Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

station/schaduwstation

Gestart door tsjoektsjoek, 29 januari 2015, 16:55:33 PM

tsjoektsjoek



mijn baan naar Belgisch voorbeeld heeft een lengte van 4.50 m. met aan beide zijden een schaduwstation in een U vorm en deze baan gaat van landelijk
naar industrie/stads. Nu wil ik het ene schaduwstation met de afmeting 2.16x0.60 m. gebruiken voor een station/schaduwstation, hiervoor wil ik
gebruikmaken van de Kibri overkapping 39568 en deze in 2en splitsen, maar nu zit ik met vraag hoe zal ik de achtergrond maken van station naar schaduw-
station
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Stieven76

Ik denk dat een plannetje of een tekening hierbij plaatsen je meer reacties gaat opleveren  ;)

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 31 januari 2015, 16:03:09 PM
Ik denk dat een plannetje of een tekening hierbij plaatsen je meer reacties gaat opleveren  ;)
Dat denk ik ook, ik las de tekst en ik verstond er precies niks van.

Beide zijden een schaduwstation in U vorm, is dit dan een keerlus met opstelsporen of hoe moeten we dat interpreteren?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

tsjoektsjoek

Bedankt voor jullie reactie, dat het onduidelijk overkwam daar had ik geen idee van ik ben niet zo handig op de laptop (geen photoshop of ander programma) een tekening of planneke maken op de laptop is voor mij (nog) niet weggelegd maar ik zal in het kort omschrijven wat de bedoeling is:
mijn baan is dus 4.50 m met aan beide zijden een "schaduwstation" de baan heeft de vorm van een E maar zonder middenpoot.
de ene zijde wil ik dus gebruiken als station dat moet dienen als inrit naar het "schaduwstation".
ik had een stationsoverkapping van Kibri als uitgangspunt maar dat is nog niet defenitief misschien camoufleert een viaduct de overgang naar het
"schaduwstation" beter.
Stieven76 en OlivierV maar ook andere (ervaren) forumbezoekers wie weet heeft er een realistische suggestie.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Michael

Ton om een tekening te maken hoef je geen gebruik te maken van je laptop en dure teken programma's, een potlood en een velletje papier is genoeg, tekening maken, eventueel inscannen en mocht je geen scanner hebben even een foto van de tekening maken.
Er leiden meerdere wegen naar Rome.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Ik denk dat de hamvraag voor Ton is:
- of hij zijn schaduwstation(s) wel of niet van aankleding voorziet
- en indien ze "kaal" blijven: hoe hij de inritten best camoufleert
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tsjoektsjoek

om dit draadje af te ronden, zie ik van het station als overgang naar schaduwstation niet zitten omdat het toch te massaal wordt op een kleine
ruimte, het bestaande viaduct blijft gehandhaafd maar de wolkenachtergrond wil ik dan vervangen voor een industriele achtergrond zoiets als bij
Piere la Porte, ik denk dat daardoor meer diepte onstaat.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert