Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Café TOEKSKE (werktitel)

Gestart door gardevil, 01 januari 2015, 23:58:43 PM

just4fun

Citaat van: gardevil op 22 april 2018, 11:00:12 AM
Gisteren op Mobexpo een toestel gekocht van Aumo om dakpannen te maken. 
En wat voor toestel is dat?
Paul

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Nieuwe wending: De huidige modules zullen dienen om testjes uit te voeren en op zolder die inmiddels leeg is gemaakt komt een modulebaan van 8 modules, waarvan er slechts 3 zichtbaar zullen zijn.

Concept zal ongeveer hetzelfde zijn.

2018-11-27_03-40-54 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Ben tevens een experimentje aan het doen met het inwerken van een rijdraad voor faller car system in plaasteren kasseidelen.

Heb al ondervonden dat voor het maken van bochten ik zeker malletjes zal moeten maken.

Verder een vraag: Hoe leg ik de draad vast in sleuf. Lijmen? Waarmee? Dichtplamuren gaat volgens mij teveel kassei verloren laten gaan.
Wat denken jullie?

Ter illustratie de rijdraad op de onderstaande foto ligt in een sleuf, voor de rijrichting van rechts naar links. Voor de andere rijrichting ligt hij bovenop. Bedoeling is om deze zo onzichtbaar mogelijk weg te schilderen.

Eerste rijtesten lijken goed mee te vallen.

test by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Pierre

De rijdraad kan je gewoon met witte houtlijm in de groef lijmen Frank. Even fixeren met wat stukjes schilderstape.

Als je magneetband gebruikt kan je daar een dun laagje klei overheen doen waarin je kasseien kan stempelen. Ik heb dit gedaan bij een spoorweg overgang en dat werkt prima.
Groet Pierre.


gardevil

Citaat van: Pierre op 30 november 2018, 17:44:21 PM
...............

Als je magneetband gebruikt kan je daar een dun laagje klei overheen doen waarin je kasseien kan stempelen. Ik heb dit gedaan bij een spoorweg overgang en dat werkt prima.
Wat is het voordeel van magneetband? Is dat niet moeilijker weg te werken?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Een betere sturing van de autotjes en je kan de sleper ook iets hoger laten zitten zodat hij niet over de weg sleept.
Scheelt een boel sleet op je geschilderde gipsen kasseien.

Je moet die magneetband wel met de juiste pool naar boven leggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Ik had het niet beter kunnen uitleggen Frans. ;)
Groet Pierre.


gardevil

Moet ik eens uitproeren dan. Kan je die goed in bochten leggen? Neem aan dat deze toch wat stijver zal zijn dan rijdraad.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Valt best mee en anders leg je gewoon korte stukjes achter elkaar.

Ik dacht dat de kleinste straal die we op Vaerwegh Dok gelegd hebben iets is van 15cm, maar het kan zelfs minder zijn.
Zal het zondag eens nakijken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gardevil

Welke magneetstrip gebriken jullie? Heb ff op google gekeken, maar er zijn er zoveel verschillende ....
Heeft er trouwens iemand ervaring met magneetverf? Was ook wel iets dat ik wilde proberen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

evan

Magneetband:

Ik heb deze gebruikt van MiniatuurA:

https://www.miniatuura.nl/prestashop/

De basis van de weg heb ik in MDF gemaakt die op zich is uitgefreesd met een kleine bovenfrees.
Nadien is met One Time van red Devil - ook van Polyfilla verkrijgbaar - het wegdek gemaakt.

Het voordeel is inderdaad  zoals Suske en Pierre aangeven, dat je sleper de weg niet hoeft te raken.

Een filmpje van m'n eerste ervaring met magneetband ... https://www.youtube.com/watch?v=YBZfCp_CK3U

Groetjes en succes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

8 EURO en ... voor verzending. Niet mis voor 3 meter.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Volgend weekend waarschijnlijk wel ergens verkrijgbaar op de beurs in Houten
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?