Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be


loebaske


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Dat hoef niet Frans, het is overduidelijk, machtig mooi...
Gisteren een club bezocht en o zo lelijk die plastieken treinen, tja ieder zijn ding zeker  ;)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

evan

Geeft goed Suske!

Ik ben zo vrij geweest één van de foto's te bewerken :)

36741414770_e9beb45785_k (1) by evan Daes, on Flickr
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

Geweldig gedaan.
Heb net een nieuwe MIBA special over vervuilen gekocht. Gemaakt door Pit Karges. (L)
Echt goed verwoord met leuke voorbeelden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

marctje

Ook ik heb mij gewaagd op het verweren van wagens, let wel Amerikaanse wagens. Enkele voorbeelden hieronder.
DSC00567 by Marc De Groulard, on Flickr
DSC00566 by Marc De Groulard, on Flickr
DSC00565 by Marc De Groulard, on Flickr
DSC00563 by Marc De Groulard, on Flickr
DSC00564 by Marc De Groulard, on Flickr
DSC00562 by Marc De Groulard, on Flickr
DSC00557 by Marc De Groulard, on Flickr
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

evan

Marc,

Tof dat je het aandurft!

Neem best eens wat foto's van de werkelijkheid bij de hand als voorbeeld. 
Bij "Coalhoppers" mogen de kolen niet boven de rand uitsteken. 
Je gebruikte kleuren zijn bovendien heel hard qua contrast.  Je hebt direct gekozen voor een stevige verwering, maar als tip kan ik je meegeven om wat subtieler te beginnen als leerschool.  Ik weet dat ze in de US er vaak vreselijk uitzien, maar dat is een hele opgave die ervaring vereist door subtiel te beginnen met washes, lichte drybrushing en nuances met de airbrush.

Succes  ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

VBS

Modeltreinen met Belgische sfeer ...

evan

Jouw foto laat het toch ook zien.  De kolen liggen mooi op een hoop in de wagen door de losinstallatie die de lading ook profileert en niet over de randen alsof ze er gaan afvallen.

En nu terug naar Suske zijn werk want dit is tenslotte zijn topic.  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: evan op 10 september 2017, 14:12:31 PM
Geeft goed Suske!

Ik ben zo vrij geweest één van de foto's te bewerken :)


Oe edde da gedaan?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Citaat van: doomslu op 10 september 2017, 21:38:33 PM
Citaat van: evan op 10 september 2017, 14:12:31 PM
Geeft goed Suske!

Ik ben zo vrij geweest één van de foto's te bewerken :)


Oe edde da gedaan?

Wat gefoefeld met licht, contrast en schaduw in Adobe Lightroom  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Evan, ik merk dat niet alleen deze foto, maar ook je foto's in het draadje "Minima Forma" erg geel zijn, mooi maar geel. Is dat een persoonlijke, artistieke keuze; een bewuste voorkeur. Of is dat het gevolg dat bijvoorbeeld onze monitors zo verschillend zijn, en dat jij al mijn foto's erg blauw vindt; een toevallige technische oorzaak dus?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)