De NMBS 'graaft zijn eigen put'

Gestart door marc goovaerts, 27 november 2014, 13:34:29 PM

marc goovaerts

Gisteren van onze leraar geologie (een Mechelaar) gehoord:

Bij de bouw van het nieuwe station van Mechelen is er een grote kuil gegraven voor een ondergrondse parking.
Daarvoor moest er een duizendtal vrachtwagens aanschuiven om dat allemaal weg te brengen....

Ligt de dichtstbijzijnde spoorweg te ver weg ? Of is transport via de NMBS (hun eigen kot) te duur ?

rgp

#1
Marc,

En weet uwe leraar ook waar die grond naartoe gaat ?  Is daar een station ? Is daar een station in de buurt ?

Bon, laat hem bij zijn vak blijven

Roland

marc goovaerts

Nee, geen idee. Met ons dunne spoorwegennet is het inderdaad mogelijk dat er bij de afzetplaats geen losmogelijkheden binnen he bereik zijn... ;)

ward

Een rijpad bij infrabel kost veel meer dan een heel stuk vrachtwagens..
Geen vragen bij stellen, zeker niet omdat goederentreinen als verdoken overheidssteun veeel minder moeten betalen voor datzelfde rijpad..
Tevens zal de grond inderdaad ergens terecht komen waarschijnlijk waar de trein niet bijkan, en dan eerst vervoeren per trein en nadien per vrachtwagen zou dubbel zo kostelijk zijn...

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Doornroosje

Ik zal eens mijn licht werpen op de zaak:
Op de afgegraven grond stond vroeger het 'Arsenaal'. Deze grond is geregistreerd als zijnde licht tot zwaar vervuild (olie-opslaag, smeermiddelen, ...). De afgegraven grond wordt naar een saneringsfirma gestuurd, niet zomaar ergens naartoe. En die firma staat niet in de buurt van een station.

marc goovaerts


janieburton

Citaat van: Doornroosje op 27 november 2014, 14:52:44 PM
Ik zal eens mijn licht werpen op de zaak:
Op de afgegraven grond stond vroeger het 'Arsenaal'. Deze grond is geregistreerd als zijnde licht tot zwaar vervuild (olie-opslaag, smeermiddelen, ...). De afgegraven grond wordt naar een saneringsfirma gestuurd, niet zomaar ergens naartoe. En die firma staat niet in de buurt van een station.

De milieuwetgeving.

Citaat van: rgp op 27 november 2014, 13:54:25 PM
Marc,

En weet uwe leraar ook waar die grond naartoe gaat ?  Is daar een station ? Is daar een station in de buurt ?

Bon, laat hem bij zijn vak blijven

Roland

+1

Maar er zijn zaken die de NMBS met de kennis en kunnen van hun personeel zeer zeker zelf kan doen(een goede verstaander begrijpt het).