Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

evan

Merci Mannen,

Het is hier weer even stil geweest, maar ter aanvulling van de gele truck heb ik de laatste maanden in alle rust nog een paar statische modellen gemaakt.
De modellen zijn gemaakt aan de hand van foto's gevonden op het Net.  Soms heb ik wel een eigen interpretatie er aan gegeven in functie van de beschikbare materialen.
De gebruikte materialen zijn: Styreen, 3D prints, messing, verzamelde reserve onderdelen, decals Acrylverf en cabines van modellen van Walthers, Atlas en Bachmann.

Voor de rest laat ik de beelden voor zich spreken:

DSC_3263 by evan Daes, on Flickr

DSC_3264 by evan Daes, on Flickr

DSC_3265 by evan Daes, on Flickr

DSC_3266 by evan Daes, on Flickr

DSC_3271 by evan Daes, on Flickr

DSC_3275 by evan Daes, on Flickr

DSC_3276 by evan Daes, on Flickr

DSC_3277 by evan Daes, on Flickr

DSC_3278 by evan Daes, on Flickr

En tot slot gemaakt van oude Herpa en Athearn trucks:

DSC_3272 by evan Daes, on Flickr

DSC_3274 by evan Daes, on Flickr

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

BC911

"een paar statische modellen" zegt ie dan. Ik bleef maar scrollen  ;). Zeer leuke details, en zullen mooi staan op de baan.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Metpetergaathetbeter

oef ik dacht dat er geen einde aan zou komen aan de reeks van modellen  ;D knappe modellen ! ;)

sdz1976

Het is al een hele collectie fraaie modellen geworden !! 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Merci mannen! ;)

Hier nog een link naar YT met wat bewegende plaatjes van de Gele Hi-Rail Truck.

https://www.youtube.com/watch?v=PUtXJQdlbJ8
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Mooi wagenpark heb je gebouwd Evan en wat een sublieme verwering...
onderstaande is m'n favoriet.

Knap gedaan!

Citaat van: evan op 07 juni 2018, 19:25:57 PM

DSC_3265 by evan Daes, on Flickr

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

DFS

Knappe serie! Ik sluit mij aan bij vorige commentaren, ik bleef maar scrollen  ;D

Metpetergaathetbeter

#157

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1


SuSke

Mooie verzameling geworden Evan
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#161
Bedankt Pieter, Frans en Sven,

Hierbij nog de laatste telg in het wagenpark.
Het betreft een samenstelling van onderdelen van Herpa, een cabine van Concor, een aangepast chassis van Athearn en een materiaalcabine van een oude Herpa truck.

DSC_3293

DSC_3294

DSC_3296

Ik ben er best wel tevreden mee en het was een leuk zondagnamiddagprojectje :)

Later vandaag of morgen een update met 3D geprint materiaal  ::)

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#162
De 3D Prints...

Zoals vermeld ben ik vorige week voorzichtig in de wereld van het 3D printen gestapt.  Ik twijfelde al lang om de stap te zetten, maar de knoop raakte maar niet doorgehakt om verschillende redenen.
Eén van de redenen was de printkwaliteit versus het budget en de tijd die ik er wil aan besteden.  Ik heb in stilte gevolgd hoe sommige forumgenoten zich wagen aan een zelfbouwprinter en het opwaarderen daarvan.  Knap wat jullie doen, maar dat is al een hobby op zich geworden en dat zag ik niet zitten daar het bij mij echt wel modelbouw moet blijven.  Bovendien heb ik veel fraaie prints gezien, maar het ging zelden om echte details voor op de baan, maar meer om werk en hulpstukken.

Het bekendste principe is dan het printen met Filament (FDM principe), maar persoonlijk vind ik het detail soms te grof voor HO-details.  Na een tijd studeren op het onderwerp (blij dat dat begint te lukken qua gezondheid), heb ik besloten om me een budgetvriendelijke DLP printer te kopen.  Deze bouwt prints op uit kunsthars (resin) aan de hand van UV belichting.  Ik ben nog volop aan het ontdekken en proberen maar graag toon ik toch al enkele resultaten...

Ik heb via een interface van Autodesk, TinkerCad enkele beginselen getekend:

-Betonnen Jerseys:

DSC_3299

35386215_10213589914155170_3481478843502428160_n

Ik heb er ook nog langere geprint, maar daar zijn nog geen foto's van.  Er is een siliconen mal van gemaakt zodat ik ze uit zellaan kan dupliceren.

-Een spotje of verstraler om te plaatsen op gebouwen en structuren.  Er zit een SMD ledje in en het geeft een fraai geheel en is maar 3,5mm groot :)

35432878_10213589915715209_5279006473165209600_n

Een imitatie wisselmotor:

35302356_10213589913875163_2464795303547502592_n

Een seinkeet en relaiskast:

DSC_3297

De laagopbouw is nog wat te zien in macro, maar dat moet beteren als ik het onder de knie heb en de resolutie heb verkleind tot 0,01mm want nu is het nog 0,05mm

En een Seinbrug waar nog leds moeten ingebouwd worden eens ze geleverd zijn.  Alles is geprint, maar wel in verschillende stukken en nadien gemonteerd.  Ik heb ook 2 delen omgekeerd gemonteerd waardoor de steekschoren omgekeerd zitten, maar dat is enkel maar voor bouwkundigen onder ons een doorn in het oog  ;D

DSC_3301

DSC_3302

DSC_3303

Het looprooster vind ik zeer geslaagd met gaatjes van 0,5 mm  :)

Voila dat is dus de eerste stap in de wondere 3D wereld.

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

Die seinbrug is heel indrukwekkend eigenlijk.
En je ziet het zo niet dat het uit een printer komt he.
Vermoedde het al dat zo'n rastertoestanden (bvb ook ramen en deuren lijken me zeer geschikt)
met de printer goed te realiseren zijn, maar dit is wel een heel goed resultaat.
Die betonblokjes vallen nog mee aangezien die allicht in het echt ook gelaagd bekist worden ?

Mooi werk Evan !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992