Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Tothebeach

Citaat van: Floris op 01 oktober 2018, 00:47:53 AM
IMGP9312 - Copy by Floris Dilz, on Flickr
Dat bouwwerk van je staat zeker naast de foto? Ziet er Tof uit Floris.
Dank voor je wegenuitleg. Goed haalbaar, dus toepasbaar

Groet,
michel

Floris

bedenk je wel dat er waarschijnlijk snellere en makkelijkere materialen zijn, maar deze manier werkt op zich wel. Sowieso: bouw wegen los van de baan, kun je ze veel mooier detailleren, in zo'n stadsomgeving sowieso goed uitvoerbaar ook. Dat gepulk met putten gootjes verschillende stoepen etc doet het m wel echt.
Hier nog een plaatje van de stand van zaken gisteravond:
DSC_1363 by Floris Dilz, on Flickr
denk niet dak er nog heel veel aan doe, nog wat groen en bagger wellicht...

Tothebeach

en een schrijvende gendarme, gezien de gele band.

Citaat van: Floris op 02 oktober 2018, 12:31:24 PM
bedenk je wel dat er waarschijnlijk snellere en makkelijkere materialen zijn, maar deze manier werkt op zich wel. Sowieso: bouw wegen los van de baan, kun je ze veel mooier detailleren, in zo'n stadsomgeving sowieso goed uitvoerbaar ook. Dat gepulk met putten gootjes verschillende stoepen etc doet het m wel echt.
De wegen op mijn vorige project waren ook van DAS, behalve de kasseien dan. Zeker daar m'n huidige baan ongeveer zo groot is als de straat die jij hier bouwt, wordt deze bouwwijze gewoon een verfijning van techniek. Nogmaals dank voor het delen.
En die stoepjes vullen het erg mooi aan!

Groet,
michel

Floris

hehehe tja, als je n dikke audi hebt mag alles...  ;D Moet m nog omspuiten in heel donker blauw, dan ist onze urbex-mobiel.

Herwig

#1834
"....en een schrijvende gendarme, gezien de gele band. .."           En de Audi géén 5 meter van de straathoek ....
( is deze Audi niet een pak jonger dan uw tijdperk  (A°1988)  en uw andere autootjes ? )

Het zien er, van bovenuit, zeer geschikte stenen kinderkopjes uit.
( Foto vanuit een drone ?   Een duivels tuig waarvan een simpele burger in die tijd,  A°1988, nog nooit had gehoord. )

Floris

ja, de audi is jonger... half jaren 90 ofzo? Geloof dat t urbexmobiel-exemplaar ui 1997 is.

sdz1976

Dat op typische wijze afgesleten geel op de borduren ( voor degenen die geen Vlaams verstaan : boordstenen) vind ik heel cool gedaan, wat ons alweer bewijst wat voor een  waanzinnige oog voor detail je hebt  8) 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Nou, in plaats van een klein stukje printplaat met 10 schakelaars op een rijtje nu een heel overzichtelijk en intens professioneel bedieningspaneel voor de baan in elkaar geflanst, ondertussen de boel verhuisklaar maken... ligt mooi op schema allemaal. 8)
DSC_1372 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

Daar is dus mijn brooddoos gebleven  ;D ;D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cord

Ik heb eens even een uitgebreide studie gemaakt van je bestrating, asfalt en klinkers maar ik vind het er grandioos en erg Belgisch uitzien.
Chapeau!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Kautenbach


Rangeerduivel


Martin Welberg

Ga je zeggen dat het niet zo is, kachelde afgelopen weekend de grens over en had gelijk mijn nieren achter mijn oren zitten  :P

Rangeerduivel

Citaat van: Martin Welberg op 10 oktober 2018, 00:27:45 AM
Ga je zeggen dat het niet zo is, kachelde afgelopen weekend de grens over en had gelijk mijn nieren achter mijn oren zitten  :P

Een likje secondelijm kan wonderen doen Martin!  :D ;D

En nu terug on topic naar het wondere werk van Floris!

;D

Floris

Jongens, even een vraagje. Niet zozeer voor mezelf maar meer voor de baas en voor jullie: Ik heb ooit zo'n duitse zesassige zwaartransportwagen omgebouwd naar een wagen die bij cockerill-sambre in charleroi reed:
cockrill sambre wagen nummer 83 88 000 041-5 by Floris Dilz, on Flickr
Destijds heb ik m wel laten zien hier maar dat was net toen ik ook de eerste huizenkitjes voorstelde dus er is toen weinig aandacht aan besteed verder... maar nu dook het idee hier op om misschien een kleine serie van deze wagens te maken, als daar belangstelling voor is. Wel met wat concessies, want het moet uit de bestaande mallen van de artitec-zesasser komen. Geen glad stalen dek maar een dek met damwandprofiel bijvoorbeeld, en geen speciale rangeerhandgrepen (maar kan ik eventueel een etssetje voor ontwerpen om zelf te monteren)

Nou dacht ik indertijd dat deze wagen alleen in charleroi gebruikt werd en dat er maar 1 was, maar later vond ik nog een foto van de walserij in Chertal (bij luik dus) waar op de achtergrond een rij van zulke wagens lijkt te staan, en als ik dat goed gezien heb maakt dat m natuurlijk wel interessanter. Sowieso suggereert die vrij complete set opschriften wel dat deze wagen wel buiten de poort is geweest. Wie er meer weet, ik hou me warm aanbevolen!

Vandaar dus de vraag: is er belangstelling voor zo'n wagen en moet ik eens de boel aanpoken hier?