Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

renstimpie

Top, top, top!  Vandaag de baan gezien..  echt de moeite!

DFS

Bedankt voor de feedback, altijd plezant! Veel goede commentaren gehad trouwens afgelopen zondag,
De modules liggen ondertussen terug op zolder, zonder al te veel schade,
Deze week eens kijken om ze terug op poten zetten,

Groeten

OlivierV

Nogmaals bedankt voor de komst Sven!
Jouw baantje was een leuke meerwaarde voor de opendeur met eens "iets anders".

Plaatjes volgen in de loop van de week wel, heb mijn best gedaan er enkele leuke te schieten van zowel jouw baantje als van jouw buur Michel z'n Holzplatz.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 oktober 2017, 18:54:55 PM
Nogmaals bedankt voor de komst Sven!
Jouw baantje was een leuke meerwaarde voor de opendeur met eens "iets anders".
prachtig baantje,prachtige locomotieven kortom top!Alvast succes met de verdere afwerking! ;)

DFS

Beetje laat, maar bedankt voor de positieve reacties  8)
Afgelopen week eindelijk tijd gevonden om de baan deftig uit te lijnen en op zijn vaste plaats te zetten op zolder, vanavond dan ook begonnen met het terug zetten van wat materiaal

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Afgelopen week in de buurt van Toronto geweest voor het werk, en een plaatselijke modelbouw winkel bezocht, voor 3 CAD een vee wagen opgepikt. Heb ze voor de foto even naast de 3 marklin veewagen's gezet die ik vorige maand gescoord had.

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook uit Toronto een BLI E7 kunnen scoren voor een zeer aardige prijs, is een DCC sound versie

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Binnenkort alvast eens de veewagens weatheren alsook de E7,

Tot de volgende!

DFS

Aan de baan gebeurd voorlopig niet veel, maar dat betekend niet dat ze niet gebruikt wordt. Ik ben o.a. tussendoor bezig deze klaar te krijgen voor een kleine 'operating session', rails gekuisd, stof afgedaan, ...


Ook na aankoop (en ombouw) van de sneeuwploeg naar UP eind jaren 40 had ik wat te weinig plaats om alles te stallen, dan maar alvast een stukje 'garden track' bijgelegd. Nu nog eens het stuk verweren en ballasteren...


Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook begin ik meer en meer te twijfelen om de 'shop' te demonteren en om te bouwen naar een 'car shop'. Dat zou inhouden dat een van de poorten er uit moet om plaats te maken voor een spoor...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

IK ga er zowizo iets moeten mee doen want door een slechte lijmkeuze komt de vloer in de shop meer en meer bol...


Gerolf

Het is een plezier om dit te volgen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Op vraag van Ronald, en om zijn draadje (https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30233.60.html) niet te vervuilen,

Een drietal foto's van de zelfgebouwde coaling tower.

Uiterst rechts, de slakken afvoer + zand bevoorrading,
Links daarvan, het kolenspoor

Daarnaast, 3 sporen met slakken put, gevolgd door 2 sporen zonder slakken put.

Coaling tower by Sven De Fruyt, on Flickr

Coaling tower by Sven De Fruyt, on Flickr


Van de andere kant, Links de zand bevoorrading en de slakken afvoer, rechts ernaast het kolen spoor,
Coaling tower by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

Afgelopen week de baan een grote kuis gegeven, o.a. alle sporen gekuist (ook in de loods), alles afgestoft en gestofzuigd.
Erna wat gespeeld met wat line-up's. (Inclusief een verdwaalde bezoeker)

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

Deze foto vind ik zelf best geslaagd

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

Erna de meeste machines terug op 'stal gezet' m.a.w. een line up aan de roundhouse

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

Terug met bezoeker

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

Aangestoken van het kuisen, dan maar begonnen met het verwijderen van mislukte weathering van de EMD PA1. Dit door middel van Vallejo airbrush cleaner en heel veel watten staaftjes

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

Om af te sluiten met een diesel line-up

UP coaling tower + roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

De komende dagen de PA1 wat verder afwerken en terug te weatheren. (hopelijk met beter resultaat deze keer...)


Ronald


Paulogic

Imposante Machines en mooie baan.

Hoeveel kracht hadden die stomers wel? Ze lijken mij zo de maan te kunnen verplaatsen naar de andere kant van de zon...
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Prachtige baan.
Blijf dat draadje zeker volgen
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

#177
Citaat van: Paulogic op 26 april 2020, 10:52:22 AM
Imposante Machines en mooie baan.

Hoeveel kracht hadden die stomers wel? Ze lijken mij zo de maan te kunnen verplaatsen naar de andere kant van de zon...

Nou, aardig wat.... kijk maar eens naar het volgende filmpje van de 3985 Challenger meet 143 wagons aan de haak met 35 mijl per uur.... indrukwekkend!:

https://youtu.be/XhgHrDbN4EU

mahtoska1

Indrukwekkende machines op een mooie baan.

DFS

Citaat van: Paulogic op 26 april 2020, 10:52:22 AM
Imposante Machines en mooie baan.

Hoeveel kracht hadden die stomers wel? Ze lijken mij zo de maan te kunnen verplaatsen naar de andere kant van de zon...

De stomers op de foto zijn als volgt. (van links naar rechts)

2 keer, 4-8-4 "FEF" of "Northern" class (https://en.wikipedia.org/wiki/Union_Pacific_FEF_Series)
2 keer, 4-8-8-4, "Big Boy" (https://en.wikipedia.org/wiki/Union_Pacific_Big_Boy)
1 keer, 4-12-2, "UP TYPE", de grootste starre operationele locomotief ooit (https://en.wikipedia.org/wiki/4-12-2)
tot slot "onze" Type 12, Atlantic

Bedankt voor de lof, was eigenlijk nergens voor nodig daar er eigenlijk niet veel veranderd is aan de baan behalve de grote kuis.
Al speel ik wel met de gedachten om iets toe te voegen...

Groeten

Sven