Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

TBCédric

Ik werk eerst de AM 96 deftig af alvorens aan het nieuwe te beginnen. Dit had ik al getekend terwijl ik aan het printen was of aan het wachten op onderdelen.
En het type 620 maak ik op dit moment enkel voor mezelf.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Snobby Crash

A zo... ik zou toch proberen je AM 96 netjes op de rails te krijgen !

Veel succes alsnog in ieder geval en ik kom morgen je porto even bekijken !

Geert

philippe_007

Mss toch eerst eens iets kleins beginnen ????
Veel meer kans op succes en naambekendheid.
Nadien kan je uitpakken met stellen...
succes

eddy

Mijn mening,de markt voor deze modellen is te beperkt.En de koper wil LS kwaliteit voor de prijs van een Aldi model.Dus met alle respect voor de initiatiefnemer ,het is niet haalbaar voor u om dat commercieel te ontwikkelen,en dan daar eventueel uit u kosten te komen.

groeten eddy

Davy

Ik zie graag mensen die een initiatief durven nemen dus, doe zo verder Cedric. Wie weet later, C models :)

jb

Citaat van: Union Pacific op 16 oktober 2016, 20:37:27 PM
Ik zie graag mensen die een initiatief durven nemen dus, doe zo verder Cedric. Wie weet later, C models :)

+1

Thommy

Citaat van: TBCédric op 14 oktober 2016, 20:31:10 PM
Ik werk eerst de AM 96 deftig af alvorens aan het nieuwe te beginnen. Dit had ik al getekend terwijl ik aan het printen was of aan het wachten op onderdelen.
En het type 620 maak ik op dit moment enkel voor mezelf.  ;)

AM96 gezien vandaag... Ik denk, mits beperkingen van uw printer wat beter te leren kennen (geloof me, ik loop zelf ook nog tegen dezelfde problemen aan soms), je een nog betere afwerking kunt krijgen.

nu, degene die mee was zei het ook, er zit verdomd al veel potentieel in.
Greetz

Thommy

just4fun

Citaat van: Union Pacific op 16 oktober 2016, 20:37:27 PM
Ik zie graag mensen die een initiatief durven nemen dus, doe zo verder Cedric. Wie weet later, C models :)
Inderdaad, doe zo verder!
Paul

bollen neus

Citaat van: eddy op 14 oktober 2016, 21:32:30 PM
Mijn mening,de markt voor deze modellen is te beperkt.En de koper wil LS kwaliteit voor de prijs van een Aldi model.Dus met alle respect voor de initiatiefnemer ,het is niet haalbaar voor u om dat commercieel te ontwikkelen,en dan daar eventueel uit u kosten te komen.

groeten eddy

Volmondig mee eens.
Den Eric.

TBCédric

Davy, Thomas, Paul en co: bedankt voor de complimenten!

Zelf ga ik het stel verder uitwerken met ramen, aandrijving, pcb's tot hij compleet is. Intussen maak ik voor de bovenzijde op een nieuwe manier de kappen.
Ik was bang dat het niet stevig genoeg ging zijn in stukken, maar door wat nieuwe informatie zijn er een paar manieren om de prints mooi verlijmd te krijgen. En daarbij zou ik graag een silicone mal maken om het stel voor een paar mensen eventueel te maken. En sowieso voor mezelf nog een stuk of twee, drie.  ;D

Zoals belooft mocht ik van Frans de 96 eens op Vaerwegh Dok zetten en fotograferen. Zogezegd, zo gedaan!



Van ver ziet hij er redelijk goed bij, dichterbij zie je de schoonheidsfoutjes...

Hoe dan ook, véél geïnteresseerde (en af en toe verbaasde blikken) en veel toffe commentaren later geeft het me extra zin om het stel deftig af te werken. Dat had ik sowieso al na de spuitbeurt van Olivier, die niet slecht was gezien de omstandigheden.  ;)  ::)

En Eddy, er is denk ik wel interesse, maar gewoon te kostelijk om het stel uit te brengen, zeker als jonge snotneus dat niet veel kapitaal heeft. Een kort maar zéér interessant gesprek met Kristof heeft mijn ogen nog meer open gedaan en stond nog meer met verbazing en respect voor hun inzet en hun passie. Nog meer reden om VBV te steunen en hun aanwezigheid niet vanzelfsprekend vinden. Daarbij al mijn respect naar Van Biervliet.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Davy

De allereerste foto van een AM96 H0 op een modelspoorbaan, mooi zeg :)

TBCédric

Pffffffffffhhh!!! Hier even stof afblazen.

Het is al een tijdje geleden sinds de Modelspoorexpo. Aan de AM96 is er de laatste 5-6 maanden niet meer aan gewerkt, zelfde geld ook voor de AR620. Enkel heb ik vlak na de expo de onderstellen nog aangepast.
Tijden en situaties veranderen. Zelfs op een relatief korte tijd.
De interesse in modeltreinen is relatief sterk afgezwakt, samen met het grootbedrijf. Dat komt deels door sociale situatie en gewoon het feit dat ik niet echt meer met mijn treinen reed en weinig tijd had om te spotten.
Op dit moment liggen mijn modeltreinen netjes in hun doos opgeborgen op de zolder. De camera wordt wel af en toe eens uit zijn tas gehaald. Al dan niet om te spotten.

Onlangs nog eens een paar vrienden gaan opzoeken die ik al voor een half jaar niet meer had gezien. Het was een kort bezoekje zonder ergens te gaan spotten dus ik had mijn AM96 mee. En na de zeer toffe reacties zat ik terug met de gedachte om dit treinstel verder te te ontwikkelen en op een manier uit te brengen.
Maar niet als compleet afgewerkt stel. Dit om verdere afhandeling en de financiële inbreng op een manier te vermijden. Shapeways is dan eigenlijk de ideale oplossing. Mensen kunnen zelf hun stel volledig kopen en laten printen. Voor de rest kunnen ze dan zelf hun eigen gang gaan. Daarnet de "Bx" geüpload op shapeways. Helaas geen optie. Voor één kap alleen is het al 88 euro bij "Strong & Flexibel".

Er is nog een alternatief. Dat alternatief is 3D-Hubs. Waar mede-hobbyisten hun printer én ervaring ter beschikking stellen om dingen voor jou te printen. Dit meestal aan een véél lagere prijs dan Shapeways. Dit in combinatie met aandrijving bij Hollywood-Foundry, PCB's lokaal te laten maken en nog wat prutsen gezamenlijk aan te kopen, lijkt het mij een realistisch idee om dit op een manier als bouwkit en al dan niet als groep te realiseren.

Dus vroeg ik mij af of er mensen interesse hebben in dit hersenspinsel?  Hoe dan ook, verdere modellen en/of afgewerkte modellen komen er sowieso niet.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Thommy

Greetz

Thommy

Michael

Cedric als je met een mooi afgewerkt product komt, dat kan ook een bouwpakket zijn dan krijg je genoeg mensen die interesse hebben, hersenspinsels daar koop je nog niks voor. Ga voor ruim 110 % en de volgers komen vanzelf, maar dit soort projecten maanden stilleggen en dan door een paar positieve reacties  weer zin krijgen, nee daar win je geen zieltjes mee.
Kiezen of delen. Kom met wat moois en ik koop er 1.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vanmiegroet

Citaat van: Michael op 31 juli 2017, 19:32:38 PM
maar dit soort projecten maanden stilleggen en dan door een paar positieve reacties  weer zin krijgen, nee daar win je geen zieltjes mee.
Kiezen of delen.
Ik neem aan dat u bijzonder véél ervaring heeft op het vlak van het produceren van modeltreinen?  ;)

Cedric, doe wat je wil doen is mijn advies  :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer