Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Postbode met smalspoor

Gestart door Havoc, 25 december 2014, 10:29:13 AM

Havoc

Gisteren 24/12 was er op Een een documentaire over de noordzee. Helemaal aan het begin lieten ze de postbode zien die op een duits eilandje met een smalspoor locje de bus ging lichten. Knap om zien, maar ik heb niet verstaan waar dit nu juist was. Heeft er iemand dat wel begrepen en wil die het me laten wetenaub?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jakke

Volgens de programmagids zou de docu deze namiddag herhaald worden.
Je krijgt dan nog een kans om de locatie te horen.

Nog een fijne kerst

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Havoc

Had ik nog niet gezien, ga even opletten dan. Bedankt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Rügensche Kleinbahn vermoedelijk... ken er maar eentje met eiland-allures.

Havoc

Neen Dirky, was op een duits waddeneiland. Ging enkel over de Noordzee en Rügen ligt in de Oostzee. Spoor lag echt in het wad, post werd enkel opgehaald als het tij het toeliet. Was niet veel meer dan wat spoor door het slijk. Een boei als buffer en een stang door een gat in het wiel als parkeerrem. Ben al even met google earth aan het kijken geweest maar nog niets gevonden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eve

Niet op één : op CANVAS om 16u55. Secrets of the North Sea.

Erik

Dirky

Op Borkum is er ook eentje maar da's dan alweer NL... ik wacht af.

eve


Dirky

foutje van mijnentwege... ligt voor de NL (Friesland) kust, dus had ik gedacht... :( Kan dus Borkum zijn!

Havoc

Zou kunnen, maar als ik naar de sateliet foto's kijk is Borkum dubbelspoor! Beelden waren enkelspoor, bijna door het water.

Wangerooge heeft ook een spoorlijn zie ik nu. En het is een smalspoorlijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Wangerooge_Island_Railway Enfin, zal straks even kijken voor alle zekerheid.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dieter

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Havoc

De beelden zijn dus niet op Wangerooge gemaakt maar ter hoogte van Dagebüll. Wel mooi.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

centauri167