Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Pierre

Allemaal weer prachtig mooi. Heb er geen woorden voor ...  :-X
Groet Pierre.


Herwig

aan Floris, 
Dank voor uw leerrijk verhaal over zoveel tinten zwartbruin.
Reeds vroeger amuseerde ik me met smossen met divers getinte vieze sausjes en krijtjes, op H0-wagentjes en (industriële)H0-gebouwen.
Dat op kleuterschoolniveau,  in verhouding tot jouw hogeschool-modelbouwkunde.
Op tentoonstellingen van de (militaire) IPMS-mannen zag ik pas later het belang van een (donkere) onderliggende basiskleur.


arnaud

#1307
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Floris

#1308
jaaaa vitkovice, kicke complex is dat! Inderdaad een museum. De werkende staalindustrie daar is veel grootschaliger en meer buiten de stad.

En Herwig, ach, hogeschool, vernieuwend is t allemaal niet wat ik doe, denk dat ik zo'n 20 jaar achter de stand der techniek aan hobbel. Styreen, giethars, humbrol- en olieverf, etswerk, het bestaat allemaal allang... Heb dr ook weinig behoefte aan t wiel te gaan lopen uitvinden, nu is het gewoon alles dat ik in mn leven over modelbouw geleerd heb in de praktijk brengen om eens een groot project aan te pakken, liefst op een enigszins efficiënte manier. Gaandeweg leer je dan nog steeds van alles bij... maar elk ding dat ik doe heb ik al eens mooier en beter bij een ander gezien. Maar ja, dat was dan nooit in de vorm van een stuk cockerill-terrein en daar gaat het mij om, het sfeertje dat daar toendertijd gehangen moet hebben proberen te benaderen. M'n muren hoeven niet zo mooi als die van nouallier, niet elk wagentje een weatherkunstwerk waar dagen werk in zit, en tis leuk als er straks wat beweegt maar zo ingenieus als de spullen van Gerolf wordt dat echt niet... als alles straks maar boven een bepaald minimumniveau zit dat t niet storend opvalt vind ik t wel prima. En als t anderen aanspoort eens wat industrieels te gaan bouwen, helemaal leuk! ;)
Oh en qua kleuterschoolniveau, mn baas zegt dat nogal eens, alles dat je voor modelbouw nodig hebt leer je op de kleuterschool. Kliederen met verf, klei, dingen in elkaar plakken van stukjes karton, als je iets wilt maken uitzoeken wat voor oud doosje of wc-rolletje je daarvoor kunt gebruiken enzovoorts...het is alleen wat preciezer allemaal. Heb je t kleuterschoolniveau te pakken dan ben je dr al ongeveer ;D

DFS

Ewel die sfeer dat je wilt bekomen is al aardig geslaagd!

Herwig

Floris zei:       ..."...Heb je 't kleuterschoolniveau te pakken dan ben je dr al ongeveer..."...
En dit voor een ware kathedraalbouwer  (*).   Met andere woorden,  't is relatief.  Hoop &  (veel) oefening doet leven.

( *   zie nieuwste MSM nr. 171,  blz. 93 in het artikel over MiniWorld )

sdz1976

Is weer genieten van je updates Floris, en leren !!! 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

...en ondertussen lekker verder viespeuken hier...
IMGP7739 by Floris Dilz, on Flickr

evan

Ja Floris,  das een ontzettend impressionant resultaat!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Floris dit is super TOP modelbouw...
Doe nooit mee met een wedstrijd of je gaat met alle prijzen gaan lopen...

Michiel

Ik blijf genieten van elke update. "Out of my league" meesterlijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Rotzooi om van te genieten. Iedere keer weer. Grandioos werk ;)
Groet Pierre.


erik de noorman


Kan je alleen maar met een open mond naar staan gapen. ;D

Erik.

RD25

Floris, it's very beautifull, very realistic  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }