Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Papier-maché poeder ?

Gestart door luc01, 15 november 2014, 05:49:29 AM

luc01

Nu heb ik een zak papier-maché poeder besteld , mijn vraag is nu moet ik daar nog behangerslijm in poedervorm bij doen ?
Iemand ervaring hier mee .

Mvgr

Gerolf

Geen gebruikershandleiding op de verpakking of bij de verkoper?
Ik heb geen idee, maar je kan altijd een kleine hoeveelheid mengen met wat water, en zo ondervinden of er lijm bij het poeder zit.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Alsof we nog niet genoeg papier in de bus krijgen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

59erke

ik heb dat vroeger ook is gekocht, volgens mij was dat gewoon water bijdoen maar opletten dat je er niet teveel bij doet.
beetje water, roeren, nog beetje water tot het goed plakt.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

luc01

#5
Citaat van: Gerolf op 15 november 2014, 09:09:51 AM
Geen gebruikershandleiding op de verpakking of bij de verkoper?
Ik heb geen idee, maar je kan altijd een kleine hoeveelheid mengen met wat water, en zo ondervinden of er lijm bij het poeder zit.

Er staat enkel op de zak " 3 delen poeder op 1 deel water " goed mengen enzo.... over lijm bijvoegen staat er niets van op .
Heb het via het net gekocht .
Thanks .

luc01


luc01

#7
Citaat van: Havoc op 15 november 2014, 10:52:27 AM
Alsof we nog niet genoeg papier in de bus krijgen...

Precies of jij weet wat wij in de bus krijgen . Als je niets nuttigs te zeggen hebt , zeg dan niets .

luc01

#8
Citaat van: 59erke op 15 november 2014, 11:17:24 AM
ik heb dat vroeger ook is gekocht, volgens mij was dat gewoon water bijdoen maar opletten dat je er niet teveel bij doet.
beetje water, roeren, nog beetje water tot het goed plakt.

Ok , zal het eens uitproberen .
Thanks

Michael

Citaat van: luc01 op 16 november 2014, 04:07:32 AM
Citaat van: Havoc op 15 november 2014, 10:52:27 AM
Alsof we nog niet genoeg papier in de bus krijgen...

Precies of jij weet wat wij in de bus krijgen . Als je niets nuttigs te zeggen hebt , zeg dan niets .

Luc dat was een grapje hé, tof dat je ons laat zien wat en waar je gekocht hebt, deel ook je ervaring met ons als je een testje gedaan hebt, ik zie in dit product mogelijk een vervanger voor de sculptamold die hier regelmatig langs komt en gebruikt wordt. Als de verwerking nagenoeg gelijk is en het resultaat verder hetzelfde dan hebben we een goede vervanger.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

luc01

Citaat van: Michael op 16 november 2014, 08:15:47 AM
Citaat van: luc01 op 16 november 2014, 04:07:32 AM
Citaat van: Havoc op 15 november 2014, 10:52:27 AM
Alsof we nog niet genoeg papier in de bus krijgen...

Precies of jij weet wat wij in de bus krijgen . Als je niets nuttigs te zeggen hebt , zeg dan niets .

Luc dat was een grapje hé, tof dat je ons laat zien wat en waar je gekocht hebt, deel ook je ervaring met ons als je een testje gedaan hebt, ik zie in dit product mogelijk een vervanger voor de sculptamold die hier regelmatig langs komt en gebruikt wordt. Als de verwerking nagenoeg gelijk is en het resultaat verder hetzelfde dan hebben we een goede vervanger.

Geen probleem Michael , ik dacht al , weer zo een plezante die reageert op een simpel vraagje . Heb al slechte ervaringen gehad op andere forums . Ben een beginneling die nog heel veel vragen heeft , op de duur ben je bang om een wat voor de ervarenen onder jullie een simpele vraag lijkt maar voor de leken zoals ik belangrijk is .

Maar geen probleem hoor ! En bedankt voor je reactie .

luc01

#12
Citaat van: Michael op 16 november 2014, 08:20:13 AM
Ook een zaak in NL gevonden die het verkoopt...voor de helft van de prijs, nu wordt het echt interessant.

http://www.valeda.nl/hobby-en-speelgoed/klei-gips-boetseren/gips-houtpasta-papiermache/gips-houtpasta-papiermache/giotto-houtpasta.html?gclid=CKWKorrK_sECFbDLtAodIh8AKA

Ja scheelt inderdaad wel een pak zeg , weet alleen niet wat de verzendingskosten zijn van nederland naar belgie , ga daar eens voor mailen . Ook de beschrijving is helemaal anders , hier spreken ze van houtpasta ter vevanging van papier-maché ( zie hieronder )

" Poeder om zelf houtpasta te maken. Langzaam drogend. Een uitstekend alternatief voor de traditionele papier-maché. Zak van 1 kg."

Ik ga het gewoon eens uitproberen en hou jullie op de hoogte .

Thanks voor de link . 

Kees-Jan

Mooi Michiel!

Dat ga ik daar eens bestellen om te testen. Als het niks wordt dan kan ik er altijd nog een surprise mee maken voor het sinterklaas feest.

Sculptamold is voor mij passé want blijkbaar zijn mijn zeer grote bestellingen voor iedereen in de Benelux niet groot genoeg en neemt de producent niet eens de moeite om mijn mails met bestellingen te beantwoorden.

Daarom als je Sculptamold vertaald krijg je wat mij betreft:  Papier Passé

Michael

Citaat van: Michael op 16 november 2014, 08:20:13 AM
Ook een zaak in NL gevonden die het verkoopt...voor de helft van de prijs, nu wordt het echt interessant.

http://www.valeda.nl/hobby-en-speelgoed/klei-gips-boetseren/gips-houtpasta-papiermache/gips-houtpasta-papiermache/giotto-houtpasta.html?gclid=CKWKorrK_sECFbDLtAodIh8AKA

Heb nog even gekeken op de site maar vanaf 45 € verzend men gratis, 1kg porto kosten 3,25 €.
Luc nu is het wachten op jou resultaat maar als dat positief is dan ga ik dit zeker bestellen.
In vergelijking met gips kan je met scultamold heel wat langer werken aan het vormen van je rotsen, het hard niet zo snel uit en dat is natuurlijk het voordeel, mocht het toch wat te hard worden kan je altijd nog wat water erover heen spuiten geeft je toch nog even wat extra tijd. Eventueel kan je voordat je begint er al een kleurtje door mengen.
Ik denk maar dat moeten we nog horen/lezen dat papier-maché net zo zal werken. De laatste keer betaalde ik 20€ voor een pakje sculptamold, en dat is nog geen kg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154