AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

janieburton

Misschien in ongeveer 5 à 10 jaar gaan we misschien allemaal onze eigen modellen maken!  :o 8)
 

TBCédric

#31
Citaat van: janieburton op 10 december 2014, 12:09:31 PM
Misschien in ongeveer 5 à 10 jaar gaan we misschien allemaal onze eigen modellen maken!  :o 8)

Misschien, misschien ook niet.

Huidige situatie:

AM 96 M by LSModels, on Flickr

Zal er pas vanavond wat aan werken.
School gaat voor de hobby.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Er is een nieuwe kleinserie-fabrikant geboren! ;D
Doe zo voort Cedric,benieuwd hoe dit afloopt!

;)

SuSke

Ja hallo Cedric, goed bezig man.

Met welke versie van SketchUp ben jij aan het werken?
Zal me daar ook eens terug in moeten verdiepen  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

#34
Citaat van: SuSke op 10 december 2014, 14:59:44 PM
Ja hallo Cedric, goed bezig man.

Met welke versie van SketchUp ben jij aan het werken?
Zal me daar ook eens terug in moeten verdiepen  :)

Met een versie die ik wegens geen problemen willen met justitie niet ga vertellen.

Citaat van: Rangeerduivel op 10 december 2014, 14:41:28 PM
Er is een nieuwe kleinserie-fabrikant geboren! ;D
Doe zo voort Cedric,benieuwd hoe dit afloopt!

;)

Een nieuwe kleinserie-fabrikant? Goh, ik mag er nog niet aan denken (morgen voorlaatste schriftelijk examen en het laatste is dinsdag wegens maandag staking). Ik zit met zoveel vragen en problemen qua schildering, koppelingen, bedrading, decoder,verlichting,motorisatie (weet ik al welke maar hoe naar hier krijgen zo goedkoop mogelijk)....
Zijn pas zorgen voor dinsdag want dan ben ik voorlopig een vrije vogel.
Citaat van: krispy op 09 december 2014, 08:21:10 AM
@ Cedric :

Ik zou het als volgt doen :  teken een zeer mooie kast ( met de nodige details ) zodat ge daar een 3D print kunt van laten maken .

deze kan je later op bvb Shapeways plaatsen zodat andere ze ook kunnen aanschaffen ( tergelijketijd verdien je er dan ook iets aan , voor de moeite van het tekenen enz... ( zoals de kast van de reeks 84 elders besproken  ;) ) )

Diegene die zich dan geroepen voelen , moeten zelf maar zien om hem af te krijgen , zo kan er U achteraf nooit niks ten laste gelegd worden , want je weet nooit in deze tijden , men probeert iets goed te doen voor iedereen , maar achteraf als er problemen zijn weten ze u naam wel met al de gevolgen vandien .

BVB werkwijze , teken een  kast , interieur en bodem ,( en mischien zelfs de bougies ) , voor de aandrijving kan men zekers oplossingen vinden  ;)

Ik zou zeggen succes dermee.



Wel, de kast en bodem(met interieur op) worden zoiezo apart getekend en voor de aandrijving weet ik het al. Shapesway is geen optie want de kast is te lang (zo'n 3 cm). Mensen die geïnteresseerd zijn kunnen mij mailen of PM om een kap te bestellen bij een firma (heb er waarschijnlijk al een en de prijs zal rond de 45 euro per kast en onderstel bedragen. Maar hoe meer afnames, hoe lager de prijs van de prints.)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Volg met spanning Cedric.
En wil me er ook wel een aan wagen om er een in elkaar te prutsen  ;)


Als we op LSM moeten wachten dan groeit mijn baard tot op mijn shoenen (als ik hem niet scheer natuurlijk)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Als ik die tekeningen bekijk vraag ik me af waarom Cedric altijd hulp wil van iemand anders.

Zijn project Sint-Niklaas ziet er magnifiek uit en de tekeningen van de AM beloven ook al veel goeds.
Geef die jongen een 3d-printer en budget en hij is vertrokken! :)


Dus, Cedric, mijn eerste zin is duidelijk positief bedoeld hé.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Citaat van: Jurgen op 10 december 2014, 20:48:13 PM
Als ik die tekeningen bekijk vraag ik me af waarom Cedric altijd hulp wil van iemand anders.

Zijn project Sint-Niklaas ziet er magnifiek uit en de tekeningen van de AM beloven ook al veel goeds.
Geef die jongen een 3d-printer en budget en hij is vertrokken! :)


Dus, Cedric, mijn eerste zin is duidelijk positief bedoeld hé.  ;)

Als het maar een goede 3D printer is.  ;D  8)  :P

Een budget zou wel handig zijn. Ook een netwerk en connecties zou handig zijn want ik zal op zoek moeten gaan naar mensen die dit doen en die dat doen en .....

Station Sint-Niklaas staat nog altijd op een halt. Hopelijk komt er volgend jaar wat beweging in. Maar met de AM zal het wat vertraging hebben.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

modeltreinbart

Ik wil niet te voorbarig zijn en het project niet afbreken, maar toch mijn commentaar even kwijt. Projecten van deze omvang vragen budget,  is het op dit moment dan niet beter dat je je even concentreert op het station en later wanneer je aan het werken bent met je eigenlijk middelen het project budgeteerd ? dan gaat de voldoening nog zo groot zijn.  Ik wil je droom nu  niet dwarsbomen maar soms moet realistisch blijven.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

TBCédric

Citaat van: modeltreinbart op 11 december 2014, 02:55:35 AM
Ik wil niet te voorbarig zijn en het project niet afbreken, maar toch mijn commentaar even kwijt. Projecten van deze omvang vragen budget,  is het op dit moment dan niet beter dat je je even concentreert op het station en later wanneer je aan het werken bent met je eigenlijk middelen het project budgeteerd ? dan gaat de voldoening nog zo groot zijn.  Ik wil je droom nu  niet dwarsbomen maar soms moet realistisch blijven.

Bart, ik droom en ben soms realistisch tegelijkertijd. Heb nog steeds geen zin om aan mijn station te werken maar die goesting zal wel komen.
Bart, soms moet je gewoon achteruit zitten en afwachten wat er gaat gebeuren. ;)

Voorlopig zal het om donaties vragen zijn en auto's van clubleden wassen aan gunstige tarieven.

AM 96 1/87 by LSModels, on Flickr

AM 96 1/87 by LSModels, on Flickr

AM 96 1/87 by LSModels, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

Je werk ziet er al goed uit. Mijn advies, verander je nickname voor er personen zijn die iets googlen en daardoor de verkeerde conclusies trekken.

Rangeerduivel

Citaat van: centauri167 op 11 december 2014, 17:35:55 PM
Je werk ziet er al goed uit. Mijn advies, verander je nickname voor er personen zijn die iets googlen en daardoor de verkeerde conclusies trekken.

Of dat betreffende firma je ziet als concurrent en jou het gebruik van hun naam ten laste legt!!! :D :D :D
Dan kan jij donaties geven aan hén... ;D ;D

;)

centauri167

Citaat van: Rangeerduivel op 11 december 2014, 17:44:26 PM
Citaat van: centauri167 op 11 december 2014, 17:35:55 PM
Je werk ziet er al goed uit. Mijn advies, verander je nickname voor er personen zijn die iets googlen en daardoor de verkeerde conclusies trekken.

Of dat betreffende firma je ziet als concurrent en jou het gebruik van hun naam ten laste legt!!! :D :D :D
Dan kan jij donaties geven aan hén... ;D ;D

;)

Klopt, merknamen kun je beter van afblijven.

TBCédric

Citaat van: centauri167 op 11 december 2014, 17:50:37 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 11 december 2014, 17:44:26 PM
Citaat van: centauri167 op 11 december 2014, 17:35:55 PM
Je werk ziet er al goed uit. Mijn advies, verander je nickname voor er personen zijn die iets googlen en daardoor de verkeerde conclusies trekken.

Of dat betreffende firma je ziet als concurrent en jou het gebruik van hun naam ten laste legt!!! :D :D :D
Dan kan jij donaties geven aan hén... ;D ;D

;)

Klopt, merknamen kun je beter van afblijven.

Mijn account naam heb ik al een tijdje, reden was omdat ik vind dat LS Models pracht (maar dure en zeer beperkte) modellen maakt. LS laat alleen foto's zien van hun projecten op hun site. Zal hem binnenkort misschien veranderen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Bij LSModels hebben ze hun naam ook al een tijdje!!! ;D ;D

;)