Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

loebaske

waarschijnlijk in het schaduwstation code 100 voor de kostprijs, en code 83 voor het parade stuk, men kan speciale raillassen gebruiken, door het gebruik van die overgangs printplaatjes is die simpel te overbruggen, ieder geval zeer slim om die printjes te gebruiken, ik vijs die wel vast op een pvc plaatje, zo is er een mogelijkheid om te spelen met de hoogtes....

evan

Martin, Niet zo snel :o ;)

Yannick,
De Piko rails hadden we nog in voorraad en zijn wat goedkoper dan de Peco rails zoals Eric aangaf.

De overgang gaat inderdaad met overgang-railasje.

groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Kijk al uit naar volgende updates, Evan.
Hopelijk wordt er ook gereden met oudere CP-locs in hun stijlvolle 'pacman'-livrei.
Groeten.

Martin Welberg

Ow. we zijn toch snel  ;) :P

Is de Piko goedkoper als de Peco code 100 ?

DFS

Tja,
Dit ga ik zeker volgen!
Ik had graag in de toekomst een trein van 3m achter mijn grote stomers gehangen, maar 6 meter?
Hat off boy's!
Ook die graan silo's, echt de max!


stoomloc

Dit blijf ik zeker volgen. De vorige baan vond ik al schitterend. Ben benieuwd hoe deze baan wordt opgebouwd  ;)

Wim

modelbaanHO

Dit draadje zal ik ook zeker volgen. Laat de updates maar komen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

C.B.

Schitterende reportage , Evan , eentje om van te snoepen.
Dit blijk ik zeker mee volgen.
Ik ben absoluut geen diesel fan , maar het rollend materieel in Canada en US , daar ben ik wel helemaal voor te vinden.
Knap die CP lok en de rest uiteraard ook.

En hoe doen jullie dat toch? .... jullie hebben precies een zee van tijd om te bouwen.

Trouwens nog een vraagje , hoe doen de Piko rails en wissels het (wisselsaandrijving ; RP25 wieltjes; ... )  ? Want voor mijn groot schaduwstation in de 2e kamer zoek ik iets anders dan Tillig rails.
Ik had eerst al Roco in gedachten maar het mag ook wat anders zijn.

Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Claudio, Tillig heeft ook code 100 flex, die kost een stukje minder dan de tillig elite. +-3,5 euro/ 90cm, aangevuld met Peco wissels lijkt mij dat geen slechte keuze).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Merci Mannen,

We bouwen iedere woensdagavond verder en we zullen bij regelmaat de vorderingen tonen ;)

Claudio,

De PIKO rails zijn echt top qua kwaliteit en rij-eigenschappen.  De wissels echter en hun aandrijving zijn op zich niet slecht, maar denk de volgende keer eerder Peco code 100 te nemen.

De Piko wisseltongen zijn wat fragiel en buigen door bij zwaarder materiaal.  Vooral 6-assers. We hadden veel PIKO materiaal verzameld en zullen hiermee verder werken voor het schaduwstation.

Uiteindelijk zijn de Peco code 100 wissels beter dan de PIKO wissels.

Bij "ehattons" vallen de prijzen zelfs enorm mee voor code 100 van Peco.  Ze leveren ook binnen de 2 a 3 dagen en rekenenen niet veel transportkosten.

Groetjes  ;)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

Goed bedankt voor de info Evan en Olivier,

Ik ga het eens bekijken die Piko , Tillig code 100 en Peco wissel aandrijvingen.
In de zichtbare gedeeltes blijft het wel Tillig Elite,

Maar nu terug naar naar de "Canadese" baan van Evan.  ;)
Groetjes.
Claudio.

evan

Goede avond,

Vorige woensdag hebben we weer gezellig kunnen knutselen.

We hebben op de modules van de "Ashcroft yard" de kurk afgeschuurd voor een gelijkmatig bovenvlak.  Nadien zijn we begonnen met een deel van het spoor te plaatsen en een testritje te maken  :)





En dan nog 2 plaatjes van 2 CN locs die de testritten voor hun rekening kregen.





Groetjes en prettig weekend,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

Wederom zalige foto's Evan ;
Het blijven indrukwekkende machientjes, die CN Dash 8 locomotieven.
Ik ben echt benieuwd naar het verdere spoorplan ervan.
Groetjes.
Claudio.

Stedahult

Je wilt eens wat anders..... Kom zo nu en dan even kijken hier naar
de vorderingen. Ook al is het niet mijn ding, het blijft interessant om te volgen.
Mvh. Steef

evan

Bedankt Claudio en Steef,

Ondertussen is er niet bijzonder veel gebeurd, maar op een woensdagavond alleen gebeurt er natuurlijk niet zo heel veel...

De sporen liggen wel volledig in de Ashcroft yard.  Deze kunnen binnenkort dus definitief gelijmd worden.
Het muizengat naar het achterliggende deel is ook gemaakt en klopt qua vrije ruimte.

Ik geef ook het sporenplan eens mee zodat jullie en idee hebben van de omvang: (7 bij 7 meter)



De overbrugingen in hoogte naar het schaduwstation gebeuren buiten het plan in het nevenliggende lokaal, maar dat is nog te verwezenlijken.

Muizenholleke...



Toch leuk zulk lange treinen...



De bezigheden in de Ashcroft yard:



Op naar de volgende woensdagavond  :)

groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.