Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

pdf bestanden van Modeltrein catalogussen

Gestart door ceuleer, 31 januari 2015, 14:21:06 PM

Johnnytrein

Marc, worden alleen verzonden of komen die ook ergens downloadbaar?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

marc goovaerts

Die zouden dus downloadbaar moeten worden vanaf Gunter z'n site.

Volgende worden wat dikker, dus langzamer. Niet te geloven wat er bij Faller sinds 1975 allemaal verdwenen is...

marc goovaerts

Gunter,
Ook de Kibri 1975 is nu verstuurd. Voor de Faller pauzeer ik efkes hoor (68 pagina's ! Ze verkochten toen zelfs een mini-biljarttafel)

ceuleer

#48
He Marc,
Jij hebt blijkbaar niet stil gezeten man !

marc goovaerts

En ik ben nog steeds bezig... aan de Faller. Dat wordt voorlopig de laatste uit de 'zoldervondsten'.
Aan mijn eigen Preiserbrochure van 1998 begin ik zelfs niet: 168 pagina's !
Als je die wil, dan moet je hem maar eens komen halen en zelf scannen. Maar Preiser heeft precies héél weinig afgeschaft door de jaren heen.

marc goovaerts

De 68 pagina's van de Faller 1975 zijn ook vertrokken.
Jongens, jongens, de 70s waren toch echt de gloriedagen van de treintjes en scenery.
Ook de tijd dat ik eraan begon.
Jongeren gaan verschieten. Gunter, bij jouw profiel staat 'leeftijd:niet aanwezig' (flauw hoor), maar je avatar geeft wel de indruk dat jij er toen nog niet mee bezig was...

I rest my case...

O ja, ik heb het in stukjes moeten doen. En dan wordt je al eens verstrooid. De laatste 10 pagina's zijn dubbel 'reduced', maar ik zie geen verschil.

marc goovaerts

En nu ineens het bericht 'gebounced'... Remote host said: 552 5.2.3 DATA size exceeds maximum permitted

Die data size is ocharme 17,3 Mb. Tot zover Telenet...

Morgen iets anders proberen.

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 04 juli 2015, 01:10:07 AM
En nu ineens het bericht 'gebounced'... Remote host said: 552 5.2.3 DATA size exceeds maximum permitted

Die data size is ocharme 17,3 Mb. Tot zover Telenet...

Morgen iets anders proberen.
WeTransfer bvb...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Citaat van: marc goovaerts op 04 juli 2015, 01:07:38 AM
Jongeren gaan verschieten. Gunter, bij jouw profiel staat 'leeftijd:niet aanwezig' (flauw hoor), maar je avatar geeft wel de indruk dat jij er toen nog niet mee bezig was...

Toch wel Marc, ik was toen 10 jaar, toen had ik een starterset van lima met een ovaal, enkele extra rails en wissels bijgekocht. Dat waren top dagen, als ik met de trein kon spelen. :)
En mijn leeftijd mag iedereen weten hoor, iedereen die het vraagt krijgt het antwoord, ik zet alleen zo weinig mogelijk informatie en foto's van mij op het net, ik krijg al genoeg spam, anders krijg ik binnenkort nog mails met aanbiedingen van rolstoelen en looprekken in de solden !  ;D

I.v.m. de te grote pdf, open de file, verwijder in acrobat pro de helft van de pagina's, sla deze file op als deel 1, en doe dit ook met de rest als deel 2, let op dat je de volledige file na het verwijderen van de pagina's niet opslaat, want de pagina's die je verwijderd kan je niet meer terug halen.
Als je winrar hebt, kan je ook de file inpakken en doorsturen, maar hij gaat nog te groot zijn, dus kan je in winrar wanneer je op toevoegen klikt, het bestand opsplitsen in delen met een bepaalde grootte, als je daar 9000000 ingeeft, maakt hij van elk deel ongeveer 8 MB, die afzonderlijke delen stuur je dan via mail door.


marc goovaerts

We transfer & co kunnen een oplossing bieden, het in stukjes knippen evengoed. Zal het vanavond eens bekijken.
Comprimeren kan ook naar een zip-bestand...

ceuleer

Ja, ok, maar een pdf is bijna niet meer te comprimeren, als je geluk hebt win je 1 MB.
BTW, de doorgestuurde files staan op Dropbox !  ;)

Heljan 3 stuks
kibri 1975
Pola 1975 - deze staat in de map Varia

grz,
Gunter

marc goovaerts


ceuleer

Ik heb van Pola en andere bepaalde fabrikanten maar 1 catalogus, wanneer er meerdere catalogussen bijkomen maak ik een map aan per fabrikant.
Anders zijn het een hoop mappen waar eigenlijk weinig in staat.

marc goovaerts

Da's inderdaad een logische reden.

Ondertussen ('Waarom uitstellen tot...') heb ik de Faller in 2 stukjes geknipt en verzonden. Als je Acrobat Pro hebt, is het geen probleem om ze terug aaneen te lijmen. En na vijf minuten nog geen foutmelding gekregen, dus zouden ze in je mailbox moeten zitten.

Tiens, zou het mogelijk zijn om in die lijst icoontjes met de cover van elke brochure te plaatsen ?

ceuleer

Faller 1975 staat er ook bij.

dat van die icoontjes moet ik eens bekijken.
En dankzij Freek nog 500 MB extra ruimte bij op dropbox.  ;)