Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

OlivierV

Citaat van: Stedahult op 26 november 2015, 10:42:23 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 november 2015, 10:05:58 AM
..... om eraan te beginnen..

Begin nu maar eens met 'iets' te gaan bouwen, dan komt de rest vanzelf wel.
Kijken, proberen, weggooien, overnieuw, weer kijken en leren...
... en dan ben je plots 3 banen verder en ben je eigenlijk nog niet voor de volle 100% tevreden maar toch al voor 90% en ben je blij dat je materiaal kan rijden. :D

Knap werk weer Stedahult, 't is echt knap, realistisch, niet te druk, allez ja, veel verkeerd kan ik er niet over zeggen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stedahult

Mvh. Steef

loebaske


OlivierV

Citaat van: Stedahult op 26 november 2015, 15:52:30 PM
Verkeerde topic Olivier?  ;)
Denk het ook. :D

Niet tegenstaande dat Floris zijn werk ook zeer mooi is. :D

Citaat van: loebaske op 26 november 2015, 16:27:44 PM
Olivier is ook nog niet wakker  ;) ;)
Nu wel, heb een dutje gedaan. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Dank, jongens!  ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 november 2015, 10:05:58 AM
Als je zulk modelbouw ziet dan verlies je bijna de moed om eraan te beginnen, kort samen te vatten Groots! ;)
och, gewoon ergens beginnen en niet meer ophouden en je komt een heel eind... ;D

Metpetergaathetbeter

jij begint ergens maar waar eindig je ?  ;D ;)
overtuigende modelbouw ! ;)

Floris

tja, hoe dit project eindigt, ik ben minstens zo benieuwd als jullie... ;D

Ondertussen blijft het ondanks het papieren model dat inmiddels alweer aardig achterhaald is steeds erg interessant om in de praktijk te kijken hoe een ontwerp dat op een plat scherm bedacht is er nou uit gaat zien. Heb nu gelukkig de ruimte om altijd een en ander in testopstelling te hebben staan, wat nog niet af is staat er even in de vorm van doosjes of losse stukken giethars met tape... Dit doorkijkje bevalt me al wel.  8)

DSC_0608 by Floris Dilz, on Flickr

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kautenbach

idd fraai doorkijkje ;) hopelijk volgen er nog veule meer

DFS


krisds

Heel mooi. De wagons rechts in beeld zien er al mooi uit.

Floris

kleine update van hetzelfde doorkijkje... ja grotendeels ouwe hap nou en.  8)
IMGP6357 by Floris Dilz, on Flickr

TBCédric

Citaat van: Floris op 30 november 2015, 23:19:45 PM
kleine update van hetzelfde doorkijkje... ja grotendeels ouwe hap nou en.  8)


Ik blijf nog steeds slikken als ik een van jou updates bekijk.  :o  Het ziet er nu al knap uit. Met jouw schilder- en weathertechnieken, zal dit totaal anders uitzien dan wat je nu toont. (én daar kijken we allemaal naar uit denk ik.) ;)

En over het bouwen zelf: ik kan totaal niet met giethars-producten werken. Ik krijg ze niet aan elkaar.  ;D


Knap werk Floris!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Floris

Gewoon meer secondelijm! :P

Ben zelf ook wel benieuwd hoe het wordt met verf, maar eerst moet ik nog etswerk laten maken, trappen, hekken, dat soort bende, zodat ik alles compleet kan maken voor het spuiten. Ik zit dat etswerk steeds flink uit te stellen maar ik wil binnenkort toch weer es met verf aan de gang dus toch maar es wat gaan doen...

Kautenbach

verschrikkelijk gaaf Floris, Steef heeft vast nog wat veren, maar nooit genoeg om bij jouw ergens te stoppen waar ze .....

dat leidingverloop, en die tanks, heerlijk mooi, nog los van de installatie op de achtergrond, ongevenaard hoor ;)