Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelspoorwinkel

Gestart door Peter, 21 december 2014, 12:13:13 PM

rgp

Hallo,

Peter, opgegroeid in Duren, zoon van een BSD'er ?
Ik heb drie jaar in Duren gewoond, in de Schoellerstrasse. Supertijd.  Ik was toen vaste klant bij Hunerbein, omdat er voor mij nog een extraatje aan vastzat: hij was namelijk lid van de winkels die een "contract" hadden met het Belgisch leger; daardoor alles zonder BTW.  Ik denk dat ongeveer de helft van wat ik ooit gekocht heb van bij hem komt, vooral in de periode dat hij nog aan de overkant zat.  Uren in die kelder doorgebracht (ook na sluitingstijd).
Het is de enigste winkel die nog zo'n een stock onderdelen heeft en die er ook nog vrij gemakkelijk aangeraakt.
Nu echter is wel iets duurder.  Maar als je de prijs, service, ontvangst en klantvriendelijk samenneemt: gewoon top.

Roland

Peter

#16
Roland,
Ja de Schoellerstrasse. Wij woonden in de Eberhard Hoeschstrasse recht tegenover het oude (al lang afgebroken) limonadefabriekje
Ging op school in de Hindenburgstrasse, later in Rösrath (voorbij Köln)
De kazerne was niet ver van ons (met kerkje, cinemazaaltje en openlucht zwembad)  vader was bij het 17e (Hoofdkwartier)

Bij Hünerbein in de kelder...jongens waar is de tijd dat we met Kurt konden babbelen in zijn "kelder" en soms buiten gingen zonder iets, of met een kleinigheid.
Met vriendelijke groeten
Peter

pandur

Peter,
Ben ook BSD'er geweest , en heb in Aachen gewoond , Supertijd.  'k was toen OOK al klant bij Hünerbein, omdat het ook voor mij voordelig was zonder BTW.  Veel van wat ik ooit gekocht heb komt van bij hem , vooral in de periode dat hij nog aan de overkant zat.  Ook uren in die kelder doorgebracht. (+1)
Het is de enigste winkel die nog zo'n een stock onderdelen heeft en die er ook nog vrij gemakkelijk aangeraakt  (+1) !!!
Hij is nu wel duurder.  Maar als je de prijs, service, ontvangst en klantvriendelijk samen neemt: gewoon top (+1)

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

rgp

Peter en Pandur,

ben in april naar Köln Dellbruck geweest om in Heidehoff een ste gaan kijken waar ik in totaal toch 8 jaar heb gewoond: verschrikkelijk: de helft gewoon afgebroken.

Velen die nooit in de BSD geleefd hebben kunnen dat niet begrijpen wat groepsgeest en kameraadschap betekende.

Roland

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 23 december 2014, 09:32:08 AM
Peter en Pandur,

ben in april naar Köln Dellbruck geweest om in Heidehoff een ste gaan kijken waar ik in totaal toch 8 jaar heb gewoond: verschrikkelijk: de helft gewoon afgebroken.

Velen die nooit in de BSD geleefd hebben kunnen dat niet begrijpen wat groepsgeest en kameraadschap betekende.

Roland

TTVI;
Heb begin 1973 Dellbruck ook 4 maand onveilig gemaakt na verhuis vanuit Westhofen...
(1ste compagnie werktuigen en kipwagens[EQT])
Ook daar alles afgebroken na jaren overwoekerd gestaan te hebben.

;)

Dirky

Citaat van: rgp op 23 december 2014, 09:32:08 AM
... niet begrijpen wat groepsgeest en kameraadschap betekende.

Roland

Kameraadschap is inderdaad een echte zeldzaamheid aan 't worden... iets dat ik echt wel mis nu ik ouder wordt!

Peter

Kameraadschap was daar en is het nog steeds een heel belangrijke faktor.
Heb nog steeds kontakt met twee van mijn vrienden en een vriendin.
Dat zijn de mensen die je altijd steunen in moeilijke momenten, en dat is vanzelfsprekend wederzijds.

Nog even een herinnering aan Düren in mijn jonge jaren
Beide schildjes zijn origineel (geen namaak) en eerlijk gekregen



Met vriendelijke groeten
Peter