Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

OVERMOEDIGE RANGEERLOC

Gestart door Rangeerduivel, 18 november 2014, 11:18:32 AM

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 18 november 2014, 22:29:29 PM
Ik ben bang dat jij denkt dat je een loc met adres 61 en een loc met adres 79 hebt.

Daarom adviseer ik, altijd een papieren administratie.

grt Piet.

Ik denk niets,ik weet wel iets zeker
aangezien ik ze vandaag beide hun respectievelijke adres opnieuw gegeven heb,dit om een dergelijk misverstand uit te sluiten.
Het is mooi dat je meedenkt om dit op te lossen,maar de reden/oorzaak moet ergens anders gezocht worden. :-\

;)



En ja een papieren index is onontbeerlijk,daarin heb je gelijk,en ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet heb.

Michiel

#31
Binair gezien liggen de adressen 61 en 79 ter ver uit elkaar opdat het een "klevende" bit zou kunnen zijn. Je heb het adres van de Roco (61) ook al verzet naar een ander adres en geen verschil. Je zegt dat ze niet in "consist" geconfigureerd staan.

Om elk misverstand te vermijden, hoe herprogrammeer je het adres van de locs: apart op een programmeerspoor, of op de baan (met de ander locs ook nog op de sporen)?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Michiel,
Ik programmeer op de rollentestbank,volledig afzonderlijk van het (grote) spoor.
Deze sluit ik aan met een stekker die het één of het ander voedt,beide tegelijk is onmogelijk.
Blijkbaar zou de mogelijkheid bestaan om met de MM CV's te wijzigen terwijl de loc op de baan staat,maar die optie heb ik nog nooit gebruikt daar ik het niet vertrouw.
Daarenboven zou dat niet werken bij CV1(van horen zeggen!)
Ik heb mij van in den beginne laten wijsmaken dat,wanneer er verscheidene loc's op de sporen staan,je een adres invoert,elke loc dat zelfde adres opslaat.

;)

Snobby Crash

Hey Rudy.... misschien een domme opmerking,
maar elke decoder is en stukje electronica dat defect kan geraken.

Misschien is die decoder wel defect.... steek eens een andere decoder
in je loc en probeer eens of je loc het dan doet !

Indien je loc het wel doet, is waarschijnlijk je decoder defect (of deels gestoord)
Indien je loc met een andere decoder ook volop gaat rijden, ligt de fout
niet bij de decoder, maar in je loc.... misschien een extra verbinding van de
bedrading naar je decoder met de massa....

Heb ook eens en decoder gehad waarvan de isolatie rondom de draadjes lichtjes was
weggesmolten door overbelasting, en dit veroorzaakte ook een slecht rijgedrag....

Geert

ceuleer

Rudy, welke decoder zit erin ?

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 19 november 2014, 11:27:29 AM
Rudy, welke decoder zit erin ?

Zie post1 ;D ,een LENZ,
Dat stond althans toch vermeld in de Ebay-advertentie waar ik hem gekocht heb.
Ik moet er van uitgaan dat dit klopt,want met de MM kan ik dat niet vaststellen

;)

patlecq


En ja,ge-reset heb ik hem al(CV8=8)


Opgelet !  Lenz dekoder reset is CV8 = 33.

Rangeerduivel

Citaat van: patlecq op 19 november 2014, 13:28:31 PM

En ja,ge-reset heb ik hem al(CV8=8)


Opgelet !  Lenz dekoder reset is CV8 = 33.

En hier zat meteen de oplossing van mijn probleem,je moet het maar weten hé! :D

Ik wil hier graag vermelden dat de (Ebay)verkoper van mijn loc zich spontaan gemeld heeft om mijn probleem te helpen oplossen,zulke mensen moesten er meer zijn...
Bedankt Patrick

;)

Rangeerduivel

Aan allen die hier meegedacht en zich ingespannen hebben om mijn probleem op te lossen,hartelijk dank.
Zoals vermeld in vorige post heb ik de LENZ decoder ge-reset door CV8 waarde 33 te geven.

Waarschijnlijk lag het aan bepaalde instellingen,door de vorige gebruiker van de Roco ingegeven,die correspondeerden met waarden die ook in mijn VBV61 zaten.
Zoiets kom je niet elke dag tegen,en daardoor vind ik het geen noodzaak te investeren in een andere/duurdere centrale.

Wat een prachtig en practisch forum toch...! :P

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 21 november 2014, 18:04:24 PM
...

Wat een prachtig en practisch forum toch...! :P

;)
Je mag nu uw bijdrage storten op nummer ....  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *