Branchlines and Backwoods 2.0

Gestart door evan, 14 januari 2015, 18:41:17 PM

evan

Goede avond,

Het wordt tijd om het nieuwe project van B&B eens te gaan voorstellen. 
De Nitinat River RR staat momenteel veilig opgeborgen en kan later nog eens gaan dienen als we er terug aan toe zijn :)

Sinds een tijd zijn we een nieuwe baan aan het bouwen met vaste en modulaire delen.  De modulaire delen kunnen dienen voor expo's en een eventuele verhuis.  De vaste delen zijn eigenlijk te groot en complex voor transport.

Het thema ligt terug in de Canadese spoorwegsfeer, maar dan eigentijds.

Dat betekent: LANGE TREINEN!

De baan is behoorlijk groot en bestaat aan verschillende aan elkaar grenzende thema's via "view blocks of "scenic deviders".

Door de thema's loopt een hoofdlijn van ongeveer 80 meter waarvan een derde lager ligt als schaduwstation.  De opzet is echt op zijn Amerikaans.  Dit wil zeggen dat er gewerkt wordt met rij-opdrachten en een seinhuis of "dispatcher".  Een trein wordt dus niet blindelings de baan opgestuurd, maar iedere rijdende trein heeft echt een machinist die zelf moet rijden, remmen, stoppen, rangeren volgens eenvoudige regels en seininrichting. etc.  Op volle baan dient aan de dispatcher een rijpad te worden aangevraagd. 
Die regels zijn wel nodig met treinen van 6m en langer :o

Hierbij een paar foto's van de thema's die er te bespeuren vallen:

Grain Elevators te Blackie AB Canada - Nieuw en oud:





De bouw van de gebouwen vordert goed en de sporen liggen ook reeds op hun plek. 

Ashcroft Yard waar ze kopererts laden:



Kolenmijn in de bergen met laadinstallaties:



Fraser river valley:





En dan komt er ook nog een grote site met een Papermill of papierfabriek.


Deze avond ga ik nog wat foto's maken van de stand van zaken en zo kunnen de geïnteresseerden een beetje mee volgen.

Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

dat wordt een baan van 100 meter lang zeker als ik dat allemaal een beetje zie ?

Groeten Peter ;)

Kautenbach

moh, valt best mee, "maar" 80 meter, da's wel handig, geen 30 banen in Leuven en Utrecht, maar gewoon eentje ;D ;D ;D kwaliteit verzekerd, tut tut, 6 meter lange treinen.... kan best langer Evan en Co 8) 8) 8) (damn zeg, wat een project!!! geweldig) met hoevel locs ga je die treinen rijden?

Metpetergaathetbeter

trouwens in Canada rijden daar nog passagierstreinen, heb ooit gezien dat de vervoersprijs per passagier zo hoog lag dat men overwoog................................................?

groeten Peter ;)


PS over die 80 meter daar had ik over gelezen  :-[

Kautenbach

haha, je was natuurlijk ook zo onder de indruk Peter ;)

Metpetergaathetbeter

eigenlijk wel, maar onze Evan is ook gene gewone hé (heel goed bedoeld  :o ;D) !

evan

Merci he mannen ;)

Wim,

Meerdere locos zijn zeker nodig en langer dan 6 meter kan ook.

Peter,
Er is reizigersverkeer rond de steden voor de pendelaars en enkele toeristische treinen als "The Canadian" een The Rocky Mountaineer"

Ik heb deze avond foto's genomen, maar ik geef er nu nog een paar mee van een eindje terug en later deze week de meer recentere. :)

Een blik op een deel van het schaduwgedeelte onder de baan.

Klaar voor de dienst:



De graantorens van Blackie in opbouw:




Het middelste gebouw krijgt reeds vorm.

Detail van de Betonnen fundering:



Dit zijn een geschilderde sneden uit een PVC afvoerbuis ::)

De bedoeling van de baan is om lange treinen te laten rijden en uitvoerig te kunnen rangeren.



Er zullen 4 rangeerbundels zijn met industrie aansluitingen van telkens 5 a 6 meter.

Groetjes en tot later deze week.

Evan en Co
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Dit wordt me wel wat Evan, ik volg!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

conducteur

Ziet er de moeite uit! Ga dan maar eens na de examen mijn baantje van 3m² afwerken....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michael

Ik word er stil van! Hoe doet Evan dat toch elke keer weer????
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

door veel te bouwen  ;) ;) en steeds de" detective" uit te hangen....

Gerolf

Ferm groepsproject  8)   :P
Ik volg (uiteraard)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

Geef ons maar regelmatig een update  ;)

Welk spoormateriaal hebben jullie gebruikt?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Verbluffend project alweer en de mannen kennende, zal het wel opnieuw 'top of the bill' worden.  :P
Ik weet van de passie van Evan voor Canada en zijn spoorwegen, en begrijp dus de keuze voor het thema maar al te goed.
Toch vraag ik me af wannneer het kruim van de buitenlandse modelspoorders eens een Belgische baan gaan bouwen...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *