Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

"unieke" nummers

Gestart door TBCédric, 21 november 2014, 23:48:26 PM

loebaske

#15
Bert en Frans, ben het volledig met jullie eens, zou ook maar 1/5 van het rollend materiaal hebben, enkel met loc's zorg ik wel dat er geen zelfde nr's aanwezig zijn, wat bvb betreft de class 66 daar kan gerust een DLC, Crossrail of GM om het even wat wel tegelijk op de baan, want het zijn andere operators en andere kleur stellingen

Michael

Citaat van: loebaske op 23 november 2014, 07:47:33 AM
Bert en Frans, ben het volledig met jullie eens, zou ook maar 1/5 van het rollend materiaal hebben, enkel met loc's zorg ik wel dat er geen zelfde nr's aanwezig zijn, wat bvb betreft de claas 66 daar kan gerust een DLC, Crossrail of GM om het even wat wel tegelijk op de baan, want het zijn andere operators en andere kleur stellingen

+1
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Citaat van: SuSke op 22 november 2014, 17:04:26 PM
Mijn loc's hebben sowieso een uniek nummer. Elk nummer rijdt ook maar 1 keer op de sporen. Het vermijd ook dubbele aankopen en maakt het programmeren van de decoders iets gemakkelijker (4-cijferig nummer)  :)

Met de rijtuigen zou lukt het gedeeltelijk omdat je meestal per set kan kopen en dan heb je automatisch verschillende nummerreeksen.
Dat geldt zeker voor de LSM wagens  8)

Maar bij de goederenwagons zal het me worst wezen  ::). Daarvoor ben ik teveel een liefhebber van echte bloktreinen of lange gemengde goederentreinen. Moesten die allemaal een ander nummer hebben, ik had misschien maar 1/5 van wat ik nu heb  ;).

Bwa Suske, zelfs met verschillende nummerkes kan je makkelijk lange goederentreinen samenstellen. Peter (met wie het hopelijk beetje bij beetje beter gaat) heeft een ketelwagentrein van esso van een wagen of 25, allemaal verschillende nummertjes ... en ook hier, kan ik makkelijk een trein van 14 oranje i6/i10 rijtuigen samenstellen waar ook elk rijtuig uniek is ..., mijn goederentreinen die groeien nog wel, maar ja, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 24 november 2014, 10:45:43 AM
heeft een ketelwagentrein van esso van een wagen of 25,
ik heb toch wel een 17 tal verschillende Piko(1DB,Piko zou in Duitsland ook een set van 3 hebben met DB imma.nrs)Marklin, VBV,OVB,Roco heb ik enkele dubbele, ik heb hier nog wrijfletter/cijfrs waar ik evnetueel mee kan veranderen, verder komt nog een reed bestelde VBVset bij en mogelijks nog een set van 3 wagons die mogelijks zijn opwachting maakt   In de toekomst toch een 20 tal verschillende moet toch lukken !

Trouwens met mij heeft het altijd al goed gegaan, hopelijk kan van jou hetzelfde gezegd worden !  ;D

Groeten Peter ;)