Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

shimmns

Gestart door loebaske, 03 januari 2015, 13:43:15 PM

Chrisrail

#15
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

reeves

Peter zal vaak hebben  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: reeves op 15 maart 2015, 18:06:32 PM
Peter zal vaak hebben  ;D

Best eens nalezen Peter voor je op verzenden klikt
;)

Er staat zelfs een knopje naast  "bekijken"
maar ja,met vaak in de ogen...overwerkt zeker? ;D

;)

59erke

Eric, kan je me is een stappenplan bezorgen hoe je te werk gaat ?
Welke kleur verf enz.

Heb hier nog 2 super bruine fleischmannen die hun plastiekkleur moeten inruilen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

C.B.

Sinds december vorig jaar , is het verplicht om 2 eindseinen te hangen op de laatste wagen in plaats van 1 , op alle internationale goederentreinen.
Uitzonderlijk mag voor een binnenlandse goederentrein nog 1 eindsein gebruikt worden.


Groetjes.
Claudio.

ward

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 maart 2015, 14:21:35 PM
hier hangen er vaak  maar één aan, voor Frankrijk 2 mits de loc het toelaat !

Sinds kort moeten de goederentreinen achteraan ook 2 eindseinen hebben, niet enkelvoor frankrijk ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske

zeker?? dat ik niet gaten zit te boren als er maar één moet aanhangen, rijd wel in tijdperk 1980 tot op heden...

loebaske

Citaat van: 59erke op 15 maart 2015, 18:33:28 PM
Eric, kan je me is een stappenplan bezorgen hoe je te werk gaat ?
Welke kleur verf enz.

Heb hier nog 2 super bruine fleischmannen die hun plastiekkleur moeten inruilen

Ga hier proberen nuttig op te antwoorden, begin met de wielen te verwijderen en de bogie, de koppeling houder met het veertje, kleef dan alle onderdelen op de wagon, snij het het injectie puntje weg op het dak (hier eerder foto geplaatst) indien je dat wil doen haal je de kast van het chassis en was je alles in een lauw sopje die enkele drupjes detergent bevat, zo zijn  de meeste vet sporen verwijderd.

Begin met een wash aan te brengen, afhankelijk van de wagon gebruik je zwart-bruin(vallejo 76.514)-grijs(vallejo 76.516) voor de blauwe versie gebruik ik grijs en bruin.
overdrijf niet en wat je teveel aanbrengt dop je weg met een wattestaafje, met dit bevuild wattestaafje kan je ook lichte bevuiling aanbrengen..
Vaak begin ik met de meest bevuilde delen, zoals dak en kopskanten..


Nadien kan je reeds behandelde delen opnieuw wash aanbrengen, doe dit zo vaak als je wil en volgen je smaak



Maak ook veel gebruik van 1/1 foto's een 40tal foto's is niet overdreven, lijk wel allemaal op elkaar en toch is er verschil...

Pllatsen die het meest kunnen vuil ophopen maak je ook wat vuiler, ook de rail waar de deuren op schijven, dit kan je nadien ook doen als je met je potje vet bezig bent, daarvoor gebruik ik Vallejo Train color 73.002




Als je roest plekken wil aanbrengen gebruik ik Vallejo wash 76.506 & 76.507 voor dry brushing van bvb hevige roest gebruik ik Vallejo Train color 73.001





Bij donkere wagons gebruik je best een zwarte wash voor de donkere bevuiling, laat de eerste behandeling gerust enkele uren drogen en dan kan je de bruine wash overal aanbrengen, weer geld hetzelfde, bij teveel weg doppen met een watte staafje...



Hopelijk heeft  dit je wat bij gebracht en anders vragen staat vrij...


OlivierV

Knappe uitleg en resultaat Eric.

Vraagje, die 2 gele tsjoepkes die op de azuurblauwe SBB shimms uitsteken, zijn dat sluitlichtjes met smd's?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

#24
neen, dat zijn de beugels waar de sluit lichten aanhangen, en kleur hang van land tot land af, bij de BNL is het algemeen wit, binnenkort maak ik een wagon met ledsluitlicht(en) de foto's volgen wel....

Hier is het duidelijk te zien op een foto van Mark7758




Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 16 maart 2015, 11:58:35 AM
zeker?? dat ik niet gaten zit te boren als er maar één moet aanhangen, rijd wel in tijdperk 1980 tot op heden...

dus 1 of 2 Eric , t' is te zien hoe recent jouw trein is ! :-\

trouwens dat met die  tjoepjes dat had ik ook al eerder gepost met foto :-\

loebaske

Dat klopt Peter, blijkbaar heeft men het niet gelezen, daarom nog eens gepost...

Marc Treintjes

Eric,
super gedaan man, mooie uitleg, kan hiermee zeker ook aan de slag.

Laat maar horen wanneer je ene klaar hebt met Led sluitlichten, zou er graag ook zo'n paar maken dan.

Doe zo voort, hoe bezig man. dikke duim.  ;)

Metpetergaathetbeter

wat wachten achter die link m et sluitlichten die ik heb geplaatst ! Fraaie dingen !

loebaske

Nog een beetje aanvulling, je kan ook de kopskanten alsook andere delen verbeteren door dry brush...

Linker gedeelte is gewoon wat kleur aangebracht, rechter gedeelte is reeds behandeld met dry brush



Nog een voorbeeld..


kan je toepassen op de zijkanten...


Die bache heeft zowat een 5 tal kleuren gehad voor het me tamelijk aanstond, als laatste is het dak ook behandeld door dry brush...




Op macro foto is het niet altijd mooi, is ook niet de bedoeling dat je met uw neus er op hangt...van wat verdere afstand is het een totaal ander zicht...