Isle of Fresnayeux - laissez-faire in schaal N

Gestart door Jappy, 31 januari 2015, 15:13:45 PM

Jappy

In dit topic stel ik het minibaantje voor waar ik de laatste twee jaar aan heb gewerkt. Het idee achter dit baantje was om met zo weinig mogelijk geld, en met de beschikbare materialen iets presentabels te maken. Ook was het bedoeld als leertraject, om nieuwe zaken uit proberen, en meer zelf te bouwen.

Het begon met de aanschaf van een kleine tweedehands startset van Arnold. Het thema was een probleem, aangezien ik zat te spelen met het idee om zowel iets Brits te maken, en iets Frans. Maar een Duitse starset gebruiken voor een Brits baantje? Dat zou ik nooit verkocht krijgen! Uiteindelijk heb ik een compromis gevonden met het uitvinden van een fictief kanaaleiland, zoals Guernsey en Jersey: het eiland Fresnayeux. Een eiland waarop ik zou proberen om twee verschillende stijlen met elkaar te verenigen. En naar mijn mening is het goed gelukt! Aan de ene kant het fictieve Britse visserdorpje Saint Nillon, aan de andere kant de wijngaarden en heuvels van het platteland aan de halte van Staithon.

Verwacht geen al te gedetailleerd of hoogstaand werkje. Aangezien het m'n eerste project was waar ook de gebouwen zelfbouw zijn, zijn de resultaten wat ruw... Desalniettemin ben ik zeer tevreden met het resultaat, heb ik veel geleerd over zaken zoals zelfbouw en de materialen, en geniet ik nog altijd van de Britse en Franse sferen van het eiland Fresnayeux. Toch zijn er nog altijd zaken die ik probeer te verbeteren, en waar ik aan het nadenken ben over een oplossing zoals bijvoorbeeld voor een dramatische fout bij een doorgang in de achtergrond, wat te zien is op de foto's...

Schaal N was een compleet nieuwe ervaring voor mij, maar nu gaan we het weer serieuzer aan doen, met een nieuw project in schaal H0.


des photos


Télécharger des photos


hébergeur images


hébergeur image gratuit


Hébergeur d'images


herbergeur d image


hebergeur image


image gratuite à télécharger


hebergeur gratuit


image gratuite
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske