Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Hoewel ik het Amerikaanse spul erg lelijk blijf vinden, is het wel weer schrikbarend goed verweerd. TOP!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Bedankt Tom, Gerolf en Michiel,

Er zijn er nog wel wat te doen  :o

https://www.youtube.com/watch?v=oVdKZRmm45s

Van deze lengte staan er minimum 5 treinen in het schaduwstation  ;D

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard


Peter

Prachtig gedaan Evan. Zeer dezent verweerd, gewoonweg super.
Ook de film met de lange CP goederentrein is indrukwekkend, en ook een beetje een trein naar mijn hart, omdat er een paar SOO wagens inzitten.
Bij ons op het bedrijf in St.Paul stonden er zeer veel van deze wagens, zowel tankwagen als gesloten wagens. Minesota is dan ook de thuis-State van de SOO-line en grenst aan Canada
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Merci Rik en Peter,

Peter, er zullen ongetwijfeld nog SOO's volgen ;)

Goede middag,

Het is weer even geleden dat ik hier actief was, maar ik heb toch nog een beetje geknutseld intussen wanneer het me lukte.

Voor de de mensen die op Discovery Channel de reeksen van "Alaska RR" en "Rocky Mountain Railroading" gezien hebben.  Er zijn geregeld van die Vrachtwagens en Pick-ups te zien die ook rijvaardig zijn op de rails.  Deze heten HI-Rail trucks of Gang Trucks.

Persoonlijk vind ik het leuk dat deze details ook aanwezig zijn op de baan en het zou nog leuker zijn moest er zo ook één kunnen rondrijden tussen al dat grote geweld.

Dus heb ik na wat opzoekwerk volgende projectje zo goed als klaar:

De inspiratie:  Een Hi-Rail truck van CP-Rail nieuw geleverd in de jaren 90 en tot half 2000 in dienst.  De nieuwere versies zijn Wit in plaats van Geel

F-343.3 by evan Daes, on Flickr

Het Donormodel:  Bachmann USA (Ford F800)

26543121_10212406289125284_1406804803_o by evan Daes, on Flickr

Deze is bijna volledig gestript geweest en ik heb dan volgende zaken aangepast

- Nieuwe decoder LOPI 4
- Power Pack geplaatst met de goldcap te desolderen en apart geplaatst te hebben
- De originele verlichting met lichtgeleiders vervangen door individuele SMD leds
- De imitatie richtingaanwijzers vervangen door leds
- De originele spiegels vervangen door zelfgemaakte spiegels uit staaldraad en styreen
- Wielen toegevoegd die vooraan zweven en achteraan meedraaien zoals het prototype
- De kraan ingekort
- Herspoten
- Decals geplaatst
- Bumper gemaakt
- Draagrek gemaakt met reservewiel en steunen voor rails of seinmasten
- Werkend strobo-zwaailicht gemaakt van een Herpa zwaailicht, smd led en styreen
- Details aangebracht en geschilderd
- Figuurtje voorzien
- Uitlaat gemaakt uit messing en styreen
- De wielen zijn nog te vervuilen...

Het resultaat:

26942177_10212504729786239_1839703704_o-2 by evan Daes, on Flickr

26941325_10212504729506232_5474866_o-2 by evan Daes, on Flickr

27048636_10212504729106222_1683221863_o-2 by evan Daes, on Flickr

26982198_10212504728826215_551007935_o-2 by evan Daes, on Flickr

26942025_10212504728026195_1394598195_o-2 by evan Daes, on Flickr

Hij rijdt zachtjes en heeft een buffer van ongeveer 3 seconden voor de ongemakken op te vangen van slechte contacten.

Ik heb me geamuseerd met dit dingetje, maar nu zal het weer even rustiger worden.

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Mooi Evan, zowel het projectje als het feit dat je toch bezig blijft.

Keep up the spirit man.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald


sdz1976

Heb hier zitten kwijlen tot en met  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

knap projectje, een ferme verbetering met de bachman!

Michiel

Evan, wat is dat? Nu stel je me teleur. Géén gewei voorop het contraption!   ;D ;D ;D

Nee, grapje, erg origineel, en het ziet er geweldig uit. Een beetje jammer dat de wielen met banden bovenop de treinwielen zitten en dus een beetje uitsteken, maar dat hoort bij het technisch compromis. Leuk ding, knap omgebouwd. Het bijna saaie model leeft helemaal op onder jouw vinger. 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach


Steam.N

Knap, Evan !
Daar heb je véél energie in gestoken.  ;)
Ik kijk uit naar een volgend pareltje !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Inderdaad.
Echt fantastisch. Dit brengt leven op een baan en dit is eens iets anders dan een loc  :).
Knap hoe de lichten en knipperlichten kunnen gestuurd worden  :D.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )