

Of zouden ze bij Piko gewoon gesnapt hebben dat ESU nét dat ietsje betere kwaliteit en mogelijkheden heeft...

;)

Hebt u daar voorbeelden van ?

Met belangstelling volgend,
Erik

Pascal Michiels

Vraag met af wat zo'n setje kost (geen startset enkel de unit).
Lijkt mij ideaal. Draadloos, touch voor de bediening en een draaiknop om de snelheid te regelen is nog steeds het handigste vind ik.

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 05 februari 2015, 11:16:28 AM
Of zouden ze bij Piko gewoon gesnapt hebben dat ESU nét dat ietsje betere kwaliteit en mogelijkheden heeft...

;)

Hebt u daar voorbeelden van ?

Met belangstelling volgend,
Erik
[/quote]

Bvb het downloaden van ontelbare sounds,ik denk dat dit aanbod bij UH niet zo uitgebreid is,
En ook de mogelijkheden die de moderne Esu V4.0 biedt,zoals hij in de loc's van Esu beschikbaar is...
Ik denk niet dat UH iets dergelijks in zijn aanbod heeft,
of ben ik niet voldoende geinformeerd? :-\

;)

bellejt


loebaske

Zou in samen werking zijn met ESU, iets meer uitgebreid en goedkoper, dit stond al op men verlanglijstje...

755philippe

Hallo,

Waarom niet gewoon een app op je smartphone- router er tussen en klaar. Als app gebruik je de ecos controller en werkt op android. Je hoeft dan wel een ecos in huis te hebben. 331€ voor dat toestel is wel zuur verdiend geld dat je weggooit. Ik ben het momenteel aan het proberen maar ben er nog niet volledig uit maar komt wel in orde.

755philippe