Stationsgebouw van Lier (door Goover Models) in schaal N, WIE HEEFT INTERESSE?

Gestart door Michiel, 13 november 2014, 13:42:13 PM

Gerolf

Zouden de meeste mensen geen fictieve stationsnaam hebben? (ik in elk geval wel)
Dan is het toch voldoende dat je een "typisch Belgisch" gebouw hebt ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

J_Vandereycken

Een station van de Belgische staat, zoals er 10-tallen in allerlei varianten bestaan, is misschien flexibeler inzetbaar, maar ik blijf alleszins geïnteresseerd,...

Michiel

Zowel in Wallonië als in Nederland is het heel stil, Johan. Het station van Lier zal schaal N niet halen. Amper interesse voor.

(Dus plan ik zelfbouw, maar niet voor meteen... voor veeel later)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Toch efkes een naieve reactie durven plaatsen...
Dit station is toch een laserkit ? En die moeten zowiezo stuk voor stuk gefabriceerd/gelaserd worden.
De originele tekening in 2D is eenvoudig digitaal te verschalen. De derde dimensie (dikte) is afhankelijk van het gelaserde materiaal.
Waarom moet een N-model dan zo duur zijn en afhankelijk van de oplage ?

Misschien een domme vraag, maar het antwoord interesseerd me wel.


marc goovaerts

Verandert die bij meerdere exemplaren of bij het laseren van stukwerk in N ipv HO ?

MARKLINRIJDER

Citaat van: marc goovaerts op 01 december 2014, 16:43:37 PM
Toch efkes een naieve reactie durven plaatsen...
Dit station is toch een laserkit ? En die moeten zowiezo stuk voor stuk gefabriceerd/gelaserd worden.
De originele tekening in 2D is eenvoudig digitaal te verschalen. De derde dimensie (dikte) is afhankelijk van het gelaserde materiaal.
Waarom moet een N-model dan zo duur zijn en afhankelijk van de oplage ?

Misschien een domme vraag, maar het antwoord interesseerd me wel.

Marc,

De kit is zo opgebouwd met pen en gat verbindingen.   Alle lijmnaden moeten aangepast worden.  Materiaaldiktes in elke verbinding mogen niet verschaald worden.
Ramen, deuren en details moeten aangepast worden aan de schaal.
Ik reken al gauw 1 a 2 dagjes werk om dit alles optimaal te zetten en een (test)model te fabriceren.

Dit alles brengt me helaas tot deze kostprijs.  de genoemde prijs is stukwerk naar Michiel toe.

Moest ik niet weten wat te doen, zou ik er niet over vallen, maar nu ;-)

Grtjs,

David

marc goovaerts

Bedankt David, daarmee snappen we het nu en voor alle komende gevallen...
Het komt er dus op neer dat verschalen niet zo rechttoe-rechtaan kan gebeuren. En waarschijnlijk even goed in de omgekeerde richting. Maar dat zullen we niet zo snel tegenkomen  ;)

JC2180

Ik twijfel nog even...zonder baan en weinig interesse in scenery :-/
Als ik al tot een station zou komen...dan is Lier zeker een prima optie (daar heb ik immers mijn treinvirus opgedaan).
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220