Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

twee LSM vraagjes

Gestart door Peter, 15 januari 2015, 18:10:54 PM

Peter

Heb een paar probleempjes met mijn (Duitse) LSM modellen.

Het eerste:  Mijn  baureihe 101 elok is zoals ik al melde super gedetailleerd (fijn van LSM natuurlijk) Zo goed gedetailleerd dat er aan de onderzijde nergens een plaatsje is om een magneetje aan te brengen om de Reed kontakten op mijn baan te schakelen. Wat nu gedaan?

De bijbehorende rijtuigen, oa de Bpmz met snackbar bv. hebben een zakje met onderdelen , maar helaas een heel summiere uitleg.
Voor de handgrepen bv. zijn geen gaatjes voorzien.  voor een aantal onderdelen voor boven de draaistellen is nergens een aanduiding waar die moeten komen en de in de tekst vermelde koersrborden slaan blijkbaar op een andere rijtuigen een aanduiding waar die moeten komen want die zitten trouwens ook niet in de verpakkingen.
Ik had gezien de, toch niet goedkope prijs van die rijtuigen, toch wat betere instrukties verwacht.

Zie onderstaande foto voor beide modellen

Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

In de werkelijkheid is er ook geen magneet aan de onderkant  ;)
Dat is dus niet de fout van L.S.Models  :) ;) :D

loebaske

Peter bedoel om er een magneet er onderaan bij te plaatsen....

Peter, kijk eens bij Conrad, ze hebben daar zeer sterke magneetjes met een diameter van +/- 5mm

Peter

Citeermagneetjes met een diameter van +/- 5mm

Veel te groot en te weinig ruimte tussen onderzijde van het model en de bovenzijden van de rails
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

een extra platte magneet proberen te gebruiken.Die zijn te vinden bij ali of ebay uk

Peter

Dikte van een postzegel ??

Het tweede probleem voor de magneetjes is dat je er dan twee moet plaatsten. Een rechtsonder, een linksonder want gecentreerd is niet mogelijk
Met vriendelijke groeten
Peter

oli 11/01

Laat maar de loc en de rijtuigen altijd vast en plaats het magneetje onder de rijtuig !!!! ;) ;) ;) ;)

prulleman

ik zet de magneet op de bogie met behulp van een stukje koekjesblik. daarmee maak ik een kleine extentie


werkt prima

Peter

Magneetje is gelukt. Toch ergens een klein plaatsje gevonden en het magneetje aan de zijkanten zwart geschildert
zodat het, als de lok op mijn baan staat, niet meer opvalt.

Zodat ik het model nu eindelijk heb kunnen laten rijden  ::)

MAAR

Een probleem: De lok rijdt met stuurstand 2 vooruit perfekt
Met stuurstand 1 vooruit rijdt de lok licht schokkend
en...als ik de lok op mijn baan zet ZONDER het adres in te tikken branden de witte lichten al aan kant 2 (niks aan kant 1)
Als ik dan het adres intik (101) funktioneren die wel normaal.
Zou dit aan de decoder kunnen liggen (dat is die oude waar ik een tijdeje geleden uitleg over vroeg

Iemand een antwoord?
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Alhoewel het een tijdje geleden is heb ik toch nog een vraagje over deze lok.
Het is me vroeger niet opgevallen omdat de lok voor een trein stond die dus op normale snelheid zijn rondjes draaide, doch tijdens langzaam rijden valt de lok stil op wissels die nog niet gepolariseerd zijn (wisselmotoren nog niet geplaatst) is dit normaal?
Dit is namelijk de eerste draaistellen lok (met 2 of 3 assen per draaistel) waar ik dat probleem mee heb.
Met vriendelijke groeten
Peter