Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

NMJ bolle neus weatheren

Gestart door loebaske, 26 december 2014, 13:47:34 PM

loebaske

Eens wat anders gedaan, de bolle neus van NMJ uit elkaar gegooid en beginnen weatheren.
Het is nog niet volledig af, reden is dat ik nog enkele stukjes onder handen moet nemen als ik over de juiste verf beschik...
Toch hier al een overzicht.

Netjes proper uit de doos..




eerste stapjes...



de gaatjes op de neus, bij het verven vallen die gaatjes minder op...





in de midden rooster blijf het geheel groen, enkel de voorste en achterste zijn er zwarte vlakken...



de roosters zijn fabrieks chemies gezwart, bij het terug plaatsen zie je wel het verschil, hangt wel af van de licht inval..



de bestuurders kabinne krijgt een kleurtje, je ziet dat het een zwarte tape heeft (lijt wel op een bed) verwijderd dit niet, is tegen het licht van de licht geleiders...



een trein bestuurder geplaatst, heb een been moeten amputeren en een stukje uit moeten snijden van de tafel er naast, rugzakje en de technische boeken zitten netjes opgeborgen in de tas..

]

er kan een 21 polige decoder geplaatst worden, mits instelling zullen de smd leds minder fel branden ??, voor de zekerheid heb ik die afgeplakt met translution tape, reeds ook eerder gebruik in andere loc's







De stuur kabine is verlicht, er zijn geen draadjes echter 2 sleep contacten,een knap systeem, het drie punts licht is afzonderlijk te bedienen, om geen strooi licht te hebben heeft men zwarte tape gebruikt, heb die vervangen door krimpgaine, wel opletten met het krimpen, want al snel smelt de geleider...opletten geblazen...




De draaistellen voorzien van ouderdoms verschijnselen




Langs éénzijde  is de bufferbalk volledig geplaatst, heb wel een andere trekhaak van Roco/LS gebruikt, oogt wat beter..




Dat was het in een noten dopje...

RD25

Goed gedaan. Nuchter en realistisch patina . Gewoon goed!  :) :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

centauri167

Mooi gedaan, ook positief dat je preiserianen met een handicap ook een job geeft. ( al heb je de handicap wel zelf veroorzaakt   ;D )

Rangeerduivel

Dit is mijn versie van weathering met Tamya Weathering Master,
het heeft als grote voordeel dat het met zuiver water terug verwijderbaar is,
Ik moet wel nog een paar trapjes/draaistellen aanpakken






;)


centauri167

Het kan natuurlijk aan de foto's liggen, maar de reeks 62 vind ik persoonlijk het best gelukt.

Rangeerduivel

Citaat van: centauri167 op 26 december 2014, 15:21:09 PM
Het kan natuurlijk aan de foto's liggen, maar de reeks 62 vind ik persoonlijk het best gelukt.

Ja dat klopt,
maar ik moet eerlijk bekennen dat de 62 reeds een behandeling gehad heeft met een ander produkt(niet meer verwijderbaar)voor ik de Tamya ontdekt heb...

;)

OlivierV

Vind ik persoonlijk ook.

Rudy, op die LS wagons mankeren precies buffers... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 26 december 2014, 17:54:12 PM
Vind ik persoonlijk ook.

Rudy, op die LS wagons mankeren precies buffers... ;)

Je moet je niet van den domme laten  >:(,
je weet maar al te goed dat er anders niet mee te rijden valt omdat ze TE kort gekoppeld zijn
en de NEM schachten wil ik niet 'verminken' om dat te verhelpen

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 26 december 2014, 18:30:29 PM
Citaat van: OlivierV op 26 december 2014, 17:54:12 PM
Vind ik persoonlijk ook.

Rudy, op die LS wagons mankeren precies buffers... ;)

Je moet je niet van den domme laten  >:(,
je weet maar al te goed dat er anders niet mee te rijden valt omdat ze TE kort gekoppeld zijn
en de NEM schachten wil ik niet 'verminken' om dat te verhelpen

;)

Ik moet af en toe kunnen plagen he :D
Die Tas wagens van mij zijn ook heel erg kort gekoppeld, maar hier gaan ze probleemloos door de bocht en wissels. :D 'k heb zo Roco's ook.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

We zijn hier weer goed aan het afwijken van het draadje...
Straks komt de schoonmoeder ook nog aan de beurt ???

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 26 december 2014, 21:11:28 PM
Straks komt de schoonmoeder ook nog aan de beurt ???

oei heb gij met uw schoonmoeder ook een sexuele relatie ? ;D ;D ;D ;D ;D man man waar gaat dat heen ! ;D ;D ;D ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 december 2014, 21:40:07 PM
Citaat van: loebaske op 26 december 2014, 21:11:28 PM
Straks komt de schoonmoeder ook nog aan de beurt ???

oei heb gij met uw schoonmoeder ook een sexuele relatie ? ;D ;D ;D ;D ;D man man waar gaat dat heen ! ;D ;D ;D ;D
Dus dan ga ik er van uit dat jij er eentje hebt met uw schoonmoeder? ;)

@Loebas, persoonlijk vind ik de verwering van je bolle neus niet zo geslaagd, zeker in vergelijking tot uw andere verweerkunsten op je wagens. De draaistellen van de loc zijn wel goed gelukt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 26 december 2014, 22:51:42 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 december 2014, 21:40:07 PM
Citaat van: loebaske op 26 december 2014, 21:11:28 PM
Straks komt de schoonmoeder ook nog aan de beurt ???

oei heb gij met uw schoonmoeder ook een sexuele relatie ? ;D ;D ;D ;D ;D man man waar gaat dat heen ! ;D ;D ;D ;D
Dus dan ga ik er van uit dat jij er eentje hebt met uw schoonmoeder? ;
zijn vrouw en schoonmoeder aan de beurt, ik vertel en kan zo geen dingen vertellen ! :-\

ERVIN

Ik had die " bollen neus" ook niet zo fel verweerd , persoonlijk had ik het bij de draaistellen gelaten , maar het is Loebaske zijn eigen interpretatie hé.  ;)

Voor Loebaske.  ;)




bollen neus

Maar deze loc wordt meer gekuist als dat ermee gereden wordt hé, das dermee da die zo proper is.
Den Eric.