Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

Gerolf

Citaat van: DFS op 19 mei 2017, 22:13:17 PMblijkbaar is een baan nooit echt 'af'...

De jouwe komt toch aardig in de buurt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Citaat van: Gerolf op 19 mei 2017, 23:27:56 PM
Citaat van: DFS op 19 mei 2017, 22:13:17 PMblijkbaar is een baan nooit echt 'af'...

De jouwe komt toch aardig in de buurt  8)

Gerolf, het klopt dat de lijst 'grote werken' korter en korter wordt, maar kleine 'prutserij' en herstellingen blijven wel opduiken  :P de laatste 'grote' klussen worden het dak van de loods, is vooral eentonig met die schilderstape  >:( daarom probeer ik het in stukken te doen  ;) en ook de aandrijving van de draaischijf moet ik toch eens voorzien  :-[

Kautenbach

Mooie wagens ;) k vin je detaillering in de loods ook wel goed geslaagd, mooi contrast met die enorme stomers, eigenlijk moet je een flink parade baanvak hébben  8)

DFS

Citaat van: Kautenbach op 20 mei 2017, 11:18:59 AM
Mooie wagens ;) k vin je detaillering in de loods ook wel goed geslaagd, mooi contrast met die enorme stomers, eigenlijk moet je een flink parade baanvak hébben  8)

Dat parade baanvak komt er ook  ;) ondertussen houden we ons verder bezig, Afgelopen week een Caboose afgewerkt, Is een Marklin met gelijkstroom wielen, omdat ik dezelfde al heb dan maar hernummerd en geweathered. Voor de lol mijn 3 cabooses eens op een rij gezet


DFS

Zoals aangekondigd bij http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26424.msg378789.html#msg378789 ben ik aanwezig op de komende AMAC opendeur op 8 oktober.

Zoals gekend is de baan grotendeels "af" maar hier en daar toch nog bezig enkele verbeteringen aan te brengen. Het laatste 'mammoet' werkje van de dakbedekking op de grote loods komt eindelijk tot zijn einde, hopelijk ergens deze week tussendoor het laatste stukje tape en dan alles in de verf:

IMG_2010 by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook onlangs de tijd genomen om na pakweg 4 jaar de 'wheel' car van belettering te voorzien. Ik heb een fictief nummer gekozen wat ergens inde "Union Pacific Mainenance of way" nummers zou moeten liggen van voor 1959. De "Handcar" op de voorgrond is een kitje van Tichy wat ik onlangs in elkaar gesukkeld heb.

IMG_2011 by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook onlangs in de states twee wagentjes meegenomen, en vervolgens geweathered volgens de methode van Evan. De ene is de lokale olie boer op levering, de andere de pick up van de ploeg baas, deze laatste is trots op zijn wagen, dus het 'chrome' zo gelaten en enkel een fijne stoflaag langs de onderzijde.

IMG_2006 by Sven De Fruyt, on Flickr

IMG_2007 by Sven De Fruyt, on Flickr

IMG_2008 by Sven De Fruyt, on Flickr

Wat dient er zeker nog te gebeuren voor de 8ste? Wel ik heb eindelijk (na 4 jaar) een potentiele aandrijving voor de draaischijf gevonden en besteld in de UK, ik hoop dat hij nog op tijd binnen komt, anders wordt het met de hand de locs draaien ;)

Verder heb ik onlangs 3 led panelen gekocht, daarvoor moet ik nog een standaard fabriceren voor de nodige verlichting.

Tot de volgende!

Groeten Sven

ps: Ik heb de overstap geprobeerd naar "Flickr" ik hoop dat de nieuwe foto's voor iedereen zichtbaar zijn?

Gerolf

De foto's zijn niet alleen zichtbaar, maar ook erg mooi  8)
Jammer dat ik op de "revelatie" moet werken, maar ik wens je er in elk geval veel succes !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Als het dichterbij was kwam ik zeker even kijken. Mooi man! :) ;)

OlivierV

Fijn dat je nog heel wat moeite doet om je baantje echt klaar te maken voor onze opendeur!

We kijken er naar uit om het in het echt te aanschouwen!

PS: binnenkort krijg je nog wel bericht van mij voor het opzetten van je baantje. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

Is alweer een prachtige update  8) 8)

Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

Bedankt voor de positieve reacties, is een extra motivatie voor die laatste 'duw' richting AMSAC opendeur,


DFS

Deze week is de motorisatie binnen gekomen voor de draaischijf,

het betreft een product van 'Locomotech' en is eigenlijk een product die ontwikkeld is voor de draaischijf kit van Peco.

http://locomotech.com/

IMG_2027 by Sven De Fruyt, on Flickr

De kit bestaat uit de motor met metalen gearbox
As overgang/koppel stuk, wat op aanvraag gemaakt kan worden naar de diameter van de as van je draaischijf

de gepaste mini inbus sleutel en vijsjes voor de anti rotatie beugel op de motor te bevestigen

anti-rotatie beugel, die ervoor zorgt dat de motor niet rond eigen as draait, deze beugel dient niet om de motor te 'dragen' het gewicht van de motor komt aan je as waardoor je draaischrijf mooi naar onder 'getrokken' wordt.

twee styreen stukjes om de beugel aan de Peco kit te bevestigen.

Deze Styreen stukjes heb ik aan de kant gelegd, en twee kleine gaatjes geboord in de beugel, zodat deze met vijsjes in mijn houten onder frame on gefixeerd worden.

Verder is de installatie vlot verlopen (minder dan 10min) en de eerste test met een oude Lima transfo was succesvol. Dinsdag de DCC decoder ertussen solderen en dan kan de eerste echte test beginnen, maar het ziet er goed uit voorlopig!

Ronald


3rail

Succes met de bouw van de aandrijving.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

DFS

Tegenslag...
De aandrijving verder geinstalleerd en verbonden met een decoder voor bediening,
Helaas blijkt de aandrijving toch nog te licht, voor de duidelijkheid, het ziet er een goed product uit, maar waarschijnlijk net een maatje te licht voor mijn zware amerikaanse locs. de hier en daar kleine inperfecties van mijn zelf gebouwde draaischijf helpen ook niet echt, tenzij ik nog licht zie aan het eind van de tunnel zal de schijf met de hand bedient worden op de AMSAC opendeur  :'(

Peter

Sven,
kan je soms geen motor van een oude platendraaier daar voor gebruiken?
Die zijn toch redelijk krachtig, alleen je zal dan zelf een overbrenging in elkaar moeten knutselen.
Met vriendelijke groeten
Peter