Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

BC911

Zeer interessant. Had al wat gehoord en gelezen van deze manier van 3D-printen, en bij het zien van deze zaken ben ik ervan overtuigd dat er heel wat mogelijkheden mee zijn. En als dit nog maar het begin is, dan kunnen we nog heel wat verwachten ...  8)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

vyncky

Een indrukwekkende seinbrug!
In de club moeten we er ook een paar bouwen. en ik had niet verwacht dat dit met 3D techniek kon...

Oefen maar verder Evan  ;)!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

DFS

Als ik dat zie zal ik ook nog eens moeten overwegen om te leren 3D printen... 

Floris

zoals al gezegd, heel fraai bezig evan! Zag net pas dat filmpje van t gele gevaar met al die werkende verlichting, kenonne man, echt prachtig gedaan!

SuSke

Knap werk Evan, en het doet plezier te horen dat je terug moed vindt om zaken in te studeren. Een leuke vordering in het herstel.

Citaat van: oebr op 18 juni 2018, 14:33:16 PM
...
Die betonblokjes vallen nog mee aangezien die allicht in het echt ook gelaagd bekist worden ?...

De afzonderlijke "Jersey" stootboorden worden in een stalen mal gemaakt, dus die zijn vrij glad van oppervlak. De nodige "schaal-grofheid" krijg je wel door ze te schilderen en te verweren.
De doorgaande Jerseys worden met een sliform gemaakt en die hebben wel streepjes in de langsrichting. De slicing van je 3D-model zit dan goed.

Citaat van: evan op 18 juni 2018, 13:53:40 PM
...Ik heb ook 2 delen omgekeerd gemonteerd waardoor de steekschoren omgekeerd zitten, maar dat is enkel maar voor bouwkundigen onder ons een doorn in het oog  ;D
...

Ik zou niet weten wie je daar mee bedoeld, maar inderdaad er zit een stukje andersom.

Suggestie: volgende keer de flenzen gelijk iets groter printen en de bouten en moeren er ook gelijk opzetten ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterC

Evan, knap werk!

Ik heb me laten vertellen dat het aangeraden is om, na het printen, de stukken nog wat extra UV licht te geven.
Er zouden toestelletjes bestaan die in de manicure worden gebruikt om nagels een UV bestraling te geven.  Die toestelletjes zouden ideaal zijn om extra uit te harden met UV licht.
Groetjes, Peter


evan

Merci Mannen!

Suske,

Ik neem naar de volgende seinbrug alle aanpassingen mee en je flenzen zijn genoteerd  ;)

Peter C,

Je moet die post-curing inderdaad doen want anders blijft het te zacht.  Ik heb naast de printer zo een toestelletje staan en dat werkt goed.  Na het printen was ik de prints af in Isopropanol (IPA), dan haal ik de supports weg en dan gaat het stuk nog even onder de zonnebank  8)

Ondertussen steken de ledjes er in en is de bedrading weggewerkt in een aluminium buisje met dezelfde kleur als de brug.

Fotootjes volgen nog.

groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Wow Evan  8)
Ik had gehoord dat je een nieuw toestelletje had met prima resultaten ... maar nu die foto's  :P  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Merci Gerolf,  Ik ben ook aangenaam verrast.  Volgende week probeer ik wat verder te experimenteren.  :)

Hierbij nog een paar fotootjes van de seinbrug en de Jerseys.

Ik heb een Siliconen mal gemaakt voor de jerseys en kan ze nu afgieten in zellaan bijvoorbeeld.

DSC_3314

DSC_3313

en dan de seinbrug met leds.  De bekabeling (lakdraad) is weggewerkt in alu-buisjes waarvan één door de voet leidt en zo ook door de ondergrond van de baan bij plaatsing.

DSC_3308

Groen voor de twee rechtdoorgaande sporen.

DSC_3307

Enkel groen voor het linkse spoor in afwijkende tak naar het nevenliggende spoor.

Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Een indrukwekkende seinbrug Evan. Prachtig mooi gemaakt en de draden mooi weggewerkt. ;)
Groet Pierre.


Peter

Uitstekend gemaakt Evan.
Ook die Amerikaanse trucks zijn om duimen en vingeren af te likken.
De enige die ik graag zou hebben is een H0 model van een International Transtar Eagle.
De hebben/hadden ze op ons bedrijf in St. Paul (Mn) Heb daar trouwens nog ergens foto's van, ne zoals loks van de SOO line  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

#176
Merci mannen,

Foto's van SOO machines Peter?  Die wil ik wel ns zien  ;D ::)

Ondertussen heb ik 2 locs omgebouwd en herspoten en voorzien van het nodige geluid met ESU Loksound en dubbele speakers  :P

De details voor de ombouw zijn geprint met m'n 3D printer.  Zelfs de bel en antennes :)

Het voorbeeld: https://www.flickr.com/photos/71639059@N00/5408517598

DSC_3361

DSC_3365

DSC_3373

DSC_3377

Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Heb jij een sprietatoom toestel (Suske en Wiske)  :D?
Net de verkleinde versie van het origineel.
Fantastisch werk, Evan.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirky

Net in een ander draadje van modelbouw grootmeesters gesproken... hier nog zo'n kei!  ;)

Cozzy

Geweldig geslaagd Evan!
Het is echt een plezier om deze fotootjes te bekijken.. 8)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog