VBV tremie balast wagons

Gestart door ward, 17 januari 2015, 12:19:56 PM

ward

Gisterenavond m'n 2 setjes tremie balast wagons gaan afhalen bij Van Biervliet.
Bij de bestelling zelf was er nog geen sprake van echte balast erbij, deze was bij de aflevering er als extra bijgeleverd!
De balast is stevig bevestigd op een houten plankje dat je er gemakkelijk in en uit kan nemen, zonder dat er balast afvalt.
Deze ochtend enkele rondjes samen met de 6283 laten rijden op de baan, met zoveel mogelijk wissels, bochten,..
De wagons rijden zeer soepel, en vormen een mooie sleep die er zeer realistisch uitziet.
De opdrukken zijn loepzuiver en zeer realistisch, ook het spuitwerk is knap gedaan.
Mijn versie werd standaard geleverd met AC wielen.
In het zakje met extra accesoires zitten o.a. nog ronde buffers, en een extra opstaptrede..
Puik werk van VBV!

Enkele technische gegevens:
Gewicht ledig: 115 gr
Gewicht beladen: 130 gr
Lengte wagon (tussen buffers): 15,5 cm
Totale lengte set (met standaard koppeling): 48,5 cm

Uiteraard ook enkele foto's:















Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske

sjieke dinges....wat kosten die nu?? is maar dat ik er graag een stam zou van hebben +/- 20wagens  :)

ceuleer


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

NielsVV

Schoon gerief.

Gebruik jij de meegeleverde koppelingen of ga je Marklin kortkoppelingen monteren?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

bekie

Citeersjieke dinges....wat kosten die nu?? is maar dat ik er graag een stam zou van hebben +/- 20wagens  :)

150 per drie, dat maakt x7 = 1050,00 euro, als ze nog te verkrijgen zijn
 

loebaske

pfff een dure zaak en jammer dat men weer MOET kopen om de stam kompleet te hebben, hopelijk komen die nog op de markt, weet dat de groene nog op komst zijn...

doomslu

Citaat van: loebaske op 17 januari 2015, 18:51:39 PM
pfff een dure zaak en jammer dat men weer MOET kopen om de stam kompleet te hebben, hopelijk komen die nog op de markt, weet dat de groene nog op komst zijn...
De groene? Heb je het niet over de Tads?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Just Luc.....gelukkig bij jij bij de pinken...

Metpetergaathetbeter

eigenlijk hoeven het er niet zoveel te zijn, ik zag ook een Infra(met dezelfde kleuren) met 4 wagons geladen (dus 6 is al een aannemelijke trein (in het rang.station Gent Zeehaven!

Groeten Peter ;)

mark7758

Hoezo 1 trein met NL Fccpps en en dan 2 tremel wagens verstopt in de trein kan natuurlijk ook.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

in gent-zeehaven, enkele jaren gelden reden inderdaad Belg.balast wagons en ProRails door elkaar, heb dat ooit al eens vermeld
Groeten Peter ;)

ward

Nu kosten ze idd 149,90 EUR per set van 3, bij voorbestelling was het 134,90.
Voor de samenstellingen.. er zijn er genoeg die rijden met minder dan 6, maar ik vond 6 een redelijk goede / mooie samenstelling.
(zie bv.. http://cdn.ipernity.com/144/64/45/34276445.149590d4.640.jpg?r2)

@ NielsVV: momenteel zitten er de standaard meegeleverde koppelingen op, meestal voor de reizigersrijtuigen gebruik ik de Fleischmann profi steekkopellingen, maar aangezien het hier om een vaste stam zal worden kan het eventueel ook Brawa starre koppeling

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Davy

Idd hele mooie wagens. heb er lang op zitten wachten tot iemand ze opnieuw uitbracht. Kheb 4sets maar helaas nog niet uitgepakt.
Blij te horen over de rijeigenschappen maar wel een grote doos, mijn kast gaat rap volzitten hoor :)
Deze komen achter mijn VBV 6313 :)