Dépot de Samarix

Gestart door Cedric, 23 december 2014, 12:14:42 PM

modelbaanHO

Ik kan alleen maar mee beamen wat anderen voor mij hebben gezegd : wow, prachtig, machtig mooi, erg realistisch.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Citaat van: modelbaanHO op 25 januari 2017, 18:08:45 PM
Ik kan alleen maar mee beamen wat anderen voor mij hebben gezegd : wow, prachtig, machtig mooi, erg realistisch.

+1  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Knap Cedric! Nu weet ik waarom ze zo onder de indruk waren laatst :-)

evan

Knappe prestatie en de sfeer zit er binnen goed in!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cedric

Wauw, ben wat overdonderd door de vele positieve reacties  :-[ :)

Alleszinds erg bedankt voor jullie mooie woorden ! Dit maakt de motivatie om verder te werken des te groter  ;D

Cedric

Tussen het werk, kinderen en afwerking van het huis door nog beetje doorgedaan:

*geel-zwarte decals aangebracht en deze met airbrush en washes geweatherd om niet te veel af te steken. Ik baseer me wel op de foto's uit jaren '80 en niet jaren 2000. Bij de laatste zijn de loodsen genre Bertrix en Gouvy al behoorlijk in verval, maar in de (zeldzamere) foto's tijden de jaren '80 ziet alles er gebruikt, maar nog behoorlijk onderhouden uit.
*Deuren zijn gemaakt uit plasticard en in het lichtblauw geschilderd + geweatherd. Ivm weathering zelfde verhaal als hierboven, alles ziet er gebruikt uit, maar nog niet in verval
*Kolenopslagplaats van Bertrix heb ik overgetekend in 3D en via Shapeways laten printen.

Foto's:




3D geprint gebouwtje:





De bakstenen muren worden aangeplakt via Slaters platen. Op deze manier kan het gebouw in het budgetvriendelijkste materiaal geprint worden
;) ;D



Het gebouw is ondertussen reeds in de primer gezet en hopelijk lukt het om dit weekend wat verder te verven...

Ondertussen is het baantje ook ingeschreven voor Mobexpo 2018, dus vanaf nu komt er langzaamaan wat druk op de ketel  :P ::)

vyncky

Prachtig Cedric!

Ik krijg ook zin om zo'n gebouw te bouwen!

Goed gevonden de bouwwijze van de kolenopslag!

Benieuwd naar de mobexpo

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kautenbach

Supervet gaaf gemaakt, helemaal die 2e foto,  de deuren, en het interieur met de kolom omkleding enzo, complimenten  ;)

Martin Welberg

Mooi man, en modules...blijf dit effe volgen..

doomslu

Citaat van: Kautenbach op 05 mei 2017, 20:29:10 PM
Supervet gaaf gemaakt, helemaal die 2e foto,  de deuren, en het interieur met de kolom omkleding enzo, complimenten  ;)
Ik ben het hier helemaal mee eens!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Freek

Prachtig gedaan. zeker op die 2e foto, als ik het niet wist zou ik gedacht hebben dat het een foto van de echte loods was.

RD25

#86
Citaat van: Kautenbach op 05 mei 2017, 20:29:10 PM
Supervet gaaf gemaakt, helemaal die 2e foto,  de deuren, en het interieur met de kolom omkleding enzo, complimenten  ;)

+1  knap werk


https://c1.staticflickr.com/5/4181/34428519716_0b49b3cb0e_b.jpg
Gewoon een gedachte: de deur staven worden teruggedraaid, toch?

WDT Monceau LNC

WDT Jemelle uw werk correct is, sorry mijn negatieve suggestie   :-[
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Pierre

Groet Pierre.


Cedric

#88
Stelselmatig wat verder gewerkt...

Eerste tests van groen. Het blad papier dient om de sporen te beschermen tegen de matte vernis die als laatste op de scenery wordt gespoten.


Frontpaneel met werkende LEDs
De aluminium panelen werden in CorelDraw Home getekend en online besteld (Schaeffer AG). Gaten voor schakelaars en LEDs en openingen voor RJ11 connectors werden ook door Schaeffer uitgevoerd. Lekker strak resultaat.
De box werd in MDF hout gebouwd. Het volledige paneel is afneembaar met magneetjes. De verbinding van het paneel en de rest van de baan is enkel één XPressnet kabel (RJ11) die in de Lenz LW150 ingeplugd zit








Huidige stand van de baan: eerste groen werd aangebracht, voorkant kreeg ook al verflaagje




Rest nog te doen:
-verder kijken voor camera in loods (ik zou deze willen motoriseren zodat je naar links en rechts kan draaien met een stappenmotor en arduino sturing)
-afwerken dieseltankhalte + klein bijgebouwtje maken (soort lampisterie)
-verder afwerken kolenopslagplaats
-afwerken groen (sparren achter loods zijn zelfbouw. Ik ben nog niet helemaal tevreden erover, mogelijks maak ik met de opgedane ervaring een paar nieuwe exemplaren)
-evt achtergrond schilderen

Genoeg werk dus...  :D
Volgende week gelukkig enkele vrije dagen, doel voor de baan presenteerbaar te maken is Mobexpo april 2018

mahtoska1

Mooie vorderingen. Ik vind het groen zeer geslaagd. Lekker veel variatie.