Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

evan

Citaat van: Michiel op 11 september 2017, 09:10:40 AM
Evan, ik merk dat niet alleen deze foto, maar ook je foto's in het draadje "Minima Forma" erg geel zijn, mooi maar geel. Is dat een persoonlijke, artistieke keuze; een bewuste voorkeur. Of is dat het gevolg dat bijvoorbeeld onze monitors zo verschillend zijn, en dat jij al mijn foto's erg blauw vindt; een toevallige technische oorzaak dus?

Michiel,

Ik stel m'n kleurtemperatuur van de camera in om wat warmere kleurtemperatuur te geven.  Das een persoonlijke keuze en zeker bij het cote d'Azur baantje.
Bij de foto van Suske kwam het beter uit.  Het was tenslotte maar een klein bestandje dat ik van Flikr had geplukt en dan ben je beperkt in de bewerkingsmogelijkheden.

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

SuSke

Tof dat jullie met die foto's aan de gang gaan. En dat met ordinaire gsm-foto's  ;) ;D
De resultaten zijn inderdaad verbaziingswekkend.

Ik neem er de tijd nu (nog) niet voor. Er zal dan ook eerst geinvesteerd moeten worden in een degelijke(re) camera  ::).

Marc,
tof dat je er ook aan durft te beginnen. Veel oefenen om de finesses te beheersen.
Ik ben ook nog verre van volleerd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Meeste smartphones hebben een aardige camera on board Frans..paar leuke lampjes zou een goede investering zijn IMO. Bestel daglicht lampen via folux.nl. In combinatie met wat Tertials van Ikea heb je een leuke verlichting. De 55w past prima in de armatuur..

OlivierV

Citaat van: SuSke op 11 september 2017, 12:19:59 PM
Tof dat jullie met die foto's aan de gang gaan. En dat met ordinaire gsm-foto's  ;) ;D
De resultaten zijn inderdaad verbaziingswekkend.

Ik neem er de tijd nu (nog) niet voor. Er zal dan ook eerst geinvesteerd moeten worden in een degelijke(re) camera  ::).

Marc,
tof dat je er ook aan durft te beginnen. Veel oefenen om de finesses te beheersen.
Ik ben ook nog verre van volleerd.
Breng uw mooie trein maar mee naar uw opendeurdag. Ik zal wel op mijn gemak plaatjes nemen, af en toe dan maar eens een fotostop maken. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Terwijl de bogie's van de bolle neuzen toch uit elkaar liggen voor andere doeleinden maar meteen
de borstel er bij gehaald ...




loebaske


SuSke

"Even" een HLD59 onder handen genomen (tijdens de sessie in Kapellen  ::)).
Foto's doen wat afbreuk aan het geheel- beetje onderbelichting en die gecompenseerd met een hogere iso waarde en daardoor een te grote korrel  :(.



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Wauw, ferm mooi Frans, dit is echt men ding, heel dat plastiek zicht is weg....

bollen neus

Zoals we hier zeggen "hoe vettiger hoe prettiger". Goe vuil .
Den Eric.

SuSke

De bewuste HLD is terug onder handen genomen en we hebben een poging gedaan om er betere foto's van te maken.









Zie ook net dat ik een paar ruitenwissers ben kwijtgespeeld  :( >:(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Je bent een vuilak Suske... ;D ;D

Misschien een tip;
Vooraleer je hieraan begint, snij een stukje tape uit en kleef dit op de ruit in de baan die de ruitewisser normaal volgt, het zal het realistisch overkomen alleen maar vergroten... 8)
Knap dat je ver, zo ver durft te gaan...

;)