Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mahtoska1

Amaai, die komen er slecht voor. Moeten deze niet vervangen worden :)?

SuSke

De wijze raad van de verweringsexperten opgevolgd en dus tussendoor maar wat aan de tractie voor deze vieze bakken gewerkt.

Zowat 2 jaar geleden heeft een loc van mij een basis verwering met de airbrush gekregen op een rijdag in de club.
Het was zo'n geel plastieken monster van Arcelor - een MAK G1700 van Mehano. Het kanariegeel was veel te plastiekerig van uitzicht :-\
Na die behandeling stond ze er al een stukje beter bij :P

Nu dus het moment om dis basisverwering wat verder af te werken  ;)

Feitelijk kwam het er op neer dat de "oude verwering" er zelfs voor een deel terug werd afgepoetst omdat het resultaat eerder een donkerbruine loc werd in plaats van een vuile gele loc.
Er zijn dus wel een aantal "sessies" aan te pas gekomen van vervuilen, wegkrassen, terug opwerken en details aanbrengen.

Het resultaat zal bij sommigen de haren wel ten berge doen rijzen, maar mij bevalt de combinatie met de erts wagens wel.
De plaats van inzet is immer ook niet direct de meest "spic & span" plek in de industrie en onderhoud beperkt zich helaas meestal tot het strikt noodzakelijke, dus een poetsbeurt... ??? ;)


Maar laat de foto's voor zichzelf spreken  8)

20170324_104910 by Frans Peeters, on Flickr

20170324_104931 by Frans Peeters, on Flickr

20170324_104943 by Frans Peeters, on Flickr

20170324_104947 by Frans Peeters, on Flickr

20170324_105005 by Frans Peeters, on Flickr

20170324_105013 by Frans Peeters, on Flickr

En samen met enkele ertswagens (nummer 4 & 5) een lekker vuil stammetje :D

20170324_105147 by Frans Peeters, on Flickr

20170324_105210 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Is het nog wel veilig om met zo'n geweldige Roestbak te rijden.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

't is zo te zien een werkpaardje hoewel een klein stukje venster hier en daar  proper zou moeten zijn, kwestie voor niet overal tegen te rijden ! ;)

Michiel

Deze knaap heeft erg veel zwarte regen gezien. Maar in de juiste omgeving (mijn, erts, stof, oud, verval...) zal hij overtuigend overkomen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske


Machtig gedaan Frans, bij Arcelor hebben ze toch geen tijd om die netjes te houden....

mahtoska1

Citaat van: loebaske op 24 maart 2017, 17:57:03 PM

Machtig gedaan Frans, bij Arcelor hebben ze toch geen tijd om die netjes te houden....

+1

Gerolf

Ik had de foto's elders al gezien, en ik vind ze schitterend  8)
Hij lijkt een grote broer van enkele locjes aan een Luikse staalindustrie  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

Citaat van: Gerolf op 25 maart 2017, 10:17:01 AM
Ik had de foto's elders al gezien, en ik vind ze schitterend  8)
Hij lijkt een grote broer van enkele locjes aan een Luikse staalindustrie  ::)

Zou er idd mooi in passen
Greetz

Thommy

bollen neus

Misschien beter bij volgende reeks van foto's even een "railke" onder de locomotief en/of wagons zetten , oogt mooier.
Den Eric.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

https://www.flickr.com/photos/alex-leroy/21465531636/in/photostream/

als inspiratiebron,foto's van de Spaanse kozijntjes, alsook enkele interessante foto's Belg.treinen en ook van Charleroi,ik hoop dat je er iets mee bent ! ;)