Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dépot de Samarix

Gestart door Cedric, 23 december 2014, 12:14:42 PM

krisds

Dat houtwerk ziet er geweldig uit. prachtwerk.

Cedric

#31
Bedankt aan allen voor de mooie reacties  ;) :)

Elektriciteitswerken en cassettesysteem heb ik wat laten liggen afgelopen weken, ben vooral aan het testrijden  ;) ;D :P Ben blij dat ik vanaf het begin secuur en zorgzaam gewerkt heb, tot nu toe slechts 1 wissel moeten bijstellen, stroomafname overal ok + vrijwel geen ontsporingen

Dit weekend eindelijk wat kunnen doorwerken aan mijn loods:

Staat van het depot gebouw op 13/12/2015: muren zijn bijna af, dak skelet is af, doorzichtige golfplaten zijn besteld in binnen, werkje voor later...


Het dak is afneembaar. Het depot zal inwendig gedetailleerd worden en het zou zonde zijn om er dan een vast dak op te lijmen...
Voor onderhoudswerkzaamheden zal het ook wel van pas komen dat het dak kan afgenomen worden. Het doorbuigen van het dak komt doordat ik het met één hand aan de linkerzijde vasthou



Close-up van het dakskelet. Dit werd volledig in plasticard gemaakt



Binnenkijken in het depot. Uit messing kabeltjes worden de hoge elektriciteitsleidingen nagebouwd.









To do:
Verder detailleren interieur
Grondverf + muren schilderen, binnenmuren schilderen zoals foto's Gouvy
zijgebouwtje verder afwerken
Dak verder detaillern + in primer spuiten + golfplaten monteren
Kijken voor binnenverlichting te monteren
Betonnen pijlers maken (momenteel staat er eentje als prototype)
...

Gelukkig is het binnen een week kerstverlof, ik zal me niet vervelen  :) ::) :P

mark7758

Erg netjes gedaan. Complimenten
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

BC911

Heel mooi! Ik wou dat ik al toe was aan het rijden en bouwen van een loods. Alles op z'n tijd natuurlijk, en eigenlijk is het bouwen op zich natuurlijk ook heel leuk.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

DFS

ziet er goed uit maat, druk bezig geweest precies!

GVL


evan

Je ziet reeds het typisch Belgische karakter  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Zeer knap Cédric!

Moedigt mij zeker en vast aan om wanneer de werken aan "Een stukje langs de Maas" afgerond zijn aan een leuk depotbaantje te beginnen.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ziet er prima uit, Cédric !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SirGresley

Sjiek, ik ben jaloers op dien depot, waar kunt ge die bestellen??  ;)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

philippe_007

bij Cedric :-)

Ziet er inderdaad goed uit.

OlivierV

Wat zijn eigenlijk de afmetingen van het baantje? Want die staat nergens vermeld in het draadje oftewel moet ik er overgekeken hebben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

mooi hoor, zorgvuldig afgewerkt ;)