Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

krisds

juist de bovenkant nog wat donkerder maken, die oude dieselmotoren braakten wat roet uit!

evan

Merci mannen ;)

Kris,  die op jouw foto is best ver heen  :o.  Ik heb ook veel voorbeeldfotos bekeken en daar was de bovenkant zoals ik het nu gedaan heb.  Iets donkerder dan de zijkant, maar het kan dus ook donkerder.  Ik ga het hier bij laten, maar misshien nog ter hoogte van het dak kant schoorsteen....

De vale kleur... Het was een rode loc origineel dus heb ik een mix gemaakt van rode en witte verf aangelengd met evenveel thinner als verf.  ( verf valejo Air en tamyia X20 A thinner. )  De loc heeft eerst de nodige washes gekregen qua bruin en zwart om de details te accentueren en opgestapeld vuil weer te geven.  Nadien is deze overspoten met de mix van verf dmv de Airbrush.

Eens stofdroog is met een fijn wattestaafje en diezelfde thinner het nodige zoals opschriften, lichten en nummerborden terug proper gemaakt.  Het beetje verdunde verf dat op de witte letters achterbleef, geeft het verweren van de opschriften fraai weer.

De raampjes heb ik wel verwijderd tijdens deze ingreep.

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Het werkpaardje heeft zijn werkterrein weer opgezocht...

DSC_2768 by evan Daes, on Flickr

DSC_2767 by evan Daes, on Flickr

DSC_2765 by evan Daes, on Flickr
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Machtig! Knappe silo's.
Krijgen we dit ergens te zien bijv. bij MTD misschien (hint  ;D).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Ze zijn er meer dan welkom Koen, maar ik dacht te weten dat dit een "semi-vaste" baan is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

hm, spijtig. Zo te zien (en zoals alle banen van Evan) meer dan de moeite om te aanschouwen  :P.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Hij komt wel met zijn ander juweeltje naar de tentoonstelling van MTD  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Ik ben benieuwd. Ik ben zeker van de partij.
Nooit te oud om te leren

DFS

Knappe sfeer Evan, Ik ben wel fan van Noord Amerikaans!

evan

Merci Mannen!

Koen, altijd welkom ;)

Ondertussen weer een wagen vuil gemaakt.

"Refurbished boxcar"

DSC_2772 by evan Daes, on Flickr

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Het blijft inspirerend genieten  8) 8)


Gtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

pietgrasparkiet

De Blackie elevator is echt super herkenbaar, Ben er enkele weken geleden geweest en herkende hem meteen van jullie baan ;D

vr gr
Dirk

evan

Merci Mannen!

Dirk,  das wel tof dat je het echte gevaarte hebt kunnen aanschouwen :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

De GMD-1 is ook klaar voor bedrijf...

DSC_2779 by evan Daes, on Flickr

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Prachtige subtiele verwering Evan!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog