Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

wisselbak in HO

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 10:21:45 AM

loebaske

Zoals beloofd in een ander draadje de wisselbak in model

Het grote model


Heb geprobeerd aan de hand van een tekening duidelijk te maken dat het eigenlijk kabellabels voor de industrie zijn, in het hulsje komt een nummering en de 2 lipjes dienen om er een kabelbinder er door te steken om zo te bevestigen aan kabels, als de gelegenheid het zich voordoet dat ik er eens een foto kan van nemen zal deze verwijderd worden...


De lipjes worden verwijderd en enkel het half rond huls blijft over, die heb ik opgevuld met plamuur uit een tube...overal verkrijgbaar
de lengte is 1cm
Zoals bij het grote voorbeeld staat de bak op een onderplaat die blauw is, daar heb ik styreen strips gebruik al dan niet half afgerond, in het begin schilderde ik die volledig, nadien enkel nog de buitenkant, reden was > beter te kleven (alles is met seconde lijm gedaan)





Als bevestegings beugels in metaal, heb ik styreen strips gebruikt, probeer er een beetje bandwerk van te maken, omdat die fijne styreen niet echt op hun plaats blijft liggen, kleef ik die vast met tape op een ondergrond en dan de bakken er op lijmen, let er op dat je voldoende ruimte tussen laat om nadien nog te kunnen snijden + de lengte die je nodig heb om de ijzers op de dwarsligger te plooien!!!





Je neem wat afval van dwars liggers en snij er langs een zijde de railbeugels af, de middenste dwars ligger snij je weg, want daar komt de model wisselbak



Nadien kan je alles weg snijden, natuurlijk is alle stevigheid weg !!!! dan maar voor het wegsnijden een styreen plaatje lijmen onderaan de biels dit over de volledige lengte.. kans bestaat dat het nadien wat krom trekt, geen probleem, bij het plaatsen aan de wissels kan je er een gewichtje opleggen...als je dit gaat toepassen op je baan, dan eerst de wisselbak plaatsen en nadien inbedden !!





Hoop dat je iets aan overhoud en veel succes  ;)




mark7758

Netjes gedaan.
Hint die dingen zijn loodzwaar.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske


Stieven76

Mooi mooi Eric. Zou ik eens moeten proberen om die te grote dingen van mij te vervangen.
Wanneer ik nog eens 5 min tijd heb  ;D ;D

Gerolf

Toffe tip, Eric. Bedankt !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Artikeltje voor in 't bladje?
Paul

Valentijn


Knap gedaan.  Dit ga ik ook eens nabouwen.  :)

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana