Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Steam.N

Citaat van: loebaske op 31 mei 2016, 18:15:44 PM
Dat zijn foto's van Griekenland Jean ??
Grapjas   ;D

Bijna rond met de granietblokken.
Voor wat verandering ben ik aan het kapiteel begonnen.
Verdraaid, redelijk moeilijk ... iets moeilijker dan ingeschat ...



Eerste volumes komen te voorschijn.
Als alle vormen uitgekrast zijn, ga ik alles verfijnen en het bochtwerk wat vloeiender laten gaan.
Het is wat experimenteren.

Ik had eigenlijk beter eerst een testje gedaan op een afzonderlijk stuk gips.
Maar ja, als het mislukt, gaat het er af, giet ik nieuw plaaster, en begin ik opnieuw.
Maar zover is het nog niet. 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

grove den

Schitterend Jean!
Kan me nog van vroeger herinneren dat we tijdens de opleiding op de kunst ac. 1:1 griekse/korintische  kapitelen moesten namaken in boetseerklei en dat was al een -zeker in het begin bijna onmogelijke taak!
Jij doet dit ff in N, 160 X kleiner en ook nog eens in gips!
chapeau Jean!

Jos

SuSke

Wonderlijk wat je laat zien Jean, gewoon prachtig
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Bewonderenswaardig, wat een fijn kraswerk!

Elke update is weer een verrassing.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 31 mei 2016, 22:29:45 PMVerdraaid, redelijk moeilijk ... iets moeilijker dan ingeschat ...

Maar moeilijk gaat blijkbaar ook - en heel goed zelfs  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Chrisrail

#231
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Dank je voor de positieve reacties, mannen.  Leuk  :)
De foto geeft een mooier beeld dan de realiteit: de potloodlijnen geven een foute indruk.
Maakt niet uit: ik krijg het wel goed  ;)

Gisteren geen vooruitgang: voor de voetbal ik de zetel blijven zitten.  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het kapiteel is wat verfijnd (en een stuk afgebroken).
Ik laat het er voorlopig bij.  Wie weet fatsoeneer ik het af en toe nog wat verder.

Nu wordt de rechterkant van de spoorgevel aangepakt:



Blijkbaar is die rechterkant omgebouwd tot een woning ...
De ramen heb ik al enkele keren verplaatst en in grootte aangepast (dus plaaster toegevoegd).
Gevel moet er gepleisterd uitzien, verweerd waardoor hier en daar baksteenpartijen zichtbaar worden.
Vier ramen die nog altijd "tempel"- of "palijs"-formaat zijn (3..4 meter hoog), misschien deels dichtgespijkerd, deels als raam behouden ... ik ie nog, naarmate de werken vorderen.

Ik combineer nu een paar etsen die Piranesi van de Collonaci maakte, en  een schilderij van Lorenzo Bellotto (die me tot een tiental dagen geleden nog onbekend was) :



Op enkele dichterlijke- beeldhoudlijke- vrijheden na kom ik redelijk in de buurt.

De fries zélf ligt er ook nog te dik op.  Schaafwerken zijn ingepland (maar niet voor deze avond).
De verdere afbrokkeling van de fries wordt op het einde gedaan, als ik het ding niet te veel meer moet vastpakken.
Want de verbinding van de linkerarchitraaf met de muur wordt erg zwak, denk ik.

Al bij al nog véél werk knutselplezier.  Véél meer dan in initiëel dacht.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Wow ! Mooi voorbeeld-beeld  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

JE ben t goed onderweg Jean.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Niet alleen een uitdaging om te bouwen. Ook om te wheateren achteraf !

Steam.N

Bellotto heeft inderdaad een mooi schilderij gemaakt.
Het wordt inderdaad mijn leidraad bij het schilderen/verweren.
Niet gemakkelijk: ik voel me er zeker niet comfortabel bij.
Maar proberen zál ik  ;)

De zijgevel is gisterenavond goed gevorderd.
Mogelijks is die kant deze avond klaar.
Dan gaat alle aandacht terug naar de fries.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

We wachten geduldig tot op de foto's vanavond Jean, verder "geen stress"  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Het leuke aan dit draadje:
Het gaat langzaam > Je mag hier maandenlang wegblijven want je geraakt snel weer ge-updated...  :D :D :D

Te gek Jean!
Het neemt duidelijk veel tijd in beslag.
Het draadje mag evengoed op een kunstenaars-forum staan want het beeldhouwwerk is super!