Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar erger ik me nu aan.

Gestart door Peter, 10 december 2014, 15:01:25 PM

Peter

Vorige week heeft een "Vakman??) van de firma Beli... een nieuwe voordeur komen plaatsen. (heeft er een hele dag mee bezig geweest) De man is al twee keer terug langs geweest. Eerst had hij de vijzen van de handgreep (buitenkant) niet bij en was een van de latten van de afwerking aan de binnenkant te kort. en ontbrak het stuk tussen het deurkader en het daarnaast gelegen raam. Kan allemaal gebeuren, nietwaar. De eerste keer kwam de man terug met "te lange schroeven voor de handgreep, had wel dat stuk tussen het deurkader en het raam bij, doch was hij ook die lat voor de binnenkant vergeten. Tweede maal....juiste schroeven (he, he) en een lat die er eigenlijk niet bij hoort.
De afwerking is dan ook navenant. spleetje tussen de moullures van het kader. Heb hem mij twee bussen siliconen laten geven en heb vandaag maar zelf zorgvuldig die spleetjes opgevuld. Nu nog een ding  >:( >:( >:( Onder de deur is nog een spleet tussen de deur en de vloer van meer dan 0,5 cm. Dus ofwel is hij vergeten dat onderdeel onderaan de deur te monteren of..... :( :( >:( >:( >:(. Dus zal "nog maar eens" naar de firma bellen, naar die vriendelijke juffrouw die het aan de "bevoegde" dienst zal doorgeven. God weet hoe lang we weer moeten wachten
Ik zal die firma dus niet aan iemand aanraden
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


fredje

Altijd een gedeelte van de factuur niet betalen voor alles perfect is afgewerkt

MARKLINRIJDER

Peter,

Een kleine tip ;-)
Mogelijk zie je langs de scharnier zijde een schroefje onderaan, die ervoor zorgt dat het spleetje met een mechaniek dicht geduwd wordt bij het sluiten.

Zit er een schroefje, kan je het langzaam uitdraaien tot dat je tevreden bent van de dichting.

Zit er geen schroefje, dan zal de deur er uit moeten voor een borstel systeem.  De borstel die nu geplaatst is dan te kortharig.  Of er zit helemaal geen.

Grtjs,

David

Olivier77

Peter,

Zeker niet alles betalen, best 25 % achterhouden.
Als het nog even duurt (bv 2 weken) aangetekend schrijven sturen met vermelding van de gebreken
en schrijven dat je daarom niet alles betaald.
Echt doen want anders heb je niets op papier staan om echt iets te bewijzen.
Telefoons en zo tellen gewoon niet mee

Mvg

Olivier 77

3rail, Krails, Ecos2, Koploper