Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

loebaske

Citaat van: doomslu op 15 januari 2015, 12:13:41 PM
Toch vraag ik me af wannneer het kruim van de buitenlandse modelspoorders eens een Belgische baan gaan bouwen...  :-\

Ikke  ;) ;)

doomslu

Citaat van: loebaske op 15 januari 2015, 12:23:54 PM
Citaat van: doomslu op 15 januari 2015, 12:13:41 PM
Toch vraag ik me af wannneer het kruim van de buitenlandse modelspoorders eens een Belgische baan gaan bouwen...  :-\

Ikke  ;) ;)
Ben jij buitenlander?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

yep, want ben van het binnenland en jij van de Lux  ;) ;) ;)

Peter

#18
Hoi Evan,
Zal weer prachtig worden
Mooie CP treinen in een nog prachtiger landschap (mijn familie woont in London/Ontario) en dan muziek op de achtergrond van mijn favoriete country zanger en zangeres, namelijk Jim Reeves en Skeeter Davis. mmm, heerlijk om bij weg te dromen :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 15 januari 2015, 12:28:17 PM
yep, want ben van het binnenland en jij van de Lux  ;) ;) ;)
naast je been zijn er volgens mij nog dingen waar ne keer naar gekeken zou moeten worden ! Toch maar doen ! ;D ;D ;D ;D ;)

loebaske

Denk je dat Peter, voel me anders wel goed in men sas!!!!

Metpetergaathetbeter


Herwig

Een waar ModelRailRoader  - "baanTJE" .  Zal ongetwijfeld   "amazing"  worden, in rijlengte én afwerkingskwaliteit.

RD25

Citaat van: Michael op 15 januari 2015, 10:45:21 AM
Ik word er stil van! Hoe doet Evan dat toch elke keer weer????

Ja , ook ik ben gaan zitten om de show te kijken .

Bernard
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

evan

Citaat van: loebaske op 15 januari 2015, 11:07:47 AM
door veel te bouwen  ;) ;) en steeds de" detective" uit te hangen....

Hey Eric,

Wat bedoel je met detective?

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#25
Bedankt voor jullie reacties!

Tja Luc,

Met die gasten moet ik echt geen Belgisch Thema aankaarten :)  We verzamelen al jaren materiaal en informatie en kunnen eindelijk onze droom bouwen.

Yannick,

Boven:
Peco Code 83 Streamline.  Typisch US en Canada stijl ;)
Onder:
PIKO CODE 100

Hierbij toon ik nog wat beloofde fotootjes::

Zoals eerder vermeld zijn er delen die modulair zijn opgevat.  Om de spoorovergangen over de modulaire delen te verstevigen, heb ik in printplaatjes de volgende constructie gemaakt.  In de plaat zijn dwarsliggervormen uitgefreesd en de printjes zijn met EPOXY lijm op de kurk vast gelijmd.  Eens geschilderd en gebalasteerd zou dit vrij discreet moeten zijn ::)



Nu zijn de rails nog doorlopend en eens de modulaire dele los moeten, kunnen ze met een dun schijfje doorgezaagd worden.

Het schaduwstation is vrij complex, maar veelzijdig.  Er kunnen behoorlijk lange treinen weggezet worden en er is steeds een doortocht mogelijk en bovendien zitten er 2 keerlussen in.

Hierbij een schematische weergave op het eco scherm:



Hier zien we een kleine wisselstraat waar er van traject kan gewisseld worden onder de baan.



Geregeld wordt er getest of alle spoor prima ligt want lange treinen zijn best kritisch...



De rijeigenschappen van de PECO rails zijn prima en het materieel is echt wel de moeite.  Dit is mn laatste nieuwe ATLAS loc met een stevige geluidsdecoder  :o 

Ondertussen zijn er ook reeds 3 gebouwen in opbouw waarvan we hier een klein filiaal zien van BASF.  Dit gebouw is volledig ontworpen en gekitbashed door iemand van de B&B vrienden.



Het witte dak dient nog geschilderd te worden en nadien kan de algemene weathering er over heen.

De oudere graantoren is ook in aanbouw waarvan hier een deel op de werktafel staat.



Hier een blik op het linkse deel van de baan in opbouw.  Dit stelt ongeveer een derde voor van het geheel.



Natuurlijk zegt dit nog niet veel, maar eens het landschap en de gebouwen komen zal het uitzicht snel beteren.

Hier zien we een ander deel waar de coalyard komt in de bergen.



Het schaduwstation is te zien, maar de bovenbouw zal nog even op zich laten wachten.

Op de achtergrond zien we een deel van de opgeborgen NRR en BBC staan.

Er is nu heel wat getoond en telkens bij aanzienlijke vorderingen, zal ik een update plaatsen ;)

Groetjes en een goede avond gewenst!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

sjieke dinges Evan, is dat een baan voor tentoonstellingen of vast...

Wat bedoel je met detective?
Is niet moeilijk als je het zelf zegt in die reportage....

Martin Welberg

Hmmmmm, zie nog plek voor een 2e deck  ;)

evan

Hey Eric,

Bedankt ;)

De baan dient als vaste baan, maar de 3 delen: Canyon, prairie met graanoverslag en de koperertsyard kunnen in de toekomst samen of individueel op "tournee".  Elk thema is ongeveer 6 meter lang.  Indien de 3 delen buitenkomen met een schaduwstation zitten we terug aan +24 meter zoals onze oude baan NRR.

In alle geval is er geen haast of deadline en draai het om ons plezier :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: evan op 15 januari 2015, 18:01:52 PM

Yannick,

Boven:
Peco Code 83 Streamline.  Typisch US en Canada stijl ;)
Onder:
PIKO CODE 100

Waarom het verschil, als ik mag vragen?
De overgang tussen beiden is dat met die speciale overgang raillassen gedaan?

Citaat van: evan op 15 januari 2015, 18:01:52 PM
Ondertussen zijn er ook reeds 3 gebouwen in opbouw waarvan we hier een klein filiaal zien van BASF.  Dit gebouw is volledig ontworpen en gekitbashed door iemand van de B&B vrienden.

Ah ik zal eens aan mijn baas vragen om op bedrijfsbezoek te komen, voor een uitwisseling  8) ;D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)