Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

SuSke

Machtig mooi.

En dat die leien van de muur vallen is ook logisch, de helft heeft geen lat om aan vast te hangen  ;) is het enige punt van verbetering dat ik vindt, maar dat is beroepsmisvorming  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Heb die hoek café reeds bestel bij men vakhandel....nu wachten op levering...is ook niet dringend, is maar dat het mooi is en iemand die daar zoveel aandacht aan besteed is voor mij dubbel zoveel dik waard.....

arnaud

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

loebaske

#33
Kijk al uit naar het model in HO, had al een hoek gebouw van Artitec die ik heb omgebouwd tot winkel...en nu een café...hopelijk kan ik er een flipperkast en een groot vat plaatsen  :) :)

Sattrickske


krisds


doomslu

Ik heb het diorama in werkelijkheid gezien en ik herhaal dat het prachtig is.

Die man op deze foto heeft wel mijn vaders nummerplaat gepikt!  :o



En nog een kleine, grappige anekdote.
Op de stand van Artitec in Nürnberg vroeg een medewerker (die me niet kende en ik hem ook niet), terwijl hij een blik op m'n badge wierp: "Bent u familie van Paul Dooms?".
Dat is me nog nooit overkomen op een modelspoorexpo.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 31 januari 2015, 15:11:06 PM
"Bent u familie van Paul Dooms?".

alleen DNA test kan uitsluitsel geven Luc  ;D
Groeten Peter ;)

loebaske

tja Luc, je bent sowat een LBV, is idd. prachtig die huizen, heb die café al besteld, wel zoals altijd bij Artitec, tien keren samen passen voor je gaat lijmen, want meestal past het niet 100% ook zichtbaar op hun site van die café, er staan kieren tussen de muren en de daken....dat zou niet mogen als men een dit op de site zet !!

Metpetergaathetbeter

#39
onze Foris is niet alleen een knappe landschap-bouwer maar ondertss doet hij dit : https://www.flickr.com/photos/floris_dilz/16210116189/

groeten Peter ;)

loebaske

Hoe noemt men dit???

Staaltje van modelbouw kunst...

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 januari 2015, 20:14:23 PM
onze Foris is niet alleen een knappe landschap-bouwer maar ondertss doet hij dit : https://www.flickr.com/photos/floris_dilz/16210116189/

groeten Peter ;)

Hadden wij toch al gezien in post 1 van dit topic...?

;)

Metpetergaathetbeter

daar had ik eerlijk gezegd overgekeken wegens de te fraaie foto's ;D

Floris

Dank jongens! Erg tof om zulke commentaren te krijgen!
Voor wat betreft de latten op de leienmuur: klopt, daarvan zitten er eigenlijk te weinig. Heb ik bewust zo gedaan, omdat de latjes wat dikker zijn dan in het echt (zo komen ze nog enigszins over als latjes) heb ik er minder op gezet omdat het anders meer een latjesmuur zou worden dan een baksteenmuur met latjes. Zoiets is een kwestie van smaak dus wie wil kan er straks zo latjes bij maken (evergreen 0,25 x 0,5).
Verder: heb niet teveel angst voor resin-kits! het is een andere manier van werken dan bij plastic kits, eigenlijk vooral omdat secondelijm (als het goed is) meteen "hapt" en plasticlijm nog een tijdje corrigeerbaar is... inderdaad goed proefpassen en geduldig werken en het komt heus wel goed. Vanwege de vorm is het café niet de makkelijkste kit dus wie geen ervaring heeft met resin kits zou ik aanraden eerst eens een gewoon rijtjeshuis te bouwen om een beetje gevoel met het materiaal (en vooral de lijm) te krijgen.  ;)


RD25

Citaat van: Michiel op 29 januari 2015, 22:06:54 PM
Verbluffend! Oer-Belgische sfeer. Heel heel knap, en barstensvol detail. Grandioos!

+1 Proficiat  :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'