Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

centauri167

Dat model van jou David ziet er toch echt niet slecht uit hoor, chapeau !

Waarom heb je er eigenlijk niet aan verder gewerkt, is toch wel een markt voor zou ik zeggen ?

MARKLINRIJDER

#16
Waarom??

Jammer genoeg zijn er maar 24U in een dag en ook maar 7 dagen per week.

Van de 24U moeten er minstens enkele horizontaal besteed worden ook nog.  ;)

Grtjs,

David

Michiel

Citaat van: Huugooke op 08 december 2014, 18:18:37 PM
http://www.sunudiv.com/cfty/modifam96sncb.html
Van ver best wel overtuigend, en ik weet bij ervaring hoe genadeloos een macro-beeld kan zijn.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

centauri167

Citaat van: Michiel op 08 december 2014, 19:09:53 PM
Citaat van: Huugooke op 08 december 2014, 18:18:37 PM
http://www.sunudiv.com/cfty/modifam96sncb.html
Van ver best wel overtuigend, en ik weet bij ervaring hoe genadeloos een macro-beeld kan zijn.  ;)

Denk toch niet dat het aan de foto ligt hoor, als je de onderste foto goed bekijkt zie je toch duidelijk dat de afwerking echt slecht gedaan is, zoals de voorruit.
Maar, ik zou het zeker niet beter kunnen, dat staat vast.

Houdini

Citaat van: MARKLINRIJDER op 08 december 2014, 19:08:55 PM
Waarom??

Jammer genoeg zijn er maar 24U in een dag en ook maar 7 dagen per week.

Van de 24U moet er minstens enkel horizontaal besteed worden ook nog.  ;)

Grtjs,

David

Dan verkies ik de AM75  8)

MARKLINRIJDER

Citaat van: MARKLINRIJDER op 08 december 2014, 19:08:55 PM
Waarom??

Jammer genoeg zijn er maar 24U in een dag en ook maar 7 dagen per week.

Van de 24U moet er minstens enkel horizontaal besteed worden ook nog.  ;)

Grtjs,

David

Moest er dus iemand zijn die zich technisch geroepen voelt, de machines staan hier en mogen bedient worden ;-)

Grtjs,

David

centauri167

Citaat van: MARKLINRIJDER op 08 december 2014, 19:08:55 PM
Waarom??

Jammer genoeg zijn er maar 24U in een dag en ook maar 7 dagen per week.

Van de 24U moet er minstens enkel horizontaal besteed worden ook nog.  ;)

Grtjs,

David

Begrijp ik, maar als ik het stuk zie dat je tot nu toe hebt gemaakt, hoop ik dat je het in de toekomst kan afwerken en op de markt brengen.

MARKLINRIJDER

#22
File is wel netjes bewaard.  ;)




Grtjs,

David

rgp

Cedric,

Er zijn een aantal vragen door jou naar voren geschoven en mogelijke antwoorden.

Eén ervan kan ik je beantwoorden: de prijs: voor 100-300 euro heb je .... niets.
In een tractievoertuig is het belangrijk dat je over een goede aandrijving beschikt: wel een goede aandrijving kost al tussen de 125 en 150 euro.

Roland

TBCédric

#24
Bedankt Roland. Maar ik denk dat ik hem alleen voor mijzelf zal maken en voor iemand die nog wilt. Moest david met mij willen samenwerken (ik kan zeer goed begrijpen als hij dat niet wilt) maar ik zie wel. Ik heb veel gehoor gekregen om het niet te doen dus trek ik mij terug om een redelijk goedkoop en degelijk stel met hulp op de markt te brengen.
Bedankt allemaal.

Trouwens, kon het niet laten om tijdens mijn avondpauze iets in elkaar te steken dat nog voor heel wat detail vatbaar is.

AM96 plan H0 by LSModels, on Flickr

De onderkant staat er gewoon decoratief op en zal apart worden getekend en eventueel gefreesd/geprint.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Inerdaad, Cedric, niet bij de pakken blijven neer zitten.

Zoals je zegt, een eerste begin. Ziet er al niet slecht uit. Nog veel werk aan, maar ik ben benieuwd wat je met sketchUp kan bereiken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Heb je dit even tijdens je avondpauze getekend? Nice  :D
Zeker voortdoen...

krispy

@ Cedric :

Ik zou het als volgt doen :  teken een zeer mooie kast ( met de nodige details ) zodat ge daar een 3D print kunt van laten maken .

deze kan je later op bvb Shapeways plaatsen zodat andere ze ook kunnen aanschaffen ( tergelijketijd verdien je er dan ook iets aan , voor de moeite van het tekenen enz... ( zoals de kast van de reeks 84 elders besproken  ;) ) )

Diegene die zich dan geroepen voelen , moeten zelf maar zien om hem af te krijgen , zo kan er U achteraf nooit niks ten laste gelegd worden , want je weet nooit in deze tijden , men probeert iets goed te doen voor iedereen , maar achteraf als er problemen zijn weten ze u naam wel met al de gevolgen vandien .

BVB werkwijze , teken een  kast , interieur en bodem ,( en mischien zelfs de bougies ) , voor de aandrijving kan men zekers oplossingen vinden  ;)

Ik zou zeggen succes dermee.

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

janieburton

 

Thommy

ik zie niet in waarom je nu zou stoppen...

ben ook al tijdje bezig met het tekenen van een AR43, maar tijd is idd grootste vijand.

ik zou zeggen doorbijten.
Greetz

Thommy