Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Die_bahn

Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Gerolf

Schitterend, indrukwekkend, ...  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Daar zijn geen woorden meer voor.
De drie voorgaande antwoorden zeggen alles wat er te zeggen valt
Doe zo verder Jean
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris


Steam.N

Leuke reacties.  Tof, mannen  ;)

En dát terwijl schilderen écht niet mijn ding is.
In tegenstelling tot mijn (gefaalde) pogingen om schuimkarton goed geschilderd te krijgen, viel ik met mijn testen op Zellaan direct op een goeie oplossing.
Een eenvoudige methode, die bij herhaling steeds een mooi resultaat oplevert.
Tof !

Iets minder tof, maar geen ramp, is dat de kapitelen van de zuiltjes die ik eerder maakte iets te klein zijn om al die ribben te steunen.
Ik moet een foutje gemaakt hebben toen ik het moederstuk aanmaakte (ik heb slechts aan één zijde een gordelboog geplaatst).
Dus ga ik komende dagen een nieuw (iets breder) zuiltje krassen, daarvan een mal maken, en dan snel de nodige Zellaan-copietjes gieten.
Ik ga wél wachten dat ik een tweede rij gewelfblokken aangelijmd heb.


Ondertussen heb ik deze morgen het plaaster-gietsel ontmald voor mijn volgende gebouw:



Dit gebouw wordt gebaseerd op een combinatie van etsen van zwaar vervallen tempels (Minerva Medica, della Tossa, Apollo, ...).
Al naar gelang welk deel van het gebouw ga ik uit een van de tien geselecteerde etsen leentje-buur doen  ::)
 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 12 augustus 2017, 12:55:44 PM
Een eenvoudige methode, die bij herhaling steeds een mooi resultaat oplevert.
En die is, kort uitgelegd, na de vele experimenten...

Steam.N

Zie reactie #459:

1. Licht grijze primer
2. Dry-Brushen met BrightOrange ...
3. Steensgewijs stenen aanstippen met LifeColor Brick, Tile en Dust ...
4. Voegen met vinger inwrijven met Zellaan (het teveel verwijderen met vinger, niet met borstel)
5. Bruine wash
6. Als de wash wat ingedrongen is, het teveel aan vocht voorzichtig hier en daar wat afdoppen met wat keukenrol-papier

That's it.  Zeer eenvoudig, dus  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Het zijn "WAANZINNIG" mooie gewelven geworden Jean, chapeau

En een Colosseum als nieuw project  8) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 12 augustus 2017, 12:11:45 PM
FANTASTISCH! Hoe goed heb je die oude baksteen-textuur niet gekregen! Uit de kunst!  8) 8) 8)
wel hebt gekregen !  +1 ;)

Steam.N

Citaat van: SuSke op 12 augustus 2017, 14:01:16 PM
Het zijn "WAANZINNIG" mooie gewelven geworden Jean, chapeau ...

Ik ben er wel fier op  ;)
Nog een weg te gaan, maar ik zit in de goeie richting, denk ik !


Citaat van: SuSke op 12 augustus 2017, 14:01:16 PM
... En een Colosseum als nieuw project  8) ::)

Ziet er zo naar uit, hé?
Maar dan in het klein, een tempel met wat minder boogjes  :)

Vóór ik mijn nieuw slachtoffer onder het mes (kraspen) leg, even een zachte behandelingsstoel maken.
Kwestie dat dat plaasterwerk zich wat op z'n gemak voelt ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het begint er wat op te trekken ...



Nu even een tussenpauze, dan wat mockuppen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Pfff ... wat moet je hier nou van zeggen ... GEWELDIG! ;)
Groet Pierre.


Floris

ja, zoiets, ik zou t anders ook niet weten...  :P

gardevil



Je blijft ons verbazen Jean.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

Jean, dat inkrassen is dat in zellaan of in modelbouw gips ?  Dat ziet er echt wel heel fijn uit.