Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Andreaskruis

Gestart door philippe_007, 21 december 2014, 19:51:13 PM

philippe_007

vrijdag stond ik in Londerzeel voor het rood aan de overweg.
Wat mij opviel is dat de lichten anders aan het knipperen waren dan op de meeste overwegen...

Heeft dit een bepaalde reden? Of is dat een foutje van Infrabel?

http://youtu.be/vlP7QYpy2xg


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Staat daar al de nieuwe "sound" geïnstalleerd? Dan is het nu misschien op het ritme van de muziek  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

2012

Citaat van: philippe_007 op 21 december 2014, 19:51:13 PM
vrijdag stond ik in Londerzeel voor het rood aan de overweg.
Wat mij opviel is dat de lichten anders aan het knipperen waren dan op de meeste overwegen...

Heeft dit een bepaalde reden? Of is dat een foutje van Infrabel?

http://youtu.be/vlP7QYpy2xg

Dat zal niet de bedoeling zijn denk ik :-)
Dat zijn vaak nog mechanische systemen met kwikcontacten die de lampen laten knipperen, mss hapert daar iets aan. Maar de rode lampen werken nog, dus men merkt dat niet op de seinhuizen. Van zodra er één of twee (ben ik ni helemaal zeker van ast 1 of 2 is) van de rode lampen defect zijn gaat die overweg in groot alarm en start men met de procedure SF05 toe te passen

Fastfly

En de procedure SF05 is ?

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Licht gaan herstellen  ;D  ;D  ;D

2012

Citaat van: Fastfly op 22 december 2014, 15:18:35 PM
En de procedure SF05 is ?

SF komt van Siflé en Fluiten, 05 is 5km per uur
Aan 5km per uur de overweg over rijden al claxonerend dus. je krijgt een briefje met afstands gegevens op van de overweg en je moet dan zorgen dat je van +/- 50 m voor diene overweg niet meer rijd dan 5km/u en alle buren wakker claxoneren :-)

Fastfly

ah ja dat ken ik, dat gebeurd hier regelmatig voor mijn deur.

Ik loop dan altijd als klein kind naar boven om vanuit het raam daar wat aan 'ramptoerisme' te doen, maar gewoonlijk valt er dan weinig te zien is het weer te slecht om mooie foto's te maken va ndie 'trage' treinen  ::)

vanmiegroet

De Wigwag-schakelaar die waarschijnlijk kapot is.

Als je overwegen aanzet en te snel de bellen/lichten laat gaan dan krijg je het zelfde effect en dat komt omdat de wig-wag-schakelaar nog niet goed aan het "waggelen" was
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

2012

Citaat van: vanmiegroet op 22 december 2014, 18:38:12 PM
De Wigwag-schakelaar die waarschijnlijk kapot is.

Als je overwegen aanzet en te snel de bellen/lichten laat gaan dan krijg je het zelfde effect en dat komt omdat de wig-wag-schakelaar nog niet goed aan het "waggelen" was

Noemt da prehistorisch ding zo ja ?  8)
Er zijn ondertussen toch al lang moderne dingen om lampkes te laten knipperen he.... dacht dat ik een foto had van zoiets maar vind em allezins niet (momenteel)

Havoc

Citaat van: 2012 op 22 december 2014, 19:59:27 PM
Noemt da prehistorisch ding zo ja ?  8)
Er zijn ondertussen toch al lang moderne dingen om lampkes te laten knipperen he.... dacht dat ik een foto had van zoiets maar vind em allezins niet (momenteel)

Moderner kan wel ja. Maar die werken niet als de boel onder water staat, 10 beaufort, hagel, de spanning 50% te laag is en het -30 vriest.

Moet zeggen dat ik de nieuwe sound niet echt goed vind. Lijkt eerder op de bel van een tram dan een waarschuwingsinstallatie. Veel te stil. Kan me inbeelden dat je die in vele auto's gewoon niet hoort. Zelfs als de stereo niet op 11 staat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.