Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

PIKO 2015 schaal N Cataloog PDF

Gestart door eve, 03 januari 2015, 09:11:03 AM


Michiel

Bedankt Erik!

Een triestig aanbod van Belgische modellen bij Piko: geen! Een grote collectie aan materieel, zelfs de Luxemburgers vinden er iets, maar voor de Belg niets. Jammer en triest. België staat kennelijk niet op hun landkaart.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Niet zo somber Michiel,

Van de nederlandse reeks NS2200 n°40442 en 40441 kan men een correcte belgische reeks 76 van maken mits omschilderen, zelfs in twee kleurvarianten.  Voor de 40442 moet men alleen met een decal de nummers en logo veranderen / verwijderen.

De G1206 is precies 8mm te kort om om te bouwen tot reeks 77/78, de deur van cabinehuis staat ook verkeerd, maar misschien is aan dit model wel een en ander aan te passen om er een 77/78 van te maken, wie weet is er wel iemand die zich daarover kan ontfermen.

Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijzen.  Had het toch iets minder verwacht.  150€ voor een NS2200?


Michiel

Ik weet dat we een hoop modellen zouden kunnen omschilderen, maar waarom doet Piko dat niet zelf? Voor de CFL doen ze het wel, voor de NMBS niet? Wie is de invoerder van Piko in België? Is die persoon niet aan te porren om wat assertiever te zijn voor ons? De Hollanders hebben Piko wel kunnen overtuigen.  ::)

En ik maak louter de opmerking voor de vele N-rijders die wel Belgische zouden willen gaan, maar wegens gebrek aan aanbod niet kunnen. Persoonlijk zit ik in een ander tijdperk waar geen hoop is voor een Belgisch prefab-modelletje. Heb ik zelf voor gekozen, en bouw met plezier men eigen spul.  ;)

En betreffende de prijs, ik vrees dat we dat er een beetje bij moeten nemen: kleinere oplages, dus...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik beschik niet over cijfers, maar zou het niet kunnen dat de Belgische markt van spoor N veel kleiner is dan de Nederlandse?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Da's wel duidelijk. En vele malen kleiner dan de Duitse natuurlijk. Maar ook kleiner dan de Luxemburgse ?

railrunner

Michiel, eigenlijk heb je wel een punt.  Het is voor Piko inderdaad een kleine moeite om ook de twee belgische kleurvarianten uit te brengen, model bestaat al.  In dit opzicht heb ik al een mail gestuurd naar Piko.  Hopelijk geven ze hier een positief vervolg aan.

Michiel

Ik hoop het! Ik heb zo ook Kato eens een mailtje gestuurd, waarom ze wel een Luxemburgse AFB (bolle neus) uitbrengen (super kleine markt), maar geen Belgische (iets grotere markt)? Nooit een antwoord gekregen. We zullen afwachten, proberen gaat mee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik zal proberen te onthouden dat ik hierover een vraag stel aan Piko in Nürnberg.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Ik lees nét in de laatste MSM in het artikel van Gerard Tombroek (p23, laatste zin), dat Piko toegezegd zou hebben om ook de Belgische varianten te gaan uitbrengen, namelijk de geel/grijze en de groen/gele varianten van de NMBS 7600.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

N rijders, hou je vast wat je mag verwachten van Piko, de folder komt uit na de Messe, wacht en zie....

SuSke

Citaat van: loebaske op 04 januari 2015, 11:58:09 AM
N rijders, hou je vast wat je mag verwachten van Piko, de folder komt uit na de Messe, wacht en zie....

Hebt ge daar een glazen bol staan Eric, of is er iets met je kopke gebeurd zien die totter van je zolder  ;) ;)
Je weet precies véééél meer dan de meeste stervelingen hier op deze aardbol
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

#12
een glazenbol, met sterrekes in, hoe meer je schut hoe meer sterrekes  :) :) :) :) :)

Metpetergaathetbeter

#13
Citaat van: doomslu op 04 januari 2015, 11:35:47 AM
Ik zal proberen te onthouden dat ik hierover een vraag stel aan Piko in Nürnberg.
misschien hangt het af hoeveel de plaatselijke invoerder bereid is te investeren ! :-\



Vreemd op dit blad en elders schijnt van alles te ontbreken : zoals forumnaam, van wie  citaat is, titel bij iedere posting

Michiel

Wanneer je in de editor zit, ontbreekt deze informatie inderdaad. Ik open dan een 2de tab naar het MSM-forum om namen en zo terug te zoeken.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)