Opbergkoffers voor rollend materieel

Gestart door B_Modelbouw, 01 februari 2015, 17:27:19 PM

B_Modelbouw

Het zijn geen zelf gemaakte opbergkoffers, maar gewoon te koop in de handel ...
Hun binnen indeling laat zich eenvoudig vullen voor zowel je goederencollectie, rijtuigen of treinstellen ... En zolang je ze niet in de zwiertrommel steekt blijft alles mooi op zijn plaats
zitten.




Sorry, aan diegene die aan 't wachten waren op mijn reactie ... 'k ben geveld door de griep. 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Chrisrail

#1
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

reeves


dani

#3
netjes !!!!   Zo een systeem is natuurlijk super als je komplete stammen mee neemt ergens naartoe of gewoon alles "per stam" wil bij elkaar hebben.
Het kost wat, maar je hebt dan ook wat.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

B_Modelbouw

@ Chris:
Ik begrijp je reactie dat wanneer je de koffer rechtop zet de treintjes op hun kop zitten,
de zig-zag uitsnijding is dan ook zo uitgesneden en gekleefd, wat je helaas niet kan omdraaien.
Ik gebruik ze dan ook liggend wat ze ook handig stapelt.

@Tom:
Ik heb voor jou de twee oranje papiertjes gereserveerd wanneer binnen enkele maanden de
koffer volledig gevuld zit  ;D ;D ;D 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


loebaske

Dat wou ik eens zien hoe die gevuld waren, geen slecht idee om die half schuin te stapelen, misschien wel beter dan die van mij, stof tot nadenken...

centauri167

@ Bert: prachtig gedaan, super professioneel, handig en zeer netjes !

( zal binnenkort mijn bestelling koffers wel overmaken  ;) )

BD1701

Dit is idd een handig systeem, en dus perfect bruikbaar. Vraagje, de koffers koopje dus compleet met de binnenbekleding, dus onmiddellijk klaar voor gebruik zeg maar? Mogen we ook weten waar je deze handige koffers kan haalt, en wat de kostprijs daar ongeveer van is?
 

centauri167

Citaat van: BD1701 op 01 februari 2015, 19:45:34 PM
Dit is idd een handig systeem, en dus perfect bruikbaar. Vraagje, de koffers koopje dus compleet met de binnenbekleding, dus onmiddellijk klaar voor gebruik zeg maar? Mogen we ook weten waar je deze handige koffers kan haalt, en wat de kostprijs daar ongeveer van is?

Ik denk niet de je die koffers kant en klaar koopt, de binnenbekleding moet je zelf nog doen vrees ik ...

B_Modelbouw

Ze zijn wel gewoon zo te koop ... Volledig afgewerkt, kant en klaar, zoals je ze hier ziet ...
Maar wel zonder inhoud  :D.

Ik heb ze reeds enkele jaren geleden aangekocht via Duitse fabrikant (enkel 't graveerplaatje
is nieuw), en ondertussen zijn 't er 20 ... Waarin alles mooi zit opgeborgen volgens trein-
samenstelling, met eventuele varianten.
Neem het voorbeeld met de Benelux uit de jaren 90, getrokken door de reeks 11 in bordeaux
kleurstelling en variant in blauw voor de rijtuigen.

De kostprijs is een goede € 100,00 (veel, maar weet dat de gemiddelde kost van het materiaal
in de koffer een € 1000,00 bedraagt ... dat laat je toch niet zo maar rondslingeren).
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


centauri167

Citaat van: B_Modelbouw op 01 februari 2015, 22:39:45 PM
Ze zijn wel gewoon zo te koop ... Volledig afgewerkt, kant en klaar, zoals je ze hier ziet ...
Maar wel zonder inhoud  :D.

Ik heb ze reeds enkele jaren geleden aangekocht via Duitse fabrikant (enkel 't graveerplaatje
is nieuw), en ondertussen zijn 't er 20 ... Waarin alles mooi zit opgeborgen volgens trein-
samenstelling, met eventuele varianten.
Neem het voorbeeld met de Benelux uit de jaren 90, getrokken door de reeks 11 in bordeaux
kleurstelling en variant in blauw voor de rijtuigen.

De kostprijs is een goede € 100,00 (veel, maar weet dat de gemiddelde kost van het materiaal
in de koffer een € 1000,00 bedraagt ... dat laat je toch niet zo maar rondslingeren).

Mijn fout dus ...

Maar het goede nieuws is dat ze zo te koop zijn, kan je soms laten weten waar je ze koopt aub, eventueel via pm want ik heb meer dan gewoon interesse  ;)

dani

Ons bomma zei altijd : "manneke, onthoud het goed :  koeken naar geld !"   en ze had gelijk.  Als je wat goeds wil, kost het wat centen.
100 euro per stuk is flink aan de prijs, maar ja, dan heb je ook wel wat  !!  En betrer dan zelf zitten klooien met mousse en van die "Brico" valiesjes.
Als je kijkt hoe netjes dit is, en hoe goed alles ingepakt zit, dan is het de investering misschien wel waard.  Zeker als je duurdere rijtuigen en loks gebruikt.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

centauri167

@Bert - B_Modelbouw: laat je ons aub nog weten waar je die koffers koopt ?  :)

modelbaanHO

Ik heb een paar bakken zelf gebouwd:



Het schuimrubber dat op het deksel kleeft drukt bij het sluiten van de koffer op de modellen zodat die mooi op hun plaats blijven staan.
De volledige bouwbeschrijving staat op mijn website (www.modelbaanho.be --> projecten --> opbergsysteem.



Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Chrisrail

#14
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }