Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

SuSke

Wat moet ik er van zeggen.
Als zovelen het ook al doen, de ene iets subtieler dan de andere, sommigen heel professioneeel, anderen amateuristisch dan kan ik als klein amateurke ook niet achterblijven.

Heb in een ander draadje al een poging laten zien, dan gaan we in dit draadje gewoon verder op het ingeslagen pad, en er is geen weg terug :)

De vorige schuchtere poging van de verwering van een ertswagen



De wielen en bogies gedemonteerd, kortkoppelingen preventief eraf en de schilderkwast ter hand genomen en gegaan voor een veel verder doorgevoerde vervuiling.







Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Zeer mooi frans, nu nog vullen met (echt) ijzer erts, wel opletten dat het maar enkele millimeters zijn, anders is de wagen veel te zwaar, kan er van meespreken bij men eerste modellen....

loebaske

#2
t'is verdwenen

SuSke

Op dien wagon zie je 't niet, die is gewoon al van de fabriek uit in 't roestbruin geschilderd :) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Snobby Crash

Frans ik vind het alvast heel erg mooi geslaagd !

Of zoals we hier zeggen: nen echten roestbak !

Mooi resultaat !

Geert

Metpetergaathetbeter

die Sitrans waren in het begin oranje, na een tijdje waren er die zo bruin waren dat je zelf de letters en beschrifting niet meer kon zien !

Groeten Peter ;)

SuSke

Citaat van: loebaske op 12 december 2014, 16:42:40 PM
... nu nog vullen met (echt) ijzer erts, wel opletten dat het maar enkele millimeters zijn, anders is de wagen veel te zwaar, kan er van meespreken bij men eerste modellen....

Moet ik daar ook nog eerst aan geraken natuurlijk
Eens op zoek in de haven hier naar de opslagplaatsen en een kilootje fijn gruis gaan vragen, tenzij er hier iemand zit die dat gewoon thuis op stock heeft zitten
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Ook 2 Fas'en van B-models mochten er aan geloven.

Ook de eerste poging was een nieuwe in een stoffig jasje:




Hier weerom een aanval met acryl, poeders, washes en filters om tot een echt gebruikt exemplaar te komen









Nu nog een malletje maken om metaalschroot kubusjes te maken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Ik heb ijzer erts (bijna stof, anders is het te grof) op stock, indertijd van Sidmar,  hang er van af hoeveel je moet vullen???
Hoor het wel en we ontmoeten elkaar nog wel, zal natuurlijk moeten zien dat ik het dan niet vergeet  ;)

PeterVG

Wellicht aan de late kant maar onder het motto beter laat dan nooit enkele ingescande dias uit mijn archief.
Genomen rond 1994 op lijn 42. Het betreft dus opnames van de ijzerertstrein op weg tussen Zandvliet en Belval (Arbed).









Hopelijk kunnen jullie er wat inspiratie uit halen voor verweersessies.

doomslu

Ik ben alvast blij vast te stellen dat de grijze ooit eens redelijk proper hebben rondgereden.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ze hebben ooit wel eens proper rondgereden , enkel niet lang ! (of na een volledig nazicht waar ze nagenoeg proper kwamen te staan!

Groeten Peter ;)

SuSke

Ze gaan niet alle 16 dezelfde behandeling ondergaan. Ik verweer ze trouwens stuk per stuk. Ze zullen dus sowieso allemaal een verschillende verwering krijgen, gewoon al omdat ik de kleuren elke keer weer op pallet meng en niet in een potje.
Ook goed om weten dat ik er enkele zelfs bijna niet moet verweren  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

De reeds verweerde wagons even in een natuurlijker habitat gezet

Open bak type Fas:









Een ketelwagen:







en tot slot de echte vuilaards onder de goederenwagons een schuifwandwagen van VTG - Ferrywagon:







Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Ik heb deze wagons gisteren mogen aanschouwen en eerlijk gezegd: live zien ze er beter uit dan op de deze foto's.
Voor mij nog maar eens een bewijs hoe moeilijk kleuren te fotograferen zijn, of is het ons menselijk oog/brein dat nuances maakt...
Hoe dan ook : ik vind het zeer knap gedaan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be